O 30χρονος Carlos Sainz, που φέτος θα ξεκινήσει την πορεία του με την ομάδα της Williams στη Formula 1, έχοντας αποχωρήσει από τη Ferrari, θα αντικαταστήσει τον 4 φορές Πρωταθλητή Sebastian Vettel (που αποσύρθηκε από την F1 στο τέλος του 2022) ως ένας από τους τρεις διευθυντές του συνδέσμου των οδηγών, το GPDA.
Το Grand Prix Drivers’ Association, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των οδηγών της F1, ιδρύθηκε αρχικά το 1961 και στη συνέχεια αναβίωσε το 1994 μετά τους θανάτους των Ayrton Senna και Roland Ratzenberger στην Imola.
Ενώ αρχικά το GPDA ήταν επικεντρωμένο σε θέματα ασφάλειας, υπό την προεδρία του Αυστριακού Alex Wurz, παλαίμαχου οδηγού της F1, έχει εμπλακεί σε ευρύτερα ζητήματα για τη βελτίωση του Πρωταθλήματος. Ο Wurz και το GPDA διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή του halo το 2018 στα μονοθέσια, όχι μόνο της F1, που έχει σώσει ορισμένες ζωές σε σοβαρά ατυχήματα.
Πέραν από τον Sainz, διευθυντής του GPDA είναι και ο George Russell (ο οποίος ανέλαβε από τον Romain Grosjean το 2021), όπως επίσης και η Anastasia Fowle, η οποία δεν είναι οδηγός, αλλά προσφέρει επιχειρηματικές, πολιτικές, νομικές και στρατηγικές συμβουλές στο GPDA ως δικηγόρος. Ο Vettel ήταν διευθυντή του GPDA από το 2010.
Ο Sainz ανέφερε: «Είμαι παθιασμένος με το άθλημά μου και πιστεύω ότι εμείς οι οδηγοί έχουμε την ευθύνη να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεργαστούμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς και να προωθήσουμε το άθλημα σε πολλές πτυχές. Για αυτό είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος που κάνω το καθήκον μου αναλαμβάνοντας το ρόλο του διευθυντή στο GPDA».
Πέρυσι το Νοέμβριο, το GPDA με ανοιχτή επιστολή του προς τον πρόεδρο της FIA, επέκρινε τα πρόστιμα για τη χρήση υβριστικής γλώσσας σε επίσημες συνεντεύξεις Τύπου. Η Διεθνής Ομοσπονδία έκανε πιο… τσουχτερά τα πρόστιμα στο Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα για αυτό το θέμα.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επέμεινε ότι έχει πολύ καλές σχέσεις με τους οδηγούς: «Οι περισσότεροι από τους οδηγούς που μου μιλούν, έχουν το τηλέφωνό μου, είμαι ο πιο προσιτός πρόεδρος που υπήρξε ποτέ. Θα δείτε ότι μου μιλάνε, είναι πολύ χαρούμενοι. Αλλά φυσικά, όταν ήμουν οδηγός συνήθιζα να παραπονιέμαι».
«Βλέπετε λοιπόν, αυτό είναι φυσικό, ανθρώπινο. Πώς συμπεριφέρομαι στους οδηγούς; Σαν τους γιους μου και τις κόρες μου. Ειλικρινά, τους αντιμετωπίζω με πάθος, με αγάπη. Τους αντιμετωπίζω με κατανόηση. Έχω βρεθεί εκεί. Θέλω να πετύχουν». Τα συμπεράσματα δικά σας…