Ενώ ακόμα δεν έχουμε εισέλθει καν στο 2026, που θα φέρει στη Formula 1 τη νέα γενιά υβριδικών μονάδων ισχύος με turbo V6, υπάρχουν ήδη συζητήσεις για περιορισμό της διάρκειας αυτού του πλαισίου κανονισμών και την επιστροφή σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες και μάλιστα V10. Ο πρόεδρος και CEO της F1, Stefano Domenicali είχε αναφέρει την ιδέα πέρυσι και πρόσφατα αναφέρθηκε σε αυτό το ενδεχόμενο και ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Ωστόσο, φαίνεται ότι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος έχουν χλιαρή αντίδραση σε αυτή την ιδέα. Από το 2026, οι μονάδες ισχύος της Formula 1, παρότι δεν θα έχουν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (θα καταργηθεί η MGU-H, που είναι συνδεδεμένη με το turbo), θα παράγουν σχεδόν το μισό της ιπποδύναμής τους μέσω του υβριδικού συστήματος και θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτές οι αλλαγές, σε συνδυασμό με budget cap, προσέλκυσαν στη Formula 1 κατασκευαστές όπως η Audi και -επίσημα- η Honda, με την Ford να συνεργάζεται με τη νεοσύστατη Red Bull Powertrains και την Cadillac να εποφθαλμιά την κατασκευή δικού της κινητήρα έως το 2028. Ωστόσο, το γερμανικό Auto Motor und Sport αναφέρει ότι η Formula 1 εξετάζει το ενδεχόμενο να διατηρήσει μόνο για τρία χρόνια το νέο πλαίσιο κανονισμών για τις μονάδες ισχύος και στη συνέχεια να επιστρέψει σε πιο οικονομικές λύσεις το 2029, όπως οι ατμοσφαιρικοί V10.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Εκτιμάται ότι σχέδια αυτά μπορεί να αποτελούν διαπραγματευτική τακτική, με την ακραία πρόταση για ταχεία επαναφορά των κινητήρων V10 να ανοίγει ενδεχομένως την πόρτα για μια συμβιβαστική λύση, όπως η κινητήρες V8 με turbo και υβριδικά βοηθητικά συστήματα στο μέλλον, κάτι που συνάδει περισσότερο με την επικαιρότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Υπάρχουν επίσης φόβοι ότι τη σεζόν 2026 θα δούμε μια ομάδα να αναδεικνύεται σε κυρίαρχη δύναμη της F1 στην αρχή του νέου κύκλου, με τις επιδόσεις να συγκλίνουν μόνο όταν ωριμάσουν οι κανονισμοί. Ο V10 κινητήρας θεωρείται πιο οικονομικός και απλούστερος από τις σημερινές μονάδες ισχύος, ενώ η πιθανή επιστροφή του θα επιτρέψει επίσης στην F1 να διευκολύνει την επαναφορά μικρότερων και ελαφρύτερων μονοθεσίων, έπειτα από τα παράπονα για το βάρος των σημερινών οχημάτων.
Η επιστροφή των V10 θα λειτουργούσε επίσης ως δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση που ορισμένοι κατασκευαστές επιλέξουν ξαφνικά να αποσυρθούν από την F1 σε μια επανάληψη της περιόδου 2008/09, όταν ενόψει της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, Honda, BMW και Toyota εγκατέλειψαν την F1 μέσα σε 12 μήνες. Ιδιωτικοί προμηθευτές όπως η Cosworth θα μπορούσαν να παράγουν έναν ανταγωνιστικό κινητήρα V10, μειώνοντας την εξάρτηση της F1 από τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν σήμερα.
Κάποιοι πιστεύουν ότι ο ενθουσιασμός του Ben Sulayem να επαναφέρει τους κινητήρες V10 θα μπορούσε να είναι μια προσπάθεια να προστατεύσει τη FIA από την κριτική, αν οι κανονισμοί του 2026 αποδειχθούν απογοητευτικοί. Επίσης, κάτι τέτοιο θα βοηθούσε την Cadillac. Φαίνεται επίσης ότι οι κατασκευαστές που ασκούν την περισσότερη πίεση να εγκαταλειφθούν νωρίτερα οι κανονισμοί του 2026, είναι αυτοί που γνωρίζουν ήδη ότι βρίσκονται πίσω στην εξέλιξη των μονάδων τους.
Αναφέρεται ότι η Ferrari και η Red Bull είναι υπέρ της επιστροφής των V10, ενώ οι Mercedes, Audi και Honda είναι εντελώς αντίθετες. Άλλωστε, χωρίς τις μονάδες ισχύος του 2026, οι δύο τελευταίες δεν θα είχαν εισέλθει (ή επιστρέψει) στην F1. Επιπλέον, οι κατασκευαστές έχουν ξοδέψει μισό δισεκατομμύριο δολάρια έκαστος στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος του 2026.
Πάντως, οι κανόνες της FIA επιτρέπουν ένας κύκλος κανονισμών στην F1 να διαρκέσει 3 χρόνια και όχι απαραίτητα πενταετία. Αυτό θα επέτρεπε θεωρητικά την παρουσίαση καινούργιων κανονισμών κινητήρων για τη σεζόν του 2029.