Το φετινό σπριντ του Grand Prix Μαϊάμι ήταν ένα από τα συναρπαστικά που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στη Formula 1, αφού ήταν επεισοδιακό και γεμάτο δράση στην ολισθηρή πίστα που στέγνωνε. Τα δράματα ξεκίνησαν μισή ώρα πριν από την εκκίνηση, με το ατύχημα του Charles Leclerc, που δεν του επέστρεψε να συμμετάσχει στο σπριντ. Η εκκίνηση καθυστέρησε μισή ώρα λόγω των καιρικών συνθηκών.
Ο Lando Norris κατέκτησε τη νίκη στα τελικά στάδια ενός σπριντ που ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, έπειτα από μία δραματική ακολουθία γεγονότων. Ο team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri είχε τεθεί επικεφαλής από την πρώτη στροφή έχοντας κάνει καλύτερη εκκίνηση από τον poleman Andrea Kimi Antonelli. Ο Piastri κατέλαβε την εσωτερική και βρισκόταν με τους εμπρός τροχούς του αρκετά μπροστά (εμπρός από τους καθρέπτες της Mercedes) για να του «ανήκει» η στροφή σύμφωνα με τους νέους κανόνες μάχης.
— F1 edits (@F1F1edit) May 3, 2025
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Μαϊάμι
Ο Αυστραλός τέθηκε επικεφαλής και απομακρύνθηκε αρκετά στους πρώτους γύρους από τον Norris, που τον ακολουθούσε. Ωστόσο, καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει έπειτα από τον 10ο γύρο, ο Norris είχε καταφέρει να βρεθεί ακριβώς πίσω από την άλλη McLaren, με το DRS να έχει ενεργοποιηθεί στο επόμενο πέρασμα.
Kαθώς οι πιο πίσω οδηγοί είχαν ήδη κάνει τη μετάβαση στα σλικ ελαστικά, αποδεικνύοντας ότι είναι ταχύτερα, ο Piastri, βρισκόμενος μπροστά, είχε προτεραιότητα στις στρατηγικές επιλογές και ήταν αυτός που επισκέφθηκε πρώτος τα pits μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren στο τέλος του 13ου γύρου, όπου είχε ευθυγραμμίσει το chicane, ισχυριζόμενος ότι το έκανε για να αποφύγει τα θραύσματα που είχε αφήσει στην πίστα το άγαρμπο ατύχημα του Carlos Sainz. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι προσπαθούσε να εξασφαλίσει μια καλή απόσταση για να μην τον προσπεράσει ο Norris στη μεγάλη πίσω ευθεία.
— F1 edits (@F1F1edit) May 3, 2025
Αυτή φαινόταν να είναι η καλύτερη επιλογή εκείνη τη στιγμή, και ο Norris θα έκανε έναν ακόμη γύρο με ελαστικά που έχαναν πλέον δευτερόλεπτα στο γύρο. Ο Βρετανός ανέφερε στον ασύρματο ότι η πίστα ήταν γεμάτη θραύσματα στο chicane, σε μία προσπάθεια να πείσει τη διεύθυνση αγώνων να καλέσει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ωστόσο, ένα εντελώς ξεχωριστό περιστατικό, η σύγκρουση που προκάλεσε ο Liam Lawson ενώ είχε βρεθεί εκτός πίστας στη μάχη του με τον Fernando Alonso, ο οποίος είχε εξασφαλίσει τη θέση στην έξοδο της 11. Ωστόσο, ο Lawson επέμεινε ενώ είχε βρεθεί εκτός πίστας, καθώς ο Alonso δεν του είχε αφήσει το χώρο που απαιτούν οι νέοι κανόνες μάχης. Η Racing Bulls χτύπησε τον πίσω δεξιό τροχό της Aston Martin, στέλνοντας τον Alonso στον τοίχο, ενώ ο Ισπανός βρισκόταν πολύ κοντά στο να σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς.
Unfortunate contact between Alonso and Lawson 💥
This is how Fernando’s Sprint came to an end 😬#F1 #F1Sprint #MiamiGP pic.twitter.com/zdBuVl3N7F
— Formula 1 (@F1) May 3, 2025
Αυτό το ατύχημα ήταν που έπεισε τη διεύθυνση αγώνων να καλέσει το αυτοκίνητο ασφαλείας να παρέμβει. Αυτό ήταν καθοριστικό, καθώς το SC κλήθηκε να επέμβει ενώ ο Norris είχε εισέλθει στο pit lane, άρα έκανε την απώλεια χρόνου μικρότερη για τον Βρετανό. Ο Piastri αναγκάστηκε να επιβραδύνει για να τηρήσει των κατώτατο χρόνο Δέλτα του αυτοκινήτου ασφαλείας, και αυτό επέτρεψε στον Norris να επιστρέψει στην πίστα επικεφαλής έπειτα από το pit stop του.
Εκεί κρίθηκε και το αποτέλεσμα, καθώς οι υπόλοιποι γύροι διεξήχθησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα κάποιας αλλαγής θέσεων. Ακριβώς όπως είχε συμβεί και στο περυσινό GP Μαϊάμι, ο συγχρονισμός του αυτοκινήτου ασφαλείας ευνόησε τον Norris και στέρησε από τον Piastri τη νίκη.
Ο Lewis Hamilton συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα. Ο Βρετανός δυσκολεύτηκε πολύ με τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς τα υπερθέρμανε καθώς στέγνωνε η πίστα και αντιμετώπιζε έντονη υποστροφή, για να βρεθεί υπό την πίεση του Alex Albon. Αυτό έκανε τον Hamilton να απαιτήσει να εισέλθει στα pits στο τέλος του 11ου γύρου, καθώς μόνο η στροφή 16 ήταν βρεγμένη πλέον, όπως ανέφερε στον ασύρματο.
Η Ferrari ήθελε να τοποθετήσει ελαστικά μέσης γόμας, αλλά ο Hamilton επέμεινε ότι ήθελε μαλακά και αυτά ήταν που πήρε. Το pit stop λειτούργησε άψογα και ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε τις ζημιές που είχε υποστεί η εμπρός αεροτομή της Red Bull του Max Verstappen στο pit stop του Ολλανδού, για να τον περάσει στην πίστα και να βρεθεί στην 3η θέση. Ο Hamilton ήταν πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, καθώς τα σπριντ πάνε καλά για αυτόν και πιστεύει ότι αν είχε κάνει το pit stop 1 γύρο νωρίτερα, ίσως είχε βρεθεί ακόμα πιο ψηλά.
Lewis Hamilton overtaking Max Verstappen 🔥
— La Gazzetta Ferrari (@GazzettaFerrari) May 3, 2025
Αντιθέτως, καθόλου καλά δεν πήγαν τα πράγματα για τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός βρέθηκε υπό έρευνα επειδή τοποθέτησε πολύ μπροστά το μονοθέσιό του στην εκκίνηση. Ωστόσο, απέφυγε οποιαδήποτε ποινή, πιθανότατα επειδή κάποιο μέρος των εμπρός ελαστικών της Red Bull ακουμπούσε ακόμα στη λευκή γραμμή που οριοθετεί τη θέση στο grid. O Ολλανδός βρισκόταν πίσω από τις McLaren και εισήλθε στα pits στο τέλος του 12ου γύρου.
Well, this should be a slam dunk penalty for Max Verstappen for overshooting his grid slot.
Only “noted” by the stewards for now??? #MiamiGP pic.twitter.com/B2cYDVrS4u
— Maxx | F1newsletter.com (@F1_Newsletter) May 3, 2025
Με την ολοκλήρωση της αλλαγής ελαστικών, η Red Bull απελευθέρωσε το μονοθέσιο, χωρίς όμως να υπολογίζει ότι ο Andrea Kimi Antontelli ερχόταν στο pit lane. O Ιταλός απέδειξε την ποιότητά του ως οδηγός καθώς κατάφερε να αποφύγει τα χειρότερα, δηλαδή να κατευθυνθεί επάνω στους μηχανικούς του και βλέποντας τη Red Bull να βγαίνει, αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθεια να κάνει pit stop και συνέχισε ευθεία, κάτι που ουσιαστικά κατέστρεψε κάθε ελπίδα του να βαθμολογηθεί.
Max Verstappen dropped to P16, he equals his worst ever F1 finishing position from Abu Dhabi 2015 in Toro Rosso.
10 seconds penalty for pit lane crash to Antonelli (team’s mistake), bud you don’t want 10 seconds penalty when whole pack is stuck behind the Safety Car with no… pic.twitter.com/doEum5mDVP
— Maxx | F1newsletter.com (@F1_Newsletter) May 3, 2025
Και ο Verstappen προσπάθησε να αποφύγει τη Mercedes, αλλά δεν κατάφερε να σώσει την εμπρός αεροτομή του, που υπέστη ζημιές. Η Red Bull ανέφερε ότι επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος και ο Verstappen δέχθηκε ποινή 10 δλ., που προστέθηκαν στο συνολικό χρόνο αγώνα που έκανε. Επειδή όλοι οι οδηγοί τερμάτισαν πολύ κοντά μεταξύ τους, ο Verstappen κατέληξε στην τελευταία θέση. Είναι η πρώτη φορά από το 2016 που ο Ολλανδός δεν βαθμολογείται σε διαδικασία (σπριντ ή αγώνα) που έχει τερματίσει.
Συνεπώς, ο Alex Albon βρέθηκε στην 4η θέση, έπειτα από μία πολύ καλή εμφάνιση με την ταχύτατη Williams. Ωστόσο, και ο Ταϊλανδός βρίσκεται υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες, για πιθανή παράβαση υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο George Russell τερμάτισε πίσω από τον Albon, καθώς έπρεπε να περιμένει τo pit stop του Antonelli (που συγκρούστηκε με τον Verstappen και δεν το έκανε) και μετά να εισέλθει στα pits ο ίδιος. Ο Βρετανός είχε βρεθεί πίσω από τον team-mate του έπειτα στον 1ο γύρο και είχε αρχίσει να τον πιέζει προς το τέλος του stint με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ενημέρωσε τη Mercedes ότι ήταν ταχύτερος, έχοντας διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση, αλλά η ομάδα δεν άλλαξε τις θέσεις μεταξύ τους.
Ο Lance Stroll ήταν ένας από τους πρώτους οδηγούς που εισήλθαν στα pits για σλικ ελαστικά στο τέλος του 11ου γύρου και αυτό του εξασφάλισε την 6η θέση με την Aston Martin, εμπρός από τον Liam Lawson. Ο Νεοζηλανδός βρισκόταν αρκετά μπροστά για να έχει δικαίωμα σε χώρο στο περιστατικό της στροφής 11 καθώς επιτέθηκε από την εξωτερική στον Alonso, αλλά ο Ισπανός δεν του τον άφησε. Ωστόσο, η επαφή μεταξύ τους ήταν ευθύνη του Lawson, καθώς είχε βρεθεί εκτός πίστας. Πρόκειται για ένα συμβάν που επίσης εξετάζεται από τους αγωνοδίκες.
Ο Oliver Bearman τερμάτισε στη βαθμολογούμενη οκτάδα έχοντας εκκινήσει από την προτελευταία θέση με τη Haas. Έκανε μία εκπληκτική εκκίνηση, έχοντας βουτήξει ανάμεσα σε δύο μονοθέσια και είχε καλό ρυθμό στο τέλος του stint με τα ενδιάμεσα ελαστικά, προσπερνώντας μονοθέσια.
Η Haas κάλεσε εγκαίρως τον Bearman στα pits για να αποτρέψει το undercut από τον Yuki Tsunoda, ο οποίος τερμάτισε ακριβώς πίσω του. Ωστόσο, ο Bearman δέχθηκε εντέλει ποινή 5 δλ. από τους αγωνοδίκες, λόγω μη ασφαλούς απελευθέρωσης στα pits στο διάβα της Sauber του Nico Hulkenberg και δέχθηκε ποινή 5 δλ. Συνεπώς, ο τελικός βαθμός του σπριντ πήγε στον Tsunoda.
O poleman, Andrea Kimi Antonelli, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την κίνηση του Piastri στην 1η στροφή, αλλά σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν οι αγωνοδίκες στα χέρια τους, ο Αυστραλός είχε το δικαίωμα να κάνει αυτή την κίνηση. Επίσης, ο Antonelli θα μπορούσε να έχει υποκύψει νωρίτερα και να στρίψει 2ος.
Από εκεί και πέρα, είχε πολύ ώριμη αντιμετώπιση επιλέγοντας να εγκαταλείψει το pit stop του και προστάτευσε τους μηχανικούς της Mercedes από κάτι που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα πολύ άσχημο ατύχημα για αυτούς, μετά την επαφή με τον Verstappen. Αυτό ανάγκασε τον Antonelli να επισκεφθεί τα pits ξανά για να πραγματοποιήσει την αλλαγή ελαστικών, και όπως είναι φυσικό, έχασε αρκετές θέσεις για να βρεθεί 10ος.