Η Alpine σκοπεύει να ενισχύσει περαιτέρω το προσωπικό της φέτος, έχοντας ήδη αυξήσει το μέγεθος της ομάδας της στα 900 άτομα πέρυσι. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine , Laurent Rossi είχε δηλώσει τον Οκτώβριο του 2021: «Έχουμε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, ο στόχος είναι να φτάσουμε σε ένα επίπεδο ανταγωνιστικότητας που θα μας φέρνει στο βάθρο όσο το δυνατόν πιο συχνά το 2024. Από την τρέχουσα 5η θέση, μπορούμε εύκολα να καταρτίσουμε ένα σχέδιο δράσης. Θα είναι λίγο καλύτερο κάθε χρόνο. Πρόκειται για ένα σχέδιο 100 αγώνων, τεσσάρων σεζόν».
Στο τέλος της πρώτης χρονιάς αυτού του σχεδίου, η Alpine ανέβηκε στην 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, περνώντας εμπρός από τη McLaren. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για τη γαλλική ομάδα να πετύχει τους στόχους της, καθώς πέρυσι, οι τρεις κορυφαίες ομάδες ήταν ξεκάθαρα εκτός εμβέλειας της Alpine.
O επικεφαλής της ομάδας, ο Αμερικανός Otmar Szafnauer, δήλωσε: «Από σήμερα, έχουμε ένα σχέδιο για την επικείμενη πρόσληψη περίπου 80 ατόμων, εργαλεία που πρέπει να προμηθευτούμε, κάποια πρέπει να δημιουργήσουμε, κάποια πρέπει να αγοράσουμε, και κτίρια που πρέπει να κατασκευαστούν. Όλα αυτά είναι ήδη σε εξέλιξη. Και όταν το κάνουμε, δεν θα σταματήσουμε εκεί. Θα γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Έχουμε ένα σχέδιο για συνεχή βελτίωση».
Η πρόσληψη 80 νέων υπαλλήλων, όταν η ομάδα έχει ήδη προσωπικό 900 ατόμων σύμφωνα με τον Αμερικανό (σε σύγκριση με τους 570 που υπήρχαν στο Enstone όταν η Renault αγόρασε την ομάδα ενόψει του 2016), είναι ένα σημαντικό εγχείρημα, ιδίως υπό το καθεστώς ανώτατου ορίου εξόδων για τις ομάδες. Το σχέδιο βελτίωσης περιλαμβάνει και την επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής των αναβαθμίσεων του μονοθεσίου.
Ο Otmar Szafnauer, που προσχώρησε στην Alpine στις αρχές του 2022, έπειτα από 12 χρόνια στην Force India/Racing Point/Aston Martin εξήγησε: «Ένα από τα κύρια πράγματα που έκανα όταν έφτασα εδώ, ήταν να παρακολουθήσω πόσο χρόνο χρειαζόμασταν για να φέρουμε τις αναβαθμίσεις στην πίστα».
«Μας έπαιρνε πολύ χρόνο, περισσότερο από ό,τι είχα συνηθίσει αλλού. Έχουμε μια μικρή ομάδα που μελετούσε πώς να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά, βγάζοντας τα εξαρτήματα από την αεροδυναμική σήραγγα λίγο νωρίτερα, ξεκινώντας πιο νωρίς τις μηχανικές εργασίες. Μερικές φορές πρέπει να το ξανακάνεις γιατί τα πράγματα αλλάζουν, αλλά τις περισσότερες φορές δεν συμβαίνει αυτό».
«Ένα από τα κύρια πράγματα ήταν να μπορούμε να φέρνουμε μία καινούργια έκδοση δαπέδου του μονοθεσίου σχεδόν στο μισό χρόνο. Το δάπεδο είναι που συμβάλλει περισσότερο στην παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου. Νομίζω ότι είχαμε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις του δαπέδου και πρέπει να φέρεις πέντε από το καθένα. Είναι ένα μεγάλο εξάρτημα, χρειάζεται πολύς χρόνος για να το φέρουμε από την αεροδυναμική σήραγγα στην πίστα».
«Αν μπορούμε να τα φέρνουμε πιο γρήγορα, έχουμε τη δυνατότητα να φέρουμε τέσσερις αναβαθμίσεις αντί για τρεις, ακόμα και τέσσερις αντί για δύο, και αυτό είναι ακόμη καλύτερο. Οπότε αυτό είναι κάτι που κάναμε καλά, κατά τη γνώμη μου. Και νομίζω ότι χάρη σε αυτό, είδαμε το μονοθέσιο να βελτιώνεται σε σχέση με εκεί από όποθ ξεκινήσαμε».
Ωστόσο, η παραγωγή δεν είναι ο μόνος τομέας της Alpine που χρήζει βελτίωσης, όπως αναφέρει ο Szafnauer: «Πρέπει ακόμη να επενδύσουμε σε εργαλεία, δεν έχουμε φτάσει ακόμη εκεί. Νομίζω ότι οι άλλοι έχουν προχωρήσει πολύ στα εργαλεία προσομοίωσης και πρέπει να φτάσουμε κάποιους από αυτούς, ώστε να μπορούμε να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις ταχύτερα, χωρίς να χρειάζεται χρόνος στην πίστα για να το κάνουμε».
«Πρέπει να κάνουμε ένα βήμα προς τον τίτλο, αυτό θέλουμε να πετύχουμε εντός του χρονοδιαγράμματος των 100 αγώνων. Αυτοί οι 100 αγώνες ξεκίνησαν στην αρχή της περυσινής σεζόν, οπότε απομένουν λιγότεροι από 80. Πρέπει να κάνουμε το ίδιο, πρέπει να βρεθούμε πιο κοντά στην 3η θέση, παρά στην 5η. Ακόμα και αν παραμείνουμε τέταρτοι, πρέπει να βελτιωθούμε», κατέληξε ο Szafnauer.