F1-Τεστ Μπαχρέιν 3Α: Ο Charles Leclerc επικεφαλής

Το πρωί της τελευταίας ημέρας του τεστ προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν, ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari, εμπρός από τον Kimi Andrea Antonelli και τον Lando Norris.

F1-Τεστ Μπαχρέιν 3Α: Ο Charles Leclerc επικεφαλής

Το πρωί της τελευταίας ημέρας του τεστ προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν, ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari, εμπρός από τον Kimi Andrea Antonelli και τον Lando Norris.

Στην πρωινή διαδικασία της τελευταίας ημέρας του τεστ προετοιμασίας της πριν από την έναρξη της νέας σεζόν της Formula 1, οι ομάδες συνάντησαν για πρώτη φορά τις θερμοκρασίες για τις οποίες ταξίδεψαν στο Μπαχρέιν, καθώς η άσφαλτος ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου, παρέχοντας πιο αντιπροσωπευτικές συνθήκες, αλλά έπνεαν αρκετά δυνατοί άνεμοι, οι οποίοι επηρέαζαν την αεροδυναμική συμπεριφορά των μονοθεσίων.

Η διαδικασία διακόπηκε περίπου 45 λεπτά πριν από την καρό σημαία, καθώς έσπασε το παράθυρο του «κουτιού» που βρίσκεται ο άνθρωπος που δίνει την εκκίνηση στους αγώνες και «εξέχει» στην πίστα. Συνεπώς, η άσφαλτος είχε γεμίσει σπασμένα θραύσματα γυαλιού, τα οποία σκούπισαν οι άνθρωποι της πίστας.

O Charles Leclerc, στην τελευταία του εμφάνιση με το μονοθέσιο της Ferrari πριν από το GP Αυστραλίας, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Ωστόσο, οι χρόνοι απείχαν 1,5 δλ. από τις ταχύτερες επιδόσεις που είδαμε χθες το πρωί, οπότε τα πράγματα διατηρήθηκαν σε συντηρητικούς ρυθμούς. Η Ferrari έδειχνε σταθερή, αλλά ο Leclerc δεν πίεσε στο απόλυτο όριο και ο ταχύτερος χρόνος του, όπως και οι περισσότεροι, σημειώθηκε αρκετά νωρίς στη διαδιακασία.

Στη 2η θέση, μόλις 0,077 δλ. πίσω από τη Ferrari, βρέθηκε ο Andrea Kimi Antonelli με τη Mercedes. Έπειτα από 80 λεπτά, η Mercedes είχε κλείσει το γκαράζ της, γεγονός που σημαίνει ότι είχε αφαιρέσει το δάπεδο από το μονοθέσιό της. Ο Antonelli έχασε περίπου μία ώρα όντας σταματημένος στα pits, αλλά σήμερα φάνηκε να αποφεύγει τις χθεσινές υπερβολές στην πίστα και προπονήθηκε σε μερικά προσπεράσματα.

F1 Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)

Στην 3η θέση κατετάγη ο Lando Norris με τη McLaren, 0,132 δλ.  Ενώ ο Norris γύριζε κανονικά στην πίστα από την αρχή, κατά τη διάρκεια της πρώτης ώρας δεν είχε σημειώσει ακόμα χρόνο, καθώς είχε επικεντρωθεί και πάλι στη συλλογή δεδομένων. Λίγο μετά τη συμπλήρωση της πρώτης ώρας, είχε μία έξοδο στις στροφές 2-3, έχοντας χάσει πρόσφυση στον πίσω άξονα.

Έπειτα από 100 περίπου λεπτά, ο Norris πήγε να ξεκινήσει έναν γρήγορο γύρο, αλλά έχασε το πίσω μέρος στην 4η στροφή και βγήκε αρκετά εκτός πίστας. Ο Βρετανός δήλωσε χθες ότι δυσκολεύεται με την υπερστροφή που παρουσιάζει η MCL39, αν και ο Andrea Stella δηλώνει ότι το ιδανικό στήσιμο για την πίστα του Μπαχρέιν προβλέπει αυτή τη συμπεριφορά.

Στις δύο επόμενες γρήγορες προσπάθειες του Norris, βγήκε πάλι εκτός πίστας, αλλά με υποστροφή. Έπειτα από αρκετές εγκαταλελειμμένες προσπάθειες, ο Norris έγραψε τον 3ο χρόνο. Στην επόμενη γρήγορη προσπάθειά του, είχε υπερστροφή στην 4. Ο Norris έκανε επίτηδες απότομες κινήσεις με το τιμόνι, καθώς η McLaren προσπαθούσε να κατανοήσει την απόκριση του μονοθεσίου σε αυτές τις περιπτώσεις.

Η McLaren φαινόταν να πειραματίζεται με το στήσιμο του μονοθεσίου για να βρει ένα καλό πλαίσιο λειτουργίας. Περίπου μισή ώρα πριν από το τέλος, ο Norris έγραψε το ταχύτερο πρώτο sector, αλλά έχασε το πίσω μέρος της McLaren στην τελευταία στροφή της πίστας. Ο Βρετανός βγήκε από το μονοθέσιό του 25 λεπτά πριν από την καρό σημαία, έχοντας ολοκληρώσει το πρόγραμμά του για το φετινό τεστ.

Η McLaren, όπως και η Aston Martin, έχουν ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση στο φετινό τεστ. Δεδομένου ότι η μονάδα ισχύος και τα ψυγεία είναι τα ίδια με πέρυσι, αυτές οι δύο ομάδες αποφάσισαν ότι δεν χρειάζεται να διανύσουν αμέτρητα χιλιόμετρα για να ελέγξουν την αξιοπιστία και επικεντρώνονται περισσότερο σε άλλα προγράμματα, όπως αεροδυναμική αξιολόγοηση.

Στην 4η θέση του πίνακα των χρόνων ήταν ο Max Verstappen με τη Red Bull, η οποία παρουσίασε σήμερα ένα καινούργιο, πιο πλατύ ρύγχος και εμπρός αεροτομή. Το νέο ρύγχος συνδέεται με το δεύτερο (και όχι το πρώτο, όπως συνέβαινε πριν) πτερύγιο της αεροτομής, που έχει διαφορετικό σχεδιασμό πτερυγίων. Αναφέρεται ότι υπήρχε και νέο δάπεδο.

Επίσης, υπήρχαν διαφορετικές διατρήσεις εξαγωγής θερμού αέρα στο πίσω μέρος του καλύμματος κινητήρα, ενώ προστέθηκε ένα κάθετο πτερύγιο στις εισαγωγές αέρα δίπλα από τις πίσω βάσεις του halo. Ο Verstappen έκανε κάποιες μεγάλες ακολουθίες γύρων, στις οποίες ήταν 0,4 δλ. ταχύτερος από τον Leclerc, αλλά ίσως είχε ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο Jack Doohan με την Alpine και πίσω του κατετάγη ο Alex Albon με τη Williams. H βρετανική ομάδα φαίνεται να έχει βελτιωθεί πολύ σε σχέση με πέρυσι, και φαίνεται να είναι το καλύτερο μονοθέσιο πέραν των 4 κορυφαίων ομάδων, αν και ο χθεσινός -ταχύτερος- χρόνος του Carlos Sainz καταγράφηκε με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου από τους υπόλοιπους.

Πέραν από τις εκσυγχρονισμένες διαδικασίες για την κατασκευή του μονοθεσίου, αντί για ένα αρχείο Excel 80.000 κελιών(!), η Williams χρησιμοποιεί τις φετινές αναρτήσεις της Mercedes, ενώ πέρυσι είχε αυτές του 2023.

O Sainz δήλωσε ότι δεν έχει ανακαλύψει ακόμα το όριο του μονοθεσίου της Williams, και σε αυτό θα επικεντρωθεί στους πρώτους πέντε αγώνες (που θα διεξαχθούν εντός 6 εβδομάδων), για να βρει «τα τελευταία 2 δέκατα» και να μάθει αν μπορεί με την FW47 να βρει χρόνο στην είσοδο ή την έξοδο των στροφών κ.ο.κ.

Ο Albon είχε ένα αρκετά δυνατό μπλοκάρισμα φρένων στη στροφή 9 έπειτα από περίπου 110 λεπτά, τραυματίζοντας το σετ ελαστικών που χρησιμοποιούσε. Λίγο αργότερα, οι μηχανικοί της Williams εργάζονταν στα εμπρός φρένα του μονοθεσίου.

Ο Isack Hadjar ήταν 7ος με τη Racing Bulls. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Yuki Tsunoda απέκτησε καινούργιο μάνατζερ, γεγονός που υποδεικνύει ότι ο Ιάπωνας ίσως φύγει από τη Racing Bulls στο τέλος της σεζόν, καθώς θα τελειώσει και η συνεργασία με τη Honda, και πρέπει να πάρει στα χέρια του τη μοίρα της καριέρας του. Άλλωστε, η Red Bull «προσπέρασε» τον Tsunoda στην επιλογή δεύτερου οδηγού για τη μεγάλη ομάδα της.

Formula 1 Testing in Bahrain Day 3

Στο στρατόπεδο της Aston Martin, o Lance Stroll δεν αισθανόταν καλά το πρωί, οπότε τον αντικατέστησε ο Fernando Alonso (8ος). Ο Stroll θα επιστρέψει στο μονοθέσιο το απόγευμα. Η AMR25 φαίνεται να αποτελεί βελτίωση από το περυσινό μονοθέσιο, αλλά ο πίσω άξονας πλαγιολισθαίνει πολύ και αυτό συνεπάγεται με αυξημένη καταπόνηση ελαστικών.

Έπειτα από 105 λεπτά περίπου, η Sauber έκλεισε το γκαράζ της, έχοντας αφαιρέσει το δάπεδο από το μονοθέσιό της, με πολλούς μηχανικού να εργάζονται επάνω στο μονοθέσιο. Η ελβετική ομάδα φαίνεται να έχει το πιο δύσκολο σε συμπεριφορά μονοθέσιο του grid και ο Gabriel Bortoleto (9ος) έκανε τους λιγότερους γύρους από όλους σήμερα, μόνο 35.

Λίγο πριν από τη συμπλήρωση του πρώτου μισάωρου, ο Oliver Bearman είδε το κάλυμμα κινητήρα της Haas του να ξηλώνεται, κάτι που είχε συμβεί και στο shakedown της ομάδας στο Silverstone. Όπως πάντα, η Haas ήταν τελευταία, έχοντας πάντα πολύ βαρύ φορτίο καυσίμου και κάνοντας μεγάλες ακολουθίες γύρων, χωρίς να κυνηγά την απόδοση.

F1 Χρόνοι πρωί 3ης ημέρας τεστ Μπαχρέιν 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!