Η Formula 1 θέλει να διοργανώσει έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα σπριντ με 10 μονοθέσια για νεαρούς οδηγούς μετά το τέλος της φετινής σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Το αρχικό σχέδιο ήταν για το 2025, αλλά ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πιθανότητες να διεξαχθεί ο εν λόγω αγώνας φέτος στην πίστα της Yas Marina στο Άμπου Ντάμπι.
Η διοργάνωση θα περιλαμβάνει ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές και έναν σπριντ αγώνα την ίδια ημέρα. Κάθε ομάδα θα παρατάξει ένα μονοθέσιο, σε μία προσπάθεια να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες σε νέους οδηγούς, που δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να οδηγήσουν μονοθέσια της Formula 1. O Horner πρότεινε την ιδέα στην Επιτροπή της F1 και γνώρισε την υποστήριξη των κατόχων των πνευματικών δικαιωμάτων (Liberty Media) της FIA, αλλά και των ομάδων.
Μια αντίστοιχη διοργάνωση στο τέλος της σεζόν θεωρείται πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί από άποψη logistics αντί να ενταχθεί στο ήδη βαρυφορτωμένο πρόγραμμα της χρονιάς και μπορεί να προωθηθεί ώστε να έχει εμπορικό νόημα για τους εμπλεκόμενους. Καθώς υπήρχαν πολλές λεπτομέρειες που έπρεπε να διευθετηθούν για να πραγματοποιηθεί και δεν υπήρχε βιασύνη να οριστικοποιηθεί η ιδέα για το 2024, αρχικά φαινόταν πιο πιθανό να πραγματοποιηθεί στο τέλος του 2025. Αλλά τώρα δείχνει πολύ πιθανό να γίνει φέτος.
Οι κανονισμοί των αγώνων σπριντ είναι πιθανό να αποτελέσουν τη βάση για τους κανονισμού. Αλλά μια κανονική σεζόν της F1 διέπεται από ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού και περιορισμούς σε εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όπως αυτά της μονάδας ισχύος και του κιβωτίου ταχυτήτων. του κινητήρα, οπότε αυτός ο σπριντ αγώνας θα πρέπει με κάποιο τρόπο να συμπεριληφθεί στους αγωνιστικούς κανονισμούς.
Υπάρχουν επίσης πολλοί παράγοντες για να εξασφαλιστεί η σωστή διεξαγωγή του αγώνα, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου τηλεοπτικής μετάδοσής του και του κόστους για το επιπλέον προσωπικό που απαιτείται σε αντίθεση με ένα απλό τεστ μετά τη σεζόν, καθώς και το σημαντικό θέμα του καθορισμού της εμπειρίας που πρέπει να έχουν οι οδηγοί που θα επιτραπεί να λάβουν μέρος.
Ο Christian Horner δήλωσε: «Είναι όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, αν θέλεις να συμβεί, το κάνεις να συμβεί. Και υπήρχε μια σαφής οδηγία που έλεγε “ας κάνουμε τη δουλειά ώστε να γίνει φέτος”. Προφανώς, αυτό ασκεί πίεση στους διευθυντές των ομάδων να συνεργαστούν με τη FIA, για να καταλήξουν σε ένα σύνολο κανονισμών».
«Είναι απολύτως εφικτό, δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά περίπλοκο. Απλά θα είναι ένα μονοθέσιο από κάθε ομάδα αντί για δύο μονοθέσια, και ουσιαστικά θα χρησιμοποιούμε τα χιλιόμετρα με διαφορετικό τρόπο, αντί για την απόδοση κατά τη διάρκεια μιας ημέρας δοκιμών».
«Ο αγώνας θα διεξαχθεί σε μία ημέρα, έτσι ώστε οι κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια το αντίστοιχο ενός αγώνα σπριντ. Έρχεται στο τέλος μιας μακράς σεζόν, αλλά νομίζω ότι θα είναι σπουδαίο πράγμα. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους νέους οδηγούς και το υποστηρίζουμε πλήρως».
«Το πρόβλημα με τα τεστ των πρωτοεμφανιζόμενων οδηγών, είναι ότι χρησιμοποιούνται για δοκιμές, δεν ξέρεις ποτέ αν τρέχουν με 50, 70 ή 30 κιλά καυσίμου, με τι τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, δεν ξέρεις πραγματικά πώς τα καταφέρνουν οι αντίπαλοι. Είναι μια φανταστική ευκαιρία».
«Έρχεται στο τέλος μιας έντονης σεζόν, αλλά αντί να καίμε καύσιμα και ελαστικά, και μόνο οι ομάδες να ξέρουν αν κάνουν καλή δουλειά ή όχι αυτοί οι οδηγοί, νομίζω ότι να δώσουμε την ευκαιρία σε 10 πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς να μπουν στα σημερινά μονοθέσια και να έχουν το ισοδύναμο ενός αγώνα σπριντ είναι φανταστικό, και νομίζω ότι θα είναι ένα πολύ δημοφιλές event».
Αν πραγματοποιηθεί το σπριντ για τους νεαρούς οδηγούς, θα είναι ο πρώτος μη πρωταθληματικός αγώνας της Formula 1 από το 1983, που διοργανώθηκε το τελευταίο Race of Champions με σύγχρονα μονοθέσια και οδηγούς Formula 1 στο Brands Hatch της Αγγλίας. Νικητής του αγώνα που είχε 13 συμμετοχές, ήταν ο Keke Rosberg (πατέρας του Πρωταθλητής της F1 το 2016, Nico) ο οποίος οδηγούσε μία Williams FW08C με ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα Ford-Cosworth.