Την τελευταία στιγμή πριν από την γραμμή τερματισμού του τελευταίου φετινού σπριντ για το Grand Prix Κατάρ της Formula 1, όπου ο Lando Norris παραχώρησε τη νίκη στον team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri, ενώ βρίσκονταν υπό την πίεση του George Russell. Ο Norris ανταπέδωσε τη χάρη στον Piastri για τη νίκη που είχε παραχωρήσει o Αυστραλός στο σπριντ του GP Σάο Πάολο, στη μάχη του τίτλου οδηγών που πλέον έχει τελειώσει.
Ο poleman Norris είχε επίσης βοηθήσει σε όλη τη διάρκεια σχεδόν του σπριντ τον Piastri, παραχωρώντας DRS στον Αυστραλό για να υπερασπιστεί τη 2η θέση από τον Russell. Ο Piastri πήρε τη 2η θέση με μία πολύ καλή κίνηση από την εξωτερική στην 1η στροφή και αναγκάστηκε να την υπερασπιστεί σθεναρά για 19 γύρους που διήρκεσε το σπριντ.
Ο Norris δεν χαμογελούσε ιδιαίτερα στο τέλος του αγώνα, με το ενδεχόμενο να έχει συζητηθεί πριν από τον αγώνα εσωτερικά στην ομάδα, αλλά το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο για τη McLaren, η οποία απομακρύνθηκε άλλους 5 βαθμούς από τη Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, και αύξησε τη διαφορά της στους 29 βαθμούς.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το Σπριντ του GP Κατάρ
Το σετ ελαστικών των δύο McLaren είχε κάνει 1 γύρο περισσότερο στις κατατακτήριες δοκιμές από αυτά της Mercedes, γεγονός που σε αυτή την πίστα κοστίζει αρκετά. H βρετανική ομάδα είχε επιλέξει επίσης ρυθμίσεις με υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, για αυτό και η Mercedes βρισκόταν πολύ κοντά στις ευθείες.
Ο Norris δήλωσε ότι σκεφτόταν να το κάνει από τη Βραζιλία. Η ομάδα του είπε να μην κάνει την ανταλλαγή θέσεων, λόγω της μικρής διαφοράς με τον Russell, αλλά ο ίδιος πίστευε ότι μπορούσε να το κάνει επιτυχώς και το επιχείρησε.
Ο Βρετανός ανέφερε ότι θα μπορούσε να έχει κινηθεί ταχύτερα στο σπριντ, αλλά δέχθηκε εντολή να βοηθήσει τον Piastri, ο οποίος τραυμάτισε αρκετά νωρίς στον αγώνα το αριστερό εμπρός ελαστικό, γεγονός που επέτρεψε στον Russell να παραμείνει κολλημένος πίσω του.
This was a surprise to absolutely everyone except Lando 😅#F1Sprint #QatarGP pic.twitter.com/b4bQoRYTYC
— Formula 1 (@F1) November 30, 2024
Σε μία μέτρια εμφάνιση για τη Ferrari, o Carlos Sainz δεν κατάφερε να πλησιάσει ποτέ τον Russell σε απόσταση βολής, ενώ ο Charles Leclerc έχασε την 5η θέση στον πρώτο γύρο από τον Lewis Hamilton, αλλά κατάφερε να την ανακτήσει 6 γύρους πριν από την καρό σημαία, έχοντας διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του.
Πολύ καλό σπριντ έκανε ο Nico Hulkenberg, ο οποίος ανέβηκε στην 7η θέση στις πρώτες στροφές και παρέμεινε εκεί έως το τέλος για να χαρίσει στη Haas άλλους 2 πολύτιμους βαθμούς στη μάχη για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου προηγείται της Alpine με 3 βαθμούς τώρα.
Ο Max Verstappen καθυστέρησε πίσω από τις Ferrari στην εκκίνηση και δυσκολεύτηκε πολύ με την υπερστροφική συμπεριφορά της Red Bull του στις πρώτες στροφές, καθώς δεν είχε αναπτύξει θερμοκρασίες στα ελαστικά του. Ο Ολλανδός έχασε 3 θέσεις αρχικά, για να καταφέρει να ανακτήσει μόνο τη μία εξ αυτών (από τον Pierre Gasly) και να χαρίσει τον τελευταίο βαθμό στην ομάδα του.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) November 30, 2024
Ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez… κοιμήθηκε στην εκκίνηση από το pit lane και κατέληξε τελευταίος, έχοντας αντικαταστήσει το ρύγχος του μονοθεσίου του κατά τη διάρκεια του σπριντ.
Χρονικό σπριντ
O Norris έκανε πολύ καλή εκκίνηση και με έξυπνη τοποθέτηση του μονοθεσίου του στην εξωτερική της 1ης στροφής, ο Piastri πήρε τη 2η θέση από τον Russell. Επίσης, στην 3η στροφή ο Ηamilton πέρασε για την 5η θέση τον Leclerc και ο Verstappen, με υπερβολική υπερστροφή και λάθη στις πρώτες στροφές, έπεσε στην 9η θέση, έχοντας αναγκαστεί να φρενάρει πίσω από τις Ferrari, έπειτα από μία στιγμή υπερστροφής του Sainz στην 3η στροφή.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) November 30, 2024
Ο Russell προσπάθησε να επιτεθεί ξανά στον 4ο γύρο στην 1η στροφή, αλλά ο Piastri δεν πτοήθηκε και έστριψε μπροστά. Για αυτό και στη συνέχεια ο Norris άρχισε να δίνει DRS στον Piastri για να τον βοηθήσει να αμυνθεί εναντίον του Russell. Στον 8ο γύρο, ο Verstappen επέστρεψε στους βαθμούς, προσπερνώντας τον Gasly για την 8η θέση.
Στο 13ο γύρο, ο Leclerc, που προστάτευε τα ελαστικά του, κατάφερε να προσπεράσει τον Hamilton στις πρώτες στροφές, με τα δύο μονοθέσια των μελλοντικών team-mate να ακουμπούν λίγο στην 1η στροφή και να παραμένουν πλάι με πλάι για 3-4 στροφές.
Στον επόμενο γύρο, ο Piastri έχασε το DRS από τον Norris, ο Russell προσπάθησε να εισχωρήσει στην εσωτερική της 1ης στροφής, αλλά ο Αυστραλός οδηγός της McLaren έκλεισε την πόρτα στα φρένα, πριν κινηθεί προς τα εκεί η Mercedes.
O Norris ανέφερε ότι είχε αρχίσει να δυσκολεύεται με το εμπρός αριστερό ελαστικό του και ρώτησε αν έπρεπε να βοηθήσει τον team-mate του, για να λάβει καταφατική απάντηση. Ο Russell προσπάθησε άλλες δύο φορές να επιτεθεί, αλλά δεν κατάφερε να πάρει τη 2η θέση πίσω και λίγα μέτρα πριν από την καρό σημαία, ο Norris έκανε στην άκρη για τον team-mate του, Piastri.