Η υπεράσπιση του στέμματος της Formula 1 έγινε λίγο πιο δύσκολη για τον Max Verstappen, με τέσσερα Grand Prix (και δύο σπριντ) να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν. Αυτό διότι Η Red Bull επιβεβαίωσε ότι θα αναγκαστεί να τοποθετήσει στο μονοθέσιό του τον 6ο κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) για τη φετινή σεζόν, ενώ οι αγωνιστικοί κανονισμοί επιτρέπουν μόνο 4 χωρίς ποινή.
Συνεπώς, ο Ολλανδός τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα αναγκαστεί να εκτίσει ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του κυριακάτικου αγώνα στο Grand Prix Σάο Πάολο. Το ενδεχόμενο αυτό είχε φανεί πολύ πιθανό ήδη από το GP Μεξικού, όπου ο Verstappen αντιμετώπισε προβλήματα με το κύκλωμα εισαγωγής αέρα της μονάδας ισχύος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Ένα πρόβλημα στον κινητήρα που μόλις είχε τοποθετηθεί στο μονοθέσιο του Verstappen στις ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά ξεκίνησε τα προβλήματα για τον Ολλανδό στη φετινή σεζόν με τη μονάδα ισχύος. Στο GP Βελγίου, o Verstappen αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει 5ο φετινό V6 και δέχθηκε ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, όπως ορίζουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί για την πρώτη φορά που κάθε εξάρτημα της μονάδας ισχύος που υπερβαίνει το επιτρεπτό όριο.
Την πρώτη φορά που υπάρχει η υπέρβαση του ορίου για κάθε εξάρτημα -για τους ICE είναι 4 μονάδες για τη σεζόν- ο οδηγός δέχεται ποινή 10 θέσεων, αλλά τη δεύτερη φορά που απαιτείται καινούργιο -ίδιο- εξάρτημα, η ποινή μειώνεται σε 5 θέσεις.
Η Red Bull επέλεξε το GP Σάο Πάολο να εκτίσει την ποινή διότι το Interlagos είναι μία πίστα στην οποία τα προσπεράσματα είναι αρκετά εύκολα. Επιπλέον, θα δώσει την ευκαιρία στον Verstappen να χρησιμοποιήσει άμεσα τον φρέσκο κινητήρα. Η ποινή δεν μπορεί να εκτιθεί στο σπριντ που θα διεξαχθεί το Σάββατο στο Σάο Πάολο.