Η McLaren κυριάρχησε σε ένα επεισοδιακό GP Μ. Βρετανίας, που σηματοδότησε την ολοκλήρωση του πρώτου μισού της φετινής σεζόν της Formula 1, το οποίο διεξήχθη στην πλειονότητά του σε βρεγμένη πίστα. Ο Oscar Piastri έκανε πιθανότατα τον καλύτερο αγώνα μεταξύ των δύο οδηγών της βρετανικής ομάδας. Ωστόσο, ένα απότομο φρενάρισμα υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας πριν από την επανεκκίνηση του 22ου γύρου, του εξασφάλισε ποινή 10 δλ.
Αυτό επέτρεψε στον Lando Norris να κατακτήσει τη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Βρετανός ήταν περιχαρής, καθώς πέραν του θριάμβου μέσα στο «σπίτι» του, πλησίασε στη μάχη του τίτλου μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον Piastri. Με την 4η φετινή του νίκη, ο Norris έχει μόλις μία λιγότερη από τον team-mate του.
Έπειτα από έναν εκπληκτικό αγώνα, ο Nico Hulkenberg ανέκαμψε από τη 19η στην 3η θέση με τη Sauber και ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα της Formula 1, έπειτα από 239 συμμετοχές σε Grand Prix, το περισσότερο που έπρεπε να περιμένει οποιοσδήποτε οδηγός στην ιστορία της Formula 1 πριν γευτεί τη σαμπάνια.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ήταν μία εκπληκτική και άξια κερδισμένη θέση, η οποία έφερε τη Sauber στην 7η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, καθώς στους τέσσερις τελευταίους αγώνες έχει σημειώσει περισσότερους βαθμούς από τη Red Bull. Ο Hulkenberg κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Lewis Hamilton.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μ. Βρετανίας
Αν δεν είχε υποπέσει στην παράβαση στο αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Piastri θα μπορούσε να έχει κυριαρχήσει. Ο Αυστραλός δεν ήθελε να σχολιάσει το περιστατικό, δηλώνοντας ότι θα μπει σε μπελάδες, καθώς προφανώς αισθάνθηκε ότι επρόκειτο για υπερβολικά αυστηρή ποινή. Σχολίασε: «Προφανώς δεν μπορείς να φρενάρεις πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το είχα κάνει τους προηγούμενους πέντε γύρους και τίποτα δεν είχε συμβεί».
Ωστόσο, ο Piastri φρέναρε από τα 218 στα 52 χλμ./ώρα, ασκώντας πίεση 59,2 psi στο αριστερό πεντάλ. Αυτό αιφνιδίασε όχι μόνο τον Verstappen που τον προσπέρασε ακούσια, αλλά και τους υπόλοιπους οδηγούς στις κορυφαίες θέσεις, καθώς στριμώχθηκαν σε λίγα μέτρα, επιβραδύνοντας όλοι απότομα. Το γεγονός ότι η πίστα ήταν βρεγμένη βρεγμένη, έκανε τα πράγματα χειρότερα για τον Piastri, όσον αφορά την ποινή των αγωνοδικών.
The incident that led to Piastri’s 10-second penalty 👀#F1 #BritishGP pic.twitter.com/19PHX5hXGO
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025
Αξίζει να αναφερθεί ότι η διεύθυνση αγώνων άργησε να καλέσει στα pits το αυτοκίνητο ασφαλείας, του οποίου τα φώτα έσβησαν ακριβώς πριν από το περιστατικό. Ο Piastri, που μόλις είχε αρχίσει να επιταχύνει για να παραμείνει στη νόμιμη απόσταση (10 μήκη μονοθεσίου) από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αποφάσισε να φρενάρει απότομα για να διαχειριστεί το ρυθμό του και να χτίσει την τακτική του για την επανεκκίνηση.
Ο Piastri έδειξε εξαρχής το ρυθμό της McLaren, καθώς πίεσε στους πρώτους γύρους τον poleman Max Verstappen και κατάφερε να τον προσπεράσει με αρκετή ευκολία στον 8ο γύρο. Από εκεί και έπειτα, κατάφερε να αναπτύξει διαφορά άνω των 10 δλ., η οποία εξανεμίστηκε στο αυτοκίνητο ασφαλείας του 14ου γύρου, όταν άρχισε να βρέχει καταρρακτωδώς.
Στο επόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας (έπειτα από το ατύχημα του Hadjar), συνέβη το περιστατικό με τον Piastri. Αφότου δέχθηκε την ποινή, ο ρυθμός του Piastri δεν ήταν πλέον το ίδιο καλός με αυτόν του Norris, ο οποίος τον πλησίασε στο από τα 5 στο 1,5 δλ. λίγο πριν από το τελικό pit stop τους για σλικ ελαστικά.
Ο Piastri εισήλθε για τελευταία φορά στα pits ένα γύρο πριν από τον team-mate του και έχοντας φέρει τα ελαστικά του στις ιδανικές θερμοκρασίες ταχύτερα από τον Norris και προσπάθησε να πιέσει και να μειώσει τη διαφορά μεταξύ τους κάτω από τα 4,5 δλ. Αλλά μία έξοδος από την πίστα του Αυστραλού στη Becketts μόλις 7 γύρους πριν από την καρό σημαία, οριστικοποίησε το αποτέλεσμα. Στη συνέχεια, ο Norris, έχοντας θερμάνει τα ελαστικά του, βρήκε το ρυθμό του και επισφράγισε τη νίκη.
O Norris είχε δώσει μία σκληρή μάχη με τον Max Verstappen, ο οποίος έπειτα από μία έξοδο στην Chapel, είχε χάσει τη 2η θέση από τον Βρετανό πριν από το πρώτο τους pit stop. Ωστόσο, στη στάση του Norris υπήρχε πρόβλημα με το εμπρός αριστερό ελαστικό το οποίο άργησε πολύ να αφαιρεθεί, οδηγώντας σε ένα pit stop 5,1 δλ., έναντι των 2,2 δλ. του pit stop της Red Bull για τον Verstappen. Αυτό έφερε τον Ολλανδό και πάλι μπροστά από τον Norris, με αμφότερους να έχουν φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.
Στην επανεκκίνηση έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας στο οποίο συνέβη το περιστατικό με τον Piastri, ο Verstappen έχασε το πίσω μέρος μίας Red Bull που δεν είχε το κατάλληλο στήσιμο για το βρεγμένο και διαγράφοντας μισό τετ-α-κέ, έπεσε στη 10η θέση, ανοίγοντας -ξανά- το δρόμο για τον Norris να ανέβει στη 2η θέση, η οποία μετατράπηκε σε πρωτοπορία πολύ σύντομα, όταν ανακοινώθηκε η ποινή του Piastri.
Yet more drama! 😮 Max spins at the restart 🎥#F1 #BritishGP pic.twitter.com/MBlIVsNZI0
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025
Σε εκείνο το σημείο του αγώνα, οι δύο οδηγοί της McLaren άρχισαν να κινούνται όσο ταχύτερα μπορούσαν, γεγονός που οδήγησε σε χρόνους 2,5 – 3 δλ. ταχύτερους από τους υπόλοιπους στο γύρο, κάτι που οδήγησε στη μεγαλύτερη από μισό λεπτό διαφορά από τους υπόλοιπους, καθώς το βρετανικό μονοθέσιο βρισκόταν σε δικό του, ξεχωριστό επίπεδο σήμερα.
Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για το ιστορικά πολύ σημαντικό γεγονός ότι ο Nico Hulkenberg ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στην πολυετή του καριέρα στη Formula 1, έπειτα από έναν αλάνθαστο αγώνα. Είναι ο πρώτος Γερμανός στο βάθρο από τον Sebastian Vettel στο GP Αζερμπαϊτζάν του 2021. Επίσης, ήταν το πρώτο βάθρο για τη Sauber από το GP Ιαπωνίας του 2012 και τον Kamui Kobayashi.
Gabi was the first to congratulate Nico 🤜🤛#F1 #BritishGP @stakef1team_ks pic.twitter.com/o8FCjH5Z0W
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025
Ο Hulkenberg είχε ανέβει από τη 19η στην 11η θέση στον πρώτο γύρο, έπειτα από τις απουσίες που υπήρξαν από το grid, καθώς πέντε οδηγοί επέλεξαν να ρισκάρουν στην ολοκλήρωση του γύρου σχηματισμού πριν από την εκκίνηση και να βουτήξουν στα pits για σλικ ελαστικά, ενώ το τρίτο sector ήταν πολύ βρεγμένο. Ο Hulkenberg επωφελήθηκε επίσης και από τη σύγκρουση μεταξύ των Lawson και Ocon, για την οποία η ευθύνη επιβαρύνει τον Νεοζηλανδό, που εγκατέλειψε επιτόπου. Ο Γερμανός κατάφερε να περάσει εμπρός και από τον Lance Stroll.
O Hulkenberg εισήλθε στη δεκάδα έπειτα από το πρώτο pit stop του Andrea Kimi Antonelli, και ήταν από τους πρώτους που εισήλθαν στα pits για ένα δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Ο Stroll, που είχε κάνει ένα pit stop για μαλακά ελαστικά και μπήκε ένα γύρο νωρίτερα από τον Γερμανό στα pits για τα ενδιάμεσα ελαστικά κατάφερε να βρεθεί ξανά μπροστά του, στην 4η θέση.
Ο Hulkenberg πίεζε όσο μπορούσε την Aston Martin και κατάφερε να τον περάσει αμέσως μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS στον 34ο γύρο. Ήταν ένα κρίσιμο προσπέρασμα που έθεσε τις βάσεις για το βάθρο. Στη συνέχεια, όταν ο Lewis Hamilton κατάφερε να περάσει και αυτός τον Stroll, άρχισε να πιέζει τη Sauber. H Ferrari όμως κάλεσε στα pits αρκετά νωρίς στα pits τον Βρετανό για σλικ ελαστικά, ίσως πρόωρα, καθώς είχε μία έξοδο από την πίστα μόλις βγήκε από τα pits.
He started P19 and finished P3! 💪
A remarkable race and an incredible journey for @HulkHulkenberg 🤩#F1 #BritishGP pic.twitter.com/1djJWJJyGy
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025
Στον επιπλέον γύρο που παρέμεινε στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ο Hulkenberg κέρδισε περισσότερα από 8,5 δλ., διαφορά που του επέτρεπε να μην ανησυχήσει καν όταν καθυστέρησε η τοποθέτηση του εμπρός αριστερού ελαστικού στο δικό του pit stop.
O Hulkenberg ήταν άψογος στην ανάπτυξη θερμοκρασιών στα σλικ ελαστικά και στη συνέχεια τα διαχειρίστηκε πολύ καλά για να μην έχει τη δυνατότητα να τον απειλήσει ο Hamilton, ο οποίος δυσκολεύτηκε μαζί τους στους τελευταίους γύρους. Η εκτέλεση της στρατηγικής ήταν άψογη από την πλευρά της Sauber, η οποία ίσως δείχνει τη βελτίωση που έχει επιφέρει ο νέος επικεφαλής της Jonathan Wheatley από την εμπειρία του στη Red Bull.
Good things come to those who wait 🤩#F1 #BritishGP @HulkHulkenberg pic.twitter.com/s6KpkUv58H
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025
O Hamilton είχε έναν πολύ δύσκολο αγώνα για να φτάσει στην 4η θέση στον τερματισμό, με μία Ferrari η οποία ήταν ανταγωνιστική στη νωπή πίστα, αλλά δυσκολεύτηκε πάρα πολύ όταν έβρεχε περισσότερο. Επίσης, η στρατηγική της Ferrari δεν ήταν η καλύτερη. Παρότι ο Hamilton εισήλθε στα pits μαζί με άλλους τρεις οδηγούς που βρίσκονταν γύρω του, ωστόσο δέχθηκε undercut από τους Stroll και Hulkenberg και έπεσε από την 4η στην 8η θέση, καθώς τον κατάφεραν να τον προσπεράσουν οι Ocon (με παλιά ελαστικά), και ο Gasly, καθώς η Ferrari δυσκολευόταν να αναπτύξει θερμοκρασία στα ελαστικά της.
Στην επανεκκίνηση του 18ου γύρου, ο Hamilton έχασε στιγμιαία μία θέση από τον George Russell, ο οποίος όμως στριμώχθηκε πίσω από τον Ocon και ο Βρετανός οδηγός της Ferrari κατάφερε να τους περάσει και τους δύο άμεσα. Χωρίς DRS, έμεινε κολλημένος πίσω από τον Gasly για πολλούς γύρους και στο τέλος η Ferrari τον κάλεσε στα pits πολύ νωρίς, σε μία προσπάθεια ίσως undercut επί του Hulkenberg, τον οποίο πίεζε μέχρι εκείνο το σημείο.
Αυτό τον περιόρισε στην 4η θέση. Ο Frederic Vasseur ανέφερε ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με το σήμα GPS του μονοθεσίου του Hamilton στην τηλεμετρία. Αυτό δεν επέτρεπε στη Ferrari να δει πού βρισκόταν το μονοθέσιο στην πίστα και χωρίς αυτό το πρόβλημα, ίσως τον είχε καλέσει νωρίτερα στα pits την πρώτη φορά.
Πολύ δύσκολος ήταν ο αγώνας και για τον Max Verstappen, ο οποίος προηγήθηκε στους πρώτους 8 γύρους, αν και δεν είχε καθόλου πρόσφυση στον πίσω άξονα και γλιστρούσε συνεχώς. Η Red Bull είχε επιλέξει ρυθμίσεις χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου και στο βρεγμένο, αυτό λειτούργησε εναντίον του Ολλανδού, ο οποίος κατέστρεψε αρκετά γρήγορα το πρώτο σετ ενδιάμεσων ελαστικών και έπειτα από ένα λάθος του, έχασε και τη 2η θέση. Ανέφερε ότι δεν μπορούσε να βρει καλή ισορροπία μεταξύ αργών και γρήγορων στροφών με τα εργαλεία που είχε στο cockpit.
Στην επανεκκίνηση του 22ου γύρου, ο Verstappen έχασε το πίσω μέρος της Red Bull και έπειτα από μισό τετ-α-κέ, κατέληξε στη 10η θέση. Εκεί, πάλευε με τις Williams χωρίς DRS, αναφέροντας ότι ήταν τόσο αργός, που δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τον Sainz. Έπειτα από την ενεργοποίηση του DRS πέρασε τον Ισπανό σχεδόν άμεσα και μετά και τον Gasly. Η Red Bull επέλεξε σοφά να περιμένει πριν τοποθετήσει τα σλικ ελαστικά στο μονοθέσιο του Ολλανδού, ο οποίος κατάφερε στον προτελευταίο γύρο να προσπεράσει τον Stroll για την 5η θέση.
Το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα κατάφερε να σημειώσει ο Pierre Gasly με την Alpine, σε έναν αγώνα όπου το γαλλικό μονοθέσιο είχε δυσκολευτεί στο στεγνό. Από την 8η θέση εκκίνησης, ο Γάλλος βρισκόταν στο γκρουπ των πρωτοπόρων καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και έδωσε πολλές ωραίες μάχες, προσπερνώντας πολύ πιο ανταγωνιστικά μονοθέσια (όπως η Ferrari του Hamilton), καθώς και την Aston Martin του Stroll στον τελευταίο γύρο για να αποσπάσει την 6η θέση.
Η Aston Martin είχε δώσει στον Stroll μία πολύ καλή ευκαιρία να φέρει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Ο Καναδός έκανε ένα pit stop για μαλακή γόμα στους πρώτους γύρους, που του έδωσε μεγάλο προβάδισμα για να ανακτήσει το χαμένο χρόνο για την πραγματοποίησή του και ήταν από τους πρώτους που έβαλαν το δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, για να βρεθεί στην 3η θέση έπειτα από το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας.
Μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS όμως, έχασε τη θέση από τον Hulkenberg, στη συνέχεια από τον Hamilton και στους δύο τελευταίους γύρους τον προσπέρασαν οι Verstappen και Gasly, γεγονός που τον έριξε στην 7η θέση με ταλαιπωρημένα ελαστικά, εμπρός από τον Alex Albon, ο οποίος απέφυγε τα προβλήματα και τα λάθη, παρότι η Williams είχε επιλέξει στήσιμο χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου.
Έπειτα από την άνοδο του Stroll στις πρώτες θέσεις, ο Fernando Alonso ανέφερε σαρκαστικά στον ασύρματο ότι είναι απίθανο πώς η Aston Martin δεν καταφέρνει ποτέ να πετύχει εξίσου καλά τη δική του στρατηγική, καθώς είχε πέσει από την 6η στη 10η θέση έπειτα από το πρώτο pit stop. O Ισπανός ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε τη μετάβαση στα σλικ ελαστικά στους τελευταίους γύρους και καθώς απέφυγε τα λάθη και τα έφερε στις ιδανικές θερμοκρασίες νωρίτερα από τους άλλους, ουσιαστικά έκανε το undercut στον Russell και κατάφερε να τερματίσει μπροστά του.
Ήταν ένας αγώνας τον οποίο το τμήμα στρατηγικής της Mercedes θα θέλει να ξεχάσει πολύ σύντομα, καθώς ο Russell ήταν ο πρώτος από τους πέντε οδηγούς που επέλεξαν να εισέλθουν στα pits για σλικ ελαστικά, μία ριψοκίνδυνη κίνηση η οποία δεν λειτούργησε, καθώς η πίστα ήταν πολύ βρεγμένη στο 3ο sector. Μάλιστα, η Mercedes επανέλαβε to λάθος λίγους γύρους αργότερα, τοποθετώντας σλικ ελαστικά στον Andrea Kimi Antonelli υπό καθεστώς VSC, λίγο πριν βρέξει…
Επίσης, η γερμανική ομάδα έβαλε σλικ ελαστικά στον Βρετανό πολύ νωρίς στο τέλος του αγώνα, κατ’ απαίτηση του ιδίου, αλλά ένα τετ-α-κέ 720 μοιρών με κρύα ελαστικά έβαλε τέλος στις ελπίδες του Russell να κερδίσει κάτι από αυτή την κίνηση. Και τις δύο φορές, η Mercedes επέλεξε τη σκληρή γόμα, η οποία ανέπτυσσε πιο δύσκολα θερμοκρασίες.
Το ίδιο λάθος (σλικ στην εκκίνηση) έκανε και η Ferrari με τον Charles Leclerc, ο οποίος έδειξε να δυσκολεύεται καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και μία έξοδος από την πίστα, σε συνδυασμό με επαφή με τον Carlos Sainz, πριν από το τελευταίου pit stop τους, οδήγησε και τους δύο εκτός βαθμών…
Οι δύο Haas συγκρούστηκαν μεταξύ τους και κατέληξαν εκτός βαθμών, ενώ καταστροφικός ήταν ο αγώνας και για τη Racing Bulls, καθώς κανείς από τους δύο οδηγούς της δεν τερμάτισε για πρώτη φορά από το GP Κίνας του 2014. Ο Liam Lawson συγκρούστηκε με τον Ocon στον 1ο γύρο, έχοντας στρίψει σαν να μην υπήρχε μονοθέσιο στην εσωτερική, ενώ ο Γάλλος είχε στα αριστερά του και τον Tsunoda.
O Ιsack Hadjar, χωρίς ορατότητα στην επανεκκίνηση του 18ου γύρου, προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Mercedes του Antonelli και κατέληξε στις μπαριέρες της Cospe με το μονοθέσιο κατεστραμμένο. Ο Anontelli εγκατέλειψε και αυτός λίγο αργότερα από τις ζημιές στο διαχύτη του.
Hadjar rear-ends Antonelli at the restart and ends up in the barriers 💥#F1 #BritishGP pic.twitter.com/rlB83Ivk2R
— Formula 1 (@F1) July 6, 2025