F1-Τεστ Μπαχρέιν: Ο Charles Leclerc ταχύτερος στο φινάλε

Το τριήμερο τεστ προετοιμασίας των ομάδων της Formula 1 πριν από την έναρξη της σεζόν έφτασε στο τέλος του, με το Charles Leclerc να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με μαλακά ελαστικά και ελάχιστη διαφορά από τον George Russell.

F1-Τεστ Μπαχρέιν: Ο Charles Leclerc ταχύτερος στο φινάλε

Το τριήμερο τεστ προετοιμασίας των ομάδων της Formula 1 πριν από την έναρξη της σεζόν έφτασε στο τέλος του, με το Charles Leclerc να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με μαλακά ελαστικά και ελάχιστη διαφορά από τον George Russell.

Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας ημέρας του τεστ δοκιμών προετοιμασίας πριν από την έναρξη της νέας σεζόν της Formula 1. O Μονεγάσκος οδηγός χρησιμοποίησε τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli (γόμες C4 και C5) για να σημειώσει χρόνο 1:30.322. Ωστόσο, δεν ήταν ταχύτερος από τη χθεσινή προσπάθεια του team-mate του στη Ferrari, Carlos Sainz, ο οποίος είχε κατέβει κάτω από το 1:30, με γόμες που δε θα χρησιμοποιηθούν στο αγωνιστικό τριήμερο.

O χρόνος του Leclerc ήταν 0,433 δλ. ταχύτερος από αυτόν του Max Verstappen με τη Red Bull και –μεταχειρισμένη– μέση γόμα C3. Μετά το τέλος των δοκιμών, ο Ολλανδός δήλωσε με πλατύ χαμόγελο ότι η RB20 κάνει ό,τι της ζητήσει. Δεδομένου ότι δεν γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου και τις ρυθμίσεις στις μονάδες ισχύος των μονοθεσίων δε θα πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία στους ταχύτερους χρόνους των δοκιμών προετοιμασίας.

Περισσότερα θα μπορούσαμε να μάθουμε από πλήρεις προσομοιώσεις αγώνων με «ζωντανά» pit stop, αλλά οι κορυφαίες ομάδες αποφεύγουν να κάνουν κάτι τέτοιο. Η Red Bull προτιμά να κάνει πολλά stint με μέση ποσότητα καυσίμων, στα οποία ο Verstappen είχε εξαιρετικά σταθερό ρυθμό.

Η γενική αίσθηση είναι ότι η Red Bull διατηρεί προβάδισμα έναντι του υπόλοιπου grid, ωστόσο, οι άνθρωποι της Πρωταθλήτριας ομάδας ισχυρίζονται ότι αυτό ενδέχεται να είναι πολύ μικρότερο από αυτό που περιμένουν οι περισσότεροι. Συγκρατημένη αισιοδοξία φαίνεται να υπάρχει στο στρατόπεδο της Ferrari, που ευελπιστεί ότι έχει ξεπεράσει τα προβλήματα καταπόνησης των ελαστικών.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur δήλωσε ότι o Max Verstappen είναι ταχύτερος από τα μονοθέσια της ιταλικής ομάδας, αλλά ο ίδιος είναι ευχαριστημένος από τα σχόλια των οδηγών της Scuderia, που είναι πιο άνετοι με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, και αναφέρουν ότι είναι πιο εύκολο στην οδήγηση.

H SF-24 είναι επίσης πιο σταθερή και έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα, αλλά ο Vasseur δεν ξέρει αν αυτό θα είναι αρκετό, καθώς πέραν από συνοχή χρειάζεται και ταχύτητα. Πάντως, ο Sergio Perez πιστεύει ότι οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων είναι πολύ μικρότερες από ό,τι φαίνεται αυτή τη στιγμή.

Η Mercedes δεν είχε δείξει τις δυνατότητές της μέχρι στιγμής, αλλά λίγα μόλις λεπτά πριν από το τέλος του τεστ, ο George Russell χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα C4 για να βρεθεί στη 2η θέση του πίνακα των χρόνων, μόλις 0,046 δλ. πίσω από το Leclerc. H γερμανική ομάδα αλλά έχει παρουσιάσει πρωτοποριακές τεχνικές λύσεις στην εμπρός ανάρτηση, οι οποίες της δίνουν περισσότερη ελευθερία στο στήσιμο του μονοθεσίου.

Σήμερα αποκαλύφθηκε στη Mercedes μία λύση στην εμπρός ανάρτηση, που της επιτρέπει να ρυθμίζει τη γεωμετρία anti-dive του μονοθεσίου, αλλάζοντας το ύψος του πίσω συνδέσμου του επάνω ψαλιδιού με το πλαίσιο. Αυτός βρίσκεται πιο χαμηλά από τον εμπρός σύνδεσμο για να αποτρέπει τη βύθιση του εμπρός μέρος κατά το φρενάρισμα, διατηρώντας την αεροδυναμική πλατφόρμα παράλληλη με το έδαφος για καλύτερη απόδοση.

Κανονικά, μία τέτοια αλλαγή θα απαιτούσε τροποποίηση του πλαισίου, αλλά τοποθετώντας ένα κομμάτι που αντικαθίσταται στο σύνδεσμο του ψαλιδιού, η Mercedes έχει δώσει στον εαυτό της μεγαλύτερο εύρος επιλογών για διαφορετικές απαιτήσεις πίστας, προσπαθώντας να αντλήσει το μέγιστο αεροδυναμικό πλεονέκτημα, χωρίς να μπλοκάρει τα φρένα υπερβολικά εύκολα, καθώς αυτό είναι το αποτέλεσμα αν υπερβάλλει κάποιος με αυτή τη λύση.

Το απόγευμα της τελευταίας ημέρας των δοκιμών, οι Oscar Piastri και Fernando Alonso έκαναν φαινομενικά παρόμοια προγράμματα με τη McLaren και την Aston Martin, αντίστοιχα. Ο Piastri ήταν ταχύτερος στον ένα γρήγορο γύρο, αλλά ο Alonso έδειχνε να έχει περισσότερη σταθερότητα στους χρόνους, που ανέβαιναν αρκετά για το νεαρό Αυστραλό προς το τέλος των stint, πιθανότατα λόγω καταπόνησης ελαστικών. Με μαλακά ελαστικά, στον ένα γρήγορο γύρο, o Yuki Tsunoda με την RB ήταν 0,2 δλ. ταχύτερος από τον Alex Albon με τη Williams.

Κάποιοι πιστεύουν ότι η Racing Bulls μπορεί να κάνει ένα μεγάλο βήμα προόδου φέτος. Θα είναι επιτυχία για την ιταλική ομάδα αν αρχίσει να αποτελεί αντίπαλο της Alpine, που πέρυσι βρισκόταν μεταξύ δύο γκρουπ ομάδων όσον αφορά την απόδοση, χωρίς να απειλεί ή να απειλείται. Η γαλλική ομάδα έχει διατηρήσει τα χαρτιά της κρυφά, αλλά δηλώνει ικανοποιημένη από το γεγονός ότι έχει καταφέρει να ολοκληρώσει το πρόγραμμά της.

Στα τελευταία λεπτά, ο Zhou Guanyu σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας με τη Sauber και μαλακή γόμα ελαστικών C4, για να βρεθεί εμπρός από το Verstappen και τον Tsunoda, με την RB και πάλι στην πρώτη πεντάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!