FIA: H F1 θα πρέπει να εξετάσει την επιστροφή στους V10

O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε ότι η Formula 1 θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής στους ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.

FIA: H F1 θα πρέπει να εξετάσει την επιστροφή στους V10

O πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε ότι η Formula 1 θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο επιστροφής στους ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.

Το 2026, η Formula 1 θα περάσει στη νέα γενιά μονάδων ισχύος, χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα συνθετικά καύσιμα. Το υβριδικό σύστημα θα παράγει περίπου 50% της συνολικής ισχύος πλέον, με την ιπποδύναμη του θερμικού V6 να περιορίζεται από τη ροή καυσίμου.

Η κίνηση αυτή αποσκοπούσε στην προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών μονάδων ισχύος στο Πρωτάθλημα, με την Audi να κάνει την είσοδό της στην F1 το 2026 και την Cadillac να σχεδιάζει επίσης να εξελίξει εσωτερικά μονάδες ισχύος για το 2028, καθώς η εργοστασιακή της ομάδα θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026. Η Honda θα κάνει επίσης την επίσημη επιστροφή της και η Ford θα συνεργαστεί με τη νεοσύστατη Red Bull Powertrains, αν και η F1 θα χάσει τη Renault.

Mε τη δέσμευση της F1 να χρησιμοποιεί λιγότερο ρυπογόνα συνθετικά καύσιμα στο πλαίσιο των στόχων της για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα έως το 2030, κάποιοι θα ήθελαν να τη δουν να επιστρέφει στους ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες με τον εκκωφαντικό ήχο, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν για τελευταία φορά -από όλο το grid- το 2005.

Mohammed Ben Sulayem

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem τοποθέτησε τον εαυτό του μεταξύ των υποστηρικτών αυτής της ιδέας, με την προϋπόθεση χρήσης βιώσιμων καυσίμων, και δήλωσε ότι είναι κάτι που θα πρέπει τουλάχιστον να εξεταστεί όταν η Διεθνής Ομοσπονδία και η F1 του καθορίσουν τη μελλοντική κατεύθυνση των μονάδων ισχύος της F1 πέραν από αυτή που θα παρουσιαστεί του χρόνου.

«Η παρουσίαση της F1 αυτή την εβδομάδα στο Λονδίνο προκάλεσε πολλές θετικές συζητήσεις για το μέλλον του αθλήματος», έγραψε ο Ben Sulayem στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ενώ ανυπομονούμε για την εισαγωγή των κανονισμών του 2026 για το πλαίσιο και τη μονάδα ισχύος, πρέπει επίσης να δείξουμε το δρόμο για τις μελλοντικές τεχνολογικές τάσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

«Θα πρέπει να εξετάσουμε μια σειρά από κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένου του εκκωφαντικού ήχου του V10 που λειτουργεί με βιώσιμα καύσιμα. Όποια κατεύθυνση και αν επιλεγεί, πρέπει να υποστηρίξουμε τις ομάδες και τους κατασκευαστές ώστε να διασφαλίσουμε τον έλεγχο του κόστους των δαπανών για έρευνα και εξέλιξη».

Το σχόλιο του Ben Sulauem ευθυγραμμίζεται με αυτά του διευθύνοντος συμβούλου της F1, Stefano Domenicali, που ανέφερε ότι θα ήθελε επίσης να διερευνήσει ποιες εναλλακτικές λύσεις στις σημερινές υβριδικές μονάδες ισχύος είναι βιώσιμες στη βιομηχανία: «Αν τα βιώσιμα καύσιμα κάνουν τη σωστή δουλειά για να είναι μηδενικές εκπομπές ρύπων και προσεγγίζουμε το θέμα της βιωσιμότητας με τον σωστό τρόπο, ίσως δεν χρειάζεται πλέον η εξέλιξη κινητήρων να είναι τόσο περίπλοκη και ακριβή», είχε δηλώσει ο Ιταλός τον περασμένο Αύγουστο. «Έτσι, ίσως σκεφτούμε να επιστρέψουμε σε κινητήρες που είναι πολύ ελαφρύτεροι και ίσως με καλό ήχο».

Stefano Domenicali & Mohammed Ben Sulayem

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!