F1-GP Καναδά: Πού έχασε τον αγώνα η McLaren

Ο Lando Norris και η McLaren θα μπορούσαν να έχουν κατακτήσει τη νίκη στο GP Καναδά, αν δεν είχαν αντιμετωπίσει διστακτικά την κρίσιμη κατάσταση στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα.

F1-GP Καναδά: Πού έχασε τον αγώνα η McLaren

Ο Lando Norris και η McLaren θα μπορούσαν να έχουν κατακτήσει τη νίκη στο GP Καναδά, αν δεν είχαν αντιμετωπίσει διστακτικά την κρίσιμη κατάσταση στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Το Grand Prix Καναδά παρείχε τον πιο ενδιαφέροντα αγώνα των τελευταίων ετών στη Formula 1. Ο Max Verstappen μπορεί να κέρδισε για 60ή φορά στη Formula 1 (και 50ή στα 75 GP που έχουν διεξαχθεί από την αρχή του 2021), αλλά αυτή τη φορά αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά για να κατακτήσει τη νίκη. Κανένας από τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο δεν είχε αγώνα χωρίς λάθη, αλλά ο Verstappen έκανε τα λιγότερα όλων, όπως και η Red Bull.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Ολλανδός κέρδισε τον αγώνα, καθώς οι αντίπαλοί του έκαναν περισσότερα και πιο σημαντικά λάθη. Αυτός είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο ο Verstappen δύσκολα θα έχει αντίπαλο στη μάχη του τίτλου, παρότι η McLaren φαίνεται ικανή να διεκδικεί τη νίκη σε κάθε πίστα. Τόσο ο Norris, όσο και η McLaren, δεν φαίνονται ακόμα αρκετά ώριμοι για να εκτελέσουν άψογα Σαββατοκύριακα και να πάρουν το αποτέλεσμα με την ίδια αποφασιστικότητα που το κάνει η Red Bull.

Η McLaren είχε ακολουθήσει διαφορετική τακτική όσον αφορά τις πιέσεις του πρώτου σετ ενδιάμεσων ελαστικών που χρησιμοποίησε στον αγώνα. Με υψηλότερες πιέσεις, τα ενδιάμεσα ελαστικά λειτουργούν καλύτερα όταν η πίστα είναι πιο βρεγμένη, ενώ με χαμηλότερες πιέσεις αποδίδουν βέλτιστα όταν η πίστα έχει αρχίσει να στεγνώνει.

Η McLaren είχε επιλέξει χαμηλότερες πιέσεις, για αυτό και ο Norris βρέθηκε 8 δλ. πίσω από τους πρωτοπόρους George Russell και Max Verstappen στους αρχικούς γύρους, αλλά όταν στέγνωσε η πίστα τους έφτασε και τους προσπέρασε. Τον Ολλανδό επειδή έκανε ένα σπάνιο λάθος, βγαίνοντας στο γρασίδι της πρώτης στροφής, και τον Russell με ωμή ταχύτητα, αν και ο Βρετανός οδηγός της Mercedes έκανε στη συνέχεια ένα λάθος που του κόστισε και τη 2η θέση από τον Verstappen.

Lando Norris, McLaren MCL38

O Norris είχε καταφέρει να απομακρυνθεί 11 δλ. από τον Verstappen όταν κλήθηκε να επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος του 25ου γύρου, έπειτα από το ατύχημα του Logan Sargeant. H ανακοίνωση του SC από τη διεύθυνση αγώνων έγινε μόλις 1,5 δλ. πριν βρεθεί ο Norris στην είσοδο των pits και φρενάρει για το τελευταίο chicane. Ο Βρετανός ρώτησε την ομάδα να εισέλθει στα pits, υπήρξε ένας δισταγμός, και τελικά ο μηχανολόγος αγώνα Will Joseph του είπε να παραμείνει στην πίστα.

Αυτή η απόφαση ίσως έκρινε και το αποτέλεσμα του αγώνα κατά της McLaren, αφού όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί που ακολουθούσαν τον Norris εισήλθαν στα pits για ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, με την πρόγνωση καιρού να κάνει λόγο για έλευση κι άλλης βροχής. H McLaren είχε προειδοποιήσει τον Norris για το ατύχημα του Sargeant και σε αυτό το μήνυμα θα έπρεπε να του είχε πει ότι αν επενέβαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας, θα έπρεπε να εισέλθει στα pits.

Ωστόσο, όταν βρίσκεσαι στην πρώτη θέση, διστάζεις να κάνεις εσύ πρώτος την κίνηση για τα pits, εκτός και αν είσαι η Red Bull, που έχει την ψυχραιμία, την αυτοπεποίθηση και την αποφασιστικότητα να διαχειριστεί τέτοιες καταστάσεις. Η McLaren έχει συνηθίσει σε πιο συντηρητική προσέγγιση και στην προκειμένη περίπτωση, αυτό της κόστισε, καθώς στη συνέχεια, το αυτοκίνητο ασφαλείας έπιασε τον Norris στη στροφή 4 και κινούνταν πιο αργά από το κατώτατο χρόνο Δ που ακολουθούσαν οι αντίπαλοί του. Αποτέλεσμα αυτού, ήταν να χάσει ο Βρετανός 10 δλ. έναντι αυτών που τον ακολουθούσαν, και να επιστρέψει στην πίστα 3ος, έπειτα από την ολοκλήρωση του δικού του pit stop.

Lando Norris, McLaren MCL38

Στο μεταξύ, η Red Bull είχε βελτιώσει την ισορροπία του μονοθεσίου του Verstappen ρυθμίζοντας καλύτερα την κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής και τις πιέσεις του δεύτερου σετ ενδιάμεσων ελαστικών που τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο του Ολλανδού. Στο δεύτερο stint, η McLaren προσπάθησε να κάνει το overcut επί του Verstappen, διατηρώντας στην πίστα τον Norris ενώ οι Verstappen και Russell είχαν μεταβεί σε σλικ ελαστικά.

Ο Norris κέρδισε έδαφος, αλλά το έχασε στην προσπάθεια να φέρει στις κατάλληλες θερμοκρασίες τη μέση γόμα και μπλέχτηκε εκ νέου σε μάχη με τον Russell. Ένα μπλοκάρισμα φρένων του Norris έδωσε τη θέση στον Russell, αλλά και ο οδηγός της Mercedes υπέπεσε σε λάθος, οπότε ο Norris επέστρεψε στη 2η θέση. Εντέλει, ο Norris δήλωσε ότι άργησε να πιέσει στο 2ο stint.

O Norris δήλωσε: «Μείναμε έξω επειδή ήμουν τόσο γρήγορος στο τέλος του stint, αλλά δεν πίεσα αρκετά νωρίς. Θα μπορούσα να είχα περάσει τον George 1-2 γύρους πριν από τα pit stop και να κλείσω τη διαφορά από τον Max, για να έχω καλύτερη ευκαιρία να κάνω undercut ή overcut».

Lando Norris, McLaren MCL38

Στο τελικό stint 12 γύρων, η McLaren αντιμετώπιζε προβλήματα graining με τα ελαστικά της και ο Norris δεν είχε το ρυθμό να ακολουθήσει τον Verstappen, που ανακάλυπτε εκ νέου τη δυσκολία της Bull να διαχειριστεί τα kerb. Αντιθέτως, η Mercedes, με πιο φρέσκα ελαστικά, ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο πλέον. Ωστόσο, ο Norris ήταν τυχερός που είχε στις πλάτες του τον έτερο οδηγό της McLaren, Oscar Piastri, ο οποίος δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί στον team-mate του. Ο Norris τροφοδοτούσε για κάποιους γύρους τον Piastri με DRS.

Όταν έπαψε αυτή η βοήθεια, ο Russell πάλεψε σκληρά με τον Αυστραλό, προκάλεσε την επαφή μεταξύ τους, γεγονός που του κόστισε περαιτέρω χρόνο, καθώς έπεσε πίσω και από τον Hamilton. Μέχρι να ανακτήσει τις θέσεις αυτές, ο Russell ξέμεινε από χρόνο για να κυνηγήσει τον Norris. Αρχικά, ο Norris ήταν απογοητευμένος που είχε χάσει τη νίκη.

Ο Norris δήλωσε: «Πήραμε τις λάθος αποφάσεις. Αυτό αφορά εμένα και την ομάδα. Είχα αρκετό χρόνο για να μπω στα pits και δεν το έκανα. Βρισκόμαστε σε ένα επίπεδο ανταγωνιστικότητας τώρα, όπου δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με τη δεύτερη θέση σε μια μέρα που θα μπορούσαμε να είχαμε κερδίσει».

Όπως είναι λογικό, υπάρχει περισσότερη ταραχή στo pit wall της McLaren (από ό,τι στη Red Bull π.χ.) όταν βρίσκεται επικεφαλής σε έναν αγώνα. Με ένα τόσο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, η McLaren θα πρέπει να ακονίσει τις ικανότητές της σε αυτό τον τομέα και ο Norris να γαλουχηθεί σαν μελλοντικός διεκδικητής του τίτλου, αν όχι του φετινού.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!