Έπειτα από τη σύγκρουση που προκάλεσε στο Grand Prix Ισπανίας ο Max Verstappen με τον George Russell, ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έχει βρεθεί σε δύσκολη θέση. Έχει συγκεντρώσει 11 πόντους ποινής στην αγωνιστική του άδεια και οι κανονισμοί της Formula 1 ορίζουν ότι όποιος οδηγός φτάσει τους 12 πόντους ποινής σε χρονικό διάστημα 12 μηνών, θα του επιβάλλεται αποκλεισμός για έναν αγώνα.
Ο Verstappen βρίσκεται μόλις ένα πόντο ποινής μακριά από πιθανό αποκλεισμό έως τις 30 Ιουνίου, που θα αφαιρεθούν τρεις πόντοι από την αγωνιστική του άδεια. Συνεπώς, βρίσκεται υπό σαφή κίνδυνο για τα GP Αυστρίας και Καναδά. Έπειτα από αυτό το σημείο, θα απέχει 4 πόντους ποινής από τον αποκλεισμό έως τον Οκτώβριο.
Επιπλέον, ο ίδιος ο Verstappen δήλωσε ότι δεν βλέπει λόγο για τον οποίο θα πρέπει να αλλάξει την προσέγγισή του. Όταν κλήθηκε να σχολιάσει το γεγονός ότι βρίσκεται τόσο κοντά σε αποκλεισμό, ο Verstappen απάντησε: «Δεν ξέρω… η ζωή δεν είναι δίκαιη, αν το δεις έτσι. Θα αγωνίζομαι πάντα σκληρά, θα αγωνίζομαι όπως πιστεύω ότι πρέπει να αγωνίζομαι».
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
«Δεν μπορώ απλά να υποχωρώ στα πάντα. Απλά θα αγωνιστώ όπως κάνω πάντα. Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου». Παραδέχθηκε ότι «δεν θα ήταν ιδανικό» να δεχθεί ποινή αποκλεισμού: «Φυσικά και δεν βρίσκομαι εδώ για να προσπαθήσω να δεχθώ ποινή αποκλεισμού».
Δεδομένου ότι ο κίνδυνος αποκλεισμού του Verstappen είναι αρκετά μεγάλος, η Red Bull έχει λάβει τα μέτρα της. Πέρυσι, η FIA ανακοίνωσε ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν για εξέχουσες περιπτώσεις εξαιρέσεις στον κανονισμό που απαγορεύει σε άτομα κάτω των 18 ετών να αποκτήσουν superlicence, την αγωνιστική άδεια η οποία τους δίνει το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε επίσημες διαδικασίες στα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα της Formula 1.
Τις προηγούμενες ημέρες, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA ανακοίνωσε ότι απένειμε στον 17χρονο προστατευόμενο της Red Bull, Arvid Lindblad superlicence, χαρίζοντας στον Βρετανοσουηδό εξαίρεση από το όριο των 18 ετών. Ο Lindblad, 3ος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος της Formula 2 με δύο νίκες -στην πρώτη του σεζόν- έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους (40) βαθμούς που απαιτούνται για τη superlicence.
Αυτό το έχει καταφέρει έχοντας κατακτήσει τον τίτλο στη Formula Oceania (τέως γνωστή ως Toyota Racing Series) τον περασμένο χειμώνα. Επίσης, έκανε το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1 (της Racing Bulls) συμπληρώνοντας τα απαιτούμενα χιλιόμετρα δοκιμών τον περασμένο Φεβρουάριο στην πίστα της Imola. Η Red Bull έχει μεγάλες βλέψεις για τον Lindblad.
H λογική λέει ότι αν η Red Bull έπρεπε να αντιμετωπίσει τη δύσκολη περίπτωση να αντικαταστήσει τον Verstappen για έναν αγώνα, θα έπαιρνε ένα από τους δύο οδηγούς της Racing Bulls, πιθανότατα τον Γάλλο Isack Hadjar, που έχει αποτελέσει τον πιο εντυπωσιακό ίσως πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό της Formula 1 φέτος. Αν συμβεί αυτό, θα πρέπει να καλυφθεί η κενή θέση στη Red Bull και με την απόκτηση της supelicence, ο Lindblad θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για το ρόλο αυτό.
Από την άλλη, όταν ο Hadjar ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να είναι κακό για την πορεία του ίδιου να βρεθεί -μόνιμα- στη Red Bull, ο Γάλλος δήλωσε: «Είναι δίκαιο να το πούμε αυτό, γιατί ο Liam (Lawson) και ο Yuki (Tsunoda) είναι εξαιρετικοί οδηγοί. Είμαι απλά περίεργος, είναι η μόνη λέξη που μπορώ να χρησιμοποιήσω, για το πώς είναι να βρίσκεσαι δίπλα στον Max. Αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω».
«Αλλά, σίγουρα, δεν αισθάνομαι έτοιμος. Αυτό είναι γεγονός. Είναι καλό να αποκτώ εμπειρία εκεί όπου βρίσκομαι. Απολαμβάνω κάθε Σαββατοκύριακο, μαθαίνω πολλά, είναι ένα αυτοκίνητο που μου αρέσει να οδηγώ. Θα δούμε στο μέλλον. Ως junior της Red Bull, η φυσική πορεία είναι να φτάσω εκεί».
«Ίσως δεν έχω αποκτήσει αρκετή εμπειρία με ένα δύσκολο μονοθέσιο. Μέχρι στιγμής, το αυτοκίνητό μου ήταν πολύ σταθερό και δεν ήταν το πιο δύσκολο στην οδήγηση. Δεν είχα Σαββατοκύριακα όπου το μονοθέσιο ήταν απαίσιο, δεν έχω εμπειρία στο να προσπαθώ να φέρω ένα αυτοκίνητο από το μηδέν σε υψηλή απόδοση μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο».
«Ίσως και σε τεχνικό επίπεδο θα μπορούσα να βελτιωθώ, κατανοώντας τι χρειάζεται ένα μονοθέσιο F1 για να πάει πιο γρήγορα και ούτω καθεξής. Νομίζω ότι η καθαρή ταχύτητα, είτε την έχεις είτε δεν την έχεις. Είναι κάτι παραπάνω από αυτό».