F1: Στην εμπρός ανάρτηση το νέο μυστικό της Mercedes W15

Η βελτίωση της απόδοσης της Mercedes στους τελευταίους αγώνες της Formula 1 έχει αποδοθεί κυρίως στην εμπρός αεροτομή που βελτίωσε την ισορροπία της W15, ωστόσο υπήρξαν επεμβάσεις και στην εμπρός ανάρτηση.

F1: Στην εμπρός ανάρτηση το νέο μυστικό της Mercedes W15

Η βελτίωση της απόδοσης της Mercedes στους τελευταίους αγώνες της Formula 1 έχει αποδοθεί κυρίως στην εμπρός αεροτομή που βελτίωσε την ισορροπία της W15, ωστόσο υπήρξαν επεμβάσεις και στην εμπρός ανάρτηση.

Η ομάδα της Mercedes έχει καταφέρει να κατακτήσει τη νίκη στα δύο τελευταία Grand Prix της φετινής σεζόν της Formula 1. Στο GP Μ. Βρετανίας, σε αντίθεση με το GP Αυστρίας, δεν ήταν η τύχη αυτή που έφερε την επιτυχία στον Lewis Hamilton, αλλά η καλή απόδοση και οι σωστές στρατηγικές επιλογές.

Με την καινούργια εμπρός αεροτομή που παρουσίασε στο GP Μονακό, η Mercedes έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων της W15, διευρύνοντας σημαντικά το πλαίσιο συνθηκών και εντός του οποίου αποδίδει στο μέγιστο το μονοθέσιο, καθώς και τις επιλογές στησίματος.

Ωστόσο, η Mercedes πραγματοποίησε άλλο ένα βήμα εξέλιξης στο GP Αυστρίας, όπου τοποθετήθηκε ένα καινούργιο τρίτο αμορτισέρ μεγαλύτερων διαστάσεων στην εμπρός ανάρτηση της W15, γεγονός που διαφαίνεται από το επιπλέον φούσκωμα που φέρει στο εμπρός μέρος του monocoque έκτοτε.

2024 British Grand Prix, Sunday LAT Images

Στις αναρτήσεις των μονοθεσίων της Formula 1, το τρίτο αμορτισέρ χρησιμοποιείται για να περιορίζει την κλίση του πλαισίου στις στροφές. Οι ομάδες προσπαθούν να αποφύγουν οποιαδήποτε κλίση του δαπέδου (επιμήκη ή εγκάρσια) των μονοθεσίων σε σχέση με το έδαφος, για μέγιστα αεροδυναμικά οφέλη.

Η ανάγκη μια σταθερής αεροδυναμικής πλατφόρμας έχει γίνει ακόμα πιο σημαντική από το 2022, με την τρέχουσα γενιά μονοθεσίων και τεχνικών κανονισμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φορά που Mercedes ήταν ανταγωνιστική σε στεγνό οδόστρωμα με υψηλές θερμοκρασίες (αν και περίπου 0,2 – 0,3 δλ. στο γύρο μακριά από τις Red Bull και McLaren) ήταν στο GP Αυστρίας και ακολούθησε η πολύ καλή εμφάνιση στο Silverstone, που οδήγησε στη νίκη τον Lewis Hamilton.

2024 British Grand Prix, Sunday LAT Images

Εκτιμάται ότι από την Imola μέχρι σήμερα, η Mercedes έχει ανακτήσει περίπου μισό δλ. στο γύρο σε σύγκριση με τις Ferrari και Red Bull και 0,2 δλ. σε σχέση με τη McLaren. H βελτίωση της ισορροπίας και η διεύρυνση του στησίματος έχει επιτρέψει και την επίτευξη ανταγωνιστικών μέγιστων ταχυτήτων στις ευθείες.

Ωστόσο, το αδύναμο σημείο της Mercedes W15 παραμένουν οι αργές στροφές. Σε πίστες όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα, και με υψηλότερες θερμοκρασίες να επικρατούν, όπως αυτές που ενδέχεται να επικρατούν στο GP Ουγγαρίας, η Mercedes ενδέχεται να δυσκολευτεί απέναντι στις Red Bull και τις McLaren.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!