Ο Oscar Piastri, δύο εβδομάδες πριν από τα 24α γενέθλιά του, στο Grand Prix Κίνας, έγινε ο 107ος poleman στην ιστορία της Formula 1, και μάλιστα με επιβλητικό τρόπο. Αν και η διαφορά του δεν ήταν πολύ μεγάλη, αμφότεροι οι γύροι του Αυστραλού στο Q3 ήταν ταχύτεροι από οποιαδήποτε προσπάθεια αντιπάλου του. Ο Piastri ήταν ο μόνος που κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στη δεύτερη προσπάθεια του Q3, μαζί με τον George Russell, όταν άλλαξε η κατεύθυνση του αέρα.
Παρ’ όλα αυτά, ο Piastri δήλωσε ότι αμφότεροι οι γύροι απείχαν αρκετά από την τελειότητα, αλλά ήταν ευχαριστημένος που κατάφερε να βελτιώσει την απόδοσή του από το Q1 και το Q2, όπου είχε δυσκολευτεί. Ωστόσο, στο τέλος κατάφερε να επικρατήσει, για να εξασφαλίσει την καλύτερη θέση εκκίνησης στο GP Κίνας.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Κίνας
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Από την πλευρά του, ο Russell, ο οποίος πλησίασε στα 0,082 δλ. τον Piastri με την τελική του προσπάθεια, δήλωσε ότι είχε προσπαθήσει τα πάντα στην προετοιμασία των ελαστικών του για να τα κάνει να λειτουργήσουν. Στην τελευταία προσπάθεια, έριξε μία ζαριά όσον αφορά την προετοιμασία, η οποία λειτούργησε απόλυτα, και του επέτρεψε να παρεισφρήσει μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren στη σειρά εκκίνησης. Η Mercedes φαίνεται να προστατεύει καλά τα εμπρός ελαστικά της, κάτι που ίσως λειτουργήσει υπέρ της στον αγώνα.
Ο Lando Norris βρέθηκε στην 3η θέση, καθώς δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική του προσπάθεια, την οποία δεν ολοκλήρωσε καν. Ο Βρετανός άλλαξε πολλά πράγματα στο στήσιμο του μονοθεσίου του για να βρει καλύτερη απόδοση, αλλά δεν είχε απάντηση στον Piastri σήμερα, κάνοντας λάθος στην τελική του προσπάθεια.
Σε αυτή την πίστα, το οδηγικό στυλ του Norris φαίνεται να απαιτεί περισσότερα από τα εμπρός ελαστικά (που είναι ο περιοριστικός παράγοντας στη Σαγκάη), όπως ίσως δείχνει η υποστροφή που είχε στην έξοδο της τελευταίας φουρκέτας στον ταχύτερο γύρο του. Ο Norris παραδέχθηκε ότι έκανε λάθη στο κρίσιμο σημείο, καθώς το μονοθέσιο ήταν νευρικό, αλλά είχε απόδοση, καθώς ήταν ταχύτερος στο Q1 και στο Q2. Είχε καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι από τις προηγούμενες διαδικασίες.
Στην 4η θέση της εκκίνησης του αυριανού αγώνα θα παραταχθεί ο Max Verstappen, o οποίος δήλωσε ότι η Red Bull δεν ήταν αρκετά γρήγορη. Επίσης, ανέφερε ότι του ήταν πολύ δύσκολο να βρει συνοχή ισορροπίας μεταξύ των στροφών, γεγονός που δεν του επέτρεπε να επιτεθεί σε αυτές. Ο Christian Horner ανέφερε ότι η RB21 καταπονούσε τα ελαστικά της πριν από το τέλος ενός γρήγορου γύρου.
Πίσω από τον Ολλανδό παραταχθούν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Lewis Hamilton να είναι 0,1 δλ. ταχύτερος από τον Charles Leclerc. Ωστόσο, στην πιο γομωμένη πίστα, η Ferrari δεν έδειξε τον καλό εαυτό που της εξασφάλισε τη νίκη στο σπριντ. Η ιταλική ομάδα δεν σημείωσε την πρόοδο που κατάφεραν να έχουν οι υπόλοιποι από το σπριντ.
Ο Hamilton δήλωσε ότι οι αλλαγές που έκανε στο στήσιμο έκαναν πιο νευρικό το μονοθέσιο στις γρήγορες στροφές. Ανέφερε επίσης ότι η SF-25 έχει διαφορετική συμπεριφορά από στροφή σε στροφή και αυτό δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στους οδηγούς της. Ο Leclerc δήλωσε ότι η σημερινή εμφάνιση ήταν στο ταβάνι των δυνατοτήτων του μονοθεσίου και σίγουρα δεν έχει άλλα 0,3 δλ. περίπου που υπολείπονται από την κορυφή.
Έπειτα από δύο δύσκολες εμφανίσεις, ο πρωτοεμφανιζόμενος Γάλλος οδηγός Isack Hadjar απέδειξε την ταχύτητά του με μία εντυπωσιακή εμφάνιση, καθώς κατάφερε να σημειώσει τον 7ο χρόνο της διαδικασίας με τη Racing Bulls, για να βρεθεί πολύ κοντά στο Leclerc, και να βάλει μία Mercedes πίσω του.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αγωνοδίκες θα ερευνήσουν τη μη ασφαλή απελευθέρωση του Hadjar από το γκαράζ της Racing Bulls στο Q3, καθώς βρέθηκε στο διάβα του Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να κατευθυνθεί προς την αργή λωρίδα του pit lane. H ομάδα δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ για το περιστατικό.
O Andrea Kimi Antonelli δυσκολεύτηκε -όπως και ο team-mate του στη Mercedes, o Russell- με την προθέρμανση των ελαστικών του και δεν βρίσκονταν στο κατάλληλο πλαίσιο λειτουργίας τους στην αρχή του γύρου, για να βρεθεί στην 8η θέση.
Ο Yuki Tsunoda επιβεβαίωσε την ταχύτητα των Racing Bulls, που είδε αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3. Ωστόσο, ο Ιάπωνας έκανε λάθος στο μοναδικό του γύρο με φρέσκο σετ ελαστικών και βγήκε εκτός πίστας στην παρατεταμένη στροφή 13. Ακόμα και έτσι όμως, κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τη Williams του Alex Albon, στον οποίο δεν είχαν απομείνει φρέσκα ελαστικά για το Q3.
Signing off from a packed Saturday in Shanghai ✌️
Hear from Alex below ⬇️
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) March 22, 2025
Q2
Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Esteban Ocon, o οποίος έφερε τη Haas στην 11η θέση, και έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 0,03 δλ. Μόλις 7 χλστ. του δλ. πίσω από το Γάλλο βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με τη Sauber, σε μία πολύ καλή επίδοση και από αυτόν. Ακολούθησαν οι δύο Aston Martin, με τον Fernando Alonso μπροστά, να αναφέρει ότι ο γύρος προετοιμασίας ήταν τρελός. Απογοητευτική η εμφάνιση του Carlos Sainz, ο οποίος ήταν τελευταίος από τους συμμετέχοντες στο δεύτερο σκέλος, καθώς δεν έχει καταφέρει ακόμα να αντλήσει το μέγιστο από τη Williams στον ένα γρήγορο γύρο. Δήλωσε ότι έχει συνηθίσει να κάνει κάτι στις κατατακτήριες δοκιμές που φαίνεται ότι δεν λειτουργεί με τη Williams.
Q1
Αμφότερες οι Alpine βρέθηκαν εκτός της συνέχειας της διαδικασίας στην ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους, με τον Pierre Gasly 16ο, με τον team-mate του, Jack Doohan, ο οποίος είχε άτσαλη έξοδο από την τελευταία στροφή, 18ο. Μεταξύ τους θα παραταχθεί αύριο ο Oliver Bearman, ο οποίος εμπόδισε και τη γρήγορη προσπάθεια του Lance Stroll στη στροφή 13, αν και αυτό δεν κόστισε στον Καναδό της Aston Martin την πρόκριση. Στην προτελευταία θέση θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα ο Βραζιλιάνος οδηγός της Sauber, Gabriel Bortoleto.
O Liam Lawson ήταν και πάλι η μεγάλη απογοήτευση της διαδικασίας, καθώς κατέληξε, όπως και στο sprint qualifying, στην τελευταία θέση με τη Red Bull, την οποία φαινόταν ότι ήταν προσεκτικός στην προσέγγισή του. Ο ίδιος έριξε το φταίξιμο στον εαυτό του, και δήλωσε ότι το πλαίσιο λειτουργίας του μονοθεσίου είναι πολύ μικρό. Παραδέχθηκε ότι εξαρτάται από τον ίδιο να βρίσκεται εντός αυτού.