Η Aston Martin εισέρχεται στο WEC το 2025

H Aston Martin ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στο αμερικανικό και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (IMSA και WEC) από το 2025, επιστρέφοντας στην ανώτερη κατηγορία των 24 Ωρών του Le Mans για πρώτη φορά από το 2011.

Η Aston Martin εισέρχεται στο WEC το 2025

H Aston Martin ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στο αμερικανικό και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (IMSA και WEC) από το 2025, επιστρέφοντας στην ανώτερη κατηγορία των 24 Ωρών του Le Mans για πρώτη φορά από το 2011.

H Aston Martin ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) του 2025 με μία αγωνιστική έκδοση πρωτότυπου της Valkyrie, η οποία θα υπάγεται στην κατηγορία των Le Mans Hypercar (LMH). H Aston Martin, που έχει κατακτήσει τη νίκη στο θρυλικό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans το 1959, θα επιστρέψει σε αυτόν διεκδικώντας τη νίκη στην ανώτερη κατηγορία, για πρώτη φορά από το 2011. Μαζί με τις αγωνιστικές της δραστηριότητες στο WEC, η βρετανική μάρκα θα λειτουργεί και ομάδα στο αμερικανικό Πρωτάθλημα αντοχής IMSA.

Η Aston Martin θα γίνει ο πρώτος κατασκευαστής με πρωτότυπο προδιαγραφών LMH που θα συμμετάσχει με αυτό στο Πρωτάθλημα IMSA, εναντίον των πρωτότυπων LMDh της κατηγορίας GTP στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σε θρυλικούς αγώνες όπως οι 24 Ώρες της Daytona και οι 12 Ώρες του Sebring. Η ομάδα Heart of Racing, που συνεργάζεται με την Aston Martin στο IMSA από το 2020 και στο WEC φέτος, θα αναλάβει τις συμμετοχές της βρετανικής εταιρείας και στα δύο Πρωταθλήματα.

To Heart of Racing ιδρύθηκε το 2014 από τον Αμερικανό επιχειρηματία και φιλάνθρωπο Gabe Newell και είναι ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που συγκεντρώνει χρήματα για το Ταμείο Καρδιολογικής Έρευνας του Παιδικού Καρδιολογικού Κέντρου του Seattle μεταξύ άλλων. Η ομάδα HoR με έδρα τις ΗΠΑ δημιουργήθηκε το 2020 και συνεργάζεται με την Aston Martin από την ίδρυσή της, αγωνιζόμενη κυρίως με την Vantage GT3 στις δύο κατηγορίες GTD του Πρωταθλήματος IMSA.

Η αγωνιστική Valkyrie θα αναλάβει, σύμφωνα με την Aston Martin, την πρόκληση για την οποία γεννήθηκε. Η τελευταία φορά που η Aston Martin διεκδίκησε τη νίκη στην ανώτερη κατηγορία στις 24 Ώρες του Le Mans ήταν το 2011, με την AMR-One της κατηγορίας LMP1, που εξέλιξε η Prodrive του David Richards. H Aston Martin έκανε το ντεμπούτο της στις 24 Ώρες του Le Mans το 1923 και το 1959 κατέκτησε τη νίκη με πλήρωμα το Βρετανό Roy Salvadori και τον Αμερικανό Carroll Shelby να οδηγούν την εμβληματική DBR1. Η Aston Martin έχει κατακτήσει 19 νίκες στο Le Mans σε μικρότερες κατηγορίες.

Η Valkyri AMR Pro έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να πληροί τους κανονισμούς LMH και τώρα η Aston Martin Performance Technologies, η οποία συστεγάζεται με την ομάδα της Formula 1 στις νέες εγκαταστάσεις του Silverstone, έχει ξεκινήσει την εξέλιξη μιας πρωτότυπης έκδοσης του hypercar για εντός ενός προκαθορισμένου αεροδυναμικού και ενεργειακού πλαισίου επιδόσεων, που θα παρέχει ισοτιμία με τον ανταγωνισμό στο WEC.

Το βελτιστοποιημένο για αγώνες πλαίσιο της Valkyrie από ανθρακονήματα θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V12 κινητήρα 6,5 λίτρων της Cosworth, ο οποίος στη βασική του μορφή ξεπερνά τις 11.000 σ.α.λ. και αποδίδει πάνω από 1.000 ίππους. Η μονάδα ισχύος θα βελτιωθεί περαιτέρω για να ενσωματώσει τις κρίσιμες απαιτήσεις ισοστάθμισης επιδόσεων της κατηγορίας Hypercar, Balance of Performance. Το υβριδικό σύστημα που διαθέτει η Valkyrie δρόμου απουσιάζει από το αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Η Aston Martin δεσμεύθηκε επίσης ότι θα προετοιμάσει και κατασκευάσει ολοκαίνουργια αυτοκίνητα προδιαγραφών GT3 και GT4, βασισμένα στην πλατφόρμα Vantage, τα οποία θα συμμορφώνονται με τα νέα σύνολα κανονισμών GT, συμπεριλαμβανομένων των καινούργιων για το 2024 κανονισμών LMGT3 που αντικαθιστούν την απερχόμενη κατηγορία GTE στο WEC.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!