F1-GP Αυστρίας: Η 40ή pole του Max Verstappen

Ο Max Verstappen πανηγύρισε την 40ή pole position της πορείας του στη Formula 1 με μία κυριαρχική εμφάνιση και θα πλαισιωθεί και πάλι από τον Lando Norris στην πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

F1-GP Αυστρίας: Η 40ή pole του Max Verstappen

Ο Max Verstappen πανηγύρισε την 40ή pole position της πορείας του στη Formula 1 με μία κυριαρχική εμφάνιση και θα πλαισιωθεί και πάλι από τον Lando Norris στην πρώτη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 40ή pole position της καριέρας του στη Formula 1 στο Grand Prix Αυστρίας με κυριαρχικό τρόπο, αφού κινήθηκε 0,4 δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε αντίπαλό του. Η Red Bull ήταν πολύ καλύτερη με τις αλλαγές στησίματος που είχε κάνει μετά το σπριντ και του επέτρεψε να βρεθεί σε διαφορετικό επίπεδο από τους υπόλοιπους.

Στην πρώτη του προσπάθεια του Verstappen στο Q3, o Hulkenberg του έδωσε slipstream, όπως και στην Imola. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Ολλανδός δεν ήταν τόσο γρήγορος στο δεύτερο sector της πίστας, αλλά με ένα εκπληκτικό 3ο sector, κατάφερε να βελτιώσει κατά 0,1 δλ. την επίδοσή του. Αυτό του επέτρεψε να βρεθεί 0,4 δλ. εμπρός από τον Lando Norris.

O Verstappen δήλωσε ότι οι αλλαγές στο στήσιμο ήταν ευεργετικές για την αίσθηση του μονοθεσίου, το οποίο ανέφερε ότι είχε πολύ καλύτερη αίσθηση, κάτι που αποδείχθηκε από τη μεγάλη διαφορά από τον 2ο. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Verstappen οδήγησε πολύ αργά στο pit lane αποτελεί το αντικείμενο μίας εκ των ερευνών των αγωνοδικών, αν και το πιθανότερο είναι ότι δεν θα υπάρξει κάποια αγωνιστική ποινή.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστρίας

Ο Norris θα πλαισιώσει και πάλι τον Verstappen στην πρώτη σειρά εκκίνησης, αλλά η McLaren δεν ήταν αρκετά γρήγορη σήμερα για να διεκδικήσει την pole position. Ο Βρετανός δήλωσε ότι ήταν πιο δύσκολο για τον ίδιο να συνθέσει τον ιδανικό γύρο. Ο Oscar Piastri θα μπορούσε να έχει εκκινήσει από την 3η θέση, αλλά ο χρόνος της τελικής του προσπάθειας διαγράφηκε, λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στην 6η στροφή και κατέληξε στην 7η θέση.

Συνεπώς, ο George Russell «κληρονόμησε» την 3η θέση και δήλωσε ότι η Mercedes άλλαξε το στήσιμο του μονοθεσίου, προσθέτοντας αεροδυναμικό φορτίο, για να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά του στον αγώνα. Οπότε, ο Βρετανός ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου.

Μόλις 11 χλστ. του δλ. πίσω από τον Russell βρέθηκε ο Carlos Sainz με τη Ferrari, o οποίος θα πλαισιώσει τη Mercedes του Βρετανού στη δεύτερη σειρά εκκίνησης, έχοντας αναφέρει ότι είχε αυξημένο porpoising στον ασύρματο, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση στις γρήγορες στροφές. Ο Sainz δήλωσε ότι η απόδοση της SF-24 (που δυσκολεύεται όταν πρέπει να φρενάρει και να στρίψει ταυτόχρονα) βελτιώθηκε, αλλά έγινε πιο δύσκολη στην οδήγηση.

Ο Ισπανός κατάφερε να τοποθετήσει τη Ferrari του μεταξύ των δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton να αναφέρει στον ασύρματο ότι ήταν αργός (ιδίως στο 2ο sector), και να προσπαθεί να εξυγιάνει υποστροφή με τις ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή του για την τελική του προσπάθεια. Όταν ο Hamilton εξήλθε από τα pits για τον πρώτο γύρο του Q3, παρέσυρε μαζί του ένα γρύλο και έναν αεραγωγό για τα καυσαέρια της εξάτμισης από τον εξοπλισμό των pits, συμβάν που θα διερευνούσαν οι αγωνοδίκες ως μη ασφαλή έξοδο.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc, ο οποίος έγραψε έναν εκπληκτικό γύρο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 με μεταχειρισμένα ελαστικά, αλλά στον τελικό του γύρο με φρέσκια γόμα, έπειτα από την 4η στροφή, όπου φρέναρε πιο αργά και έχασε χρόνο, προσπάθησε να τον ανακτήσει στη συνέχεια με υπερβολές.

Βγήκε εκτός πίστας με υπερστροφή τόσο στη στροφή 6, όσο και στην 9, όπου ενδέχεται να προκάλεσε ζημιές και στο δάπεδο της Ferrari. O Μονεγάσκος δήλωσε ότι δεν έκανε καλή δουλειά στις κατατακτήριες δοκιμές, παρότι το μονοθέσιο είχε καλή συμπεριφορά.

Ο Piastri θα εκκινήσει πίσω από τη Ferrari, και δεν ήταν ευχαριστημένος, καθώς ανέφερε ότι το καλύτερο πέρασμά του από τη στοφή 6 αυτό που προκάλεσε τη διαγραφή του χρόνου του, καθώς ισχυρίζεται ότι παρέμεινε στην πίστα, καθώς μόλις που άγγιξε τα χαλίκια. Αλλά οι φωτογραφικές αποδείξεις είναι καταδικαστικές.

F1 Oscar Piastri (McLaren)

Ο Sergio Perez βρέθηκε στην 8η θέση, έχοντας χρησιμοποιήσει όλα τα φρέσκα σετ ελαστικών του για να φτάσει έως το Q3, όπου αναγκάστηκε να κάνει τους γύρους με μεταχειρισμένα, οπότε δεν είχε τρόπο να προκαλέσει τους προπορευόμενους.

Σε άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση, ο Nico Hulkenberg κατάφερε να βάλει τη Haas (που αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες στις ευθείες) και πάλι στο Q3, και θα εκκινήσει εμπρός από την Alpine του Esteban Ocon, ο οποίος επίσης δεν είχε φρέσκα ελαστικά για το Q3.

Q2

O Daniel Ricciardo βρέθηκε μόλις 0,015 δλ. εκτός Q3, αλλά κέρδισε την εσωτερική μάχη στη Racing Bull και θα παραταχθεί στην 11η θέση, εμπρός από τον Kevin Magnussen. O χρόνος της τελικής προσπάθειας του Pierre Gasly διαγράφηκε διότι είχε υπερβεί τα όρια πίστας. Ο Yuki Tsunoda ήταν 14ος, ενώ η Aston Martin ήταν η πιο απογοητευτική ομάδα της ημέρας, έχοντας βρεθεί εμπρός μόνο από τις Sauber και τις Williams, με τον Fernando Alonso στη 15η θέση.

F1 Grand Prix of Austria Qualifying

Ο Verstappen έκανε μία επίδειξη ισχύος, χρησιμοποιώντας και δεύτερο φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q2, ενώ δεν υπήρχε ανάγκη, καθώς ο χρόνος του ήταν ήδη 0,42 δλ. ταχύτερος από οποιουδήποτε άλλου. Ωστόσο, με αυτό τον τρόπο μπορούσε να παρακολουθήσει την εξέλιξη της πίστας και να προετοιμαστεί καλύτερα για το Q3.

Q1

Τα φρένα των δύο Mercedes κάπνιζαν από τις υψηλές θερμοκρασίες στους γύρους του SQ1. O Hamilton είχε 5 σετ νέων σετ φρέσκων ελαστικών μαλακής γόμας πριν από την έναρξη του Q1, δηλαδή ένα περισσότερο από τους αντιπάλους του, αλλά ανέφερε στον ασύρματο στο SQ1 ότι είναι αργός. Ο Russell χρησιμοποίησε δύο σετ μεταχειρισμένων ελαστικών, αλλά και πάλι ήταν (μόλις 2 χλστ. του δλ.) ταχύτερος από τον Perez, που χρησιμοποίησε δύο φρέσκα σετ και πάτησε στα χαλίκια στη στροφή 9.

Μαζί με τις Williams και Sauber, που δεν προκρίθηκαν στο δεύτερο σκέλος, από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκε και ο Lance Stroll, που θα εκκινήσει από την 17η θέση, πίσω από τον Alex Albon.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!