F1 – GP Βελγίου FP3: «1-2» της Red Bull

Οι οδηγοί της Red Bull κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στον πίνακα των χρόνων της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες.

F1 – GP Βελγίου FP3: «1-2» της Red Bull

Οι οδηγοί της Red Bull κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στον πίνακα των χρόνων της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες.

Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών, εμπρός από τον team-mate του στη Red Bull, Max Verstappen. Τα μονοθέσια της αυστριακής ομάδας από εχθές φαίνεται να είχαν βρει το ιδανικό στήσιμο εξαρχής, αν και το FP3 ήταν η πρώτη φορά που ο Perez κατάφερε να δείξει τι μπορεί να κάνει, έπειτα από μία δύσκολη Παρασκευή.

Η Red Bull εξακολουθεί να έχει πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες όντας πολύ ανταγωνιστική και στις γρήγορες στροφές του 2ου sector, ενώ έχει τη δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά της στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας στις κρύες συνθήκες (20 βαθμοί Κελσίου στον ασφαλτοτάπητα). Με τους Verstappen και Leclerc να εκτίουν ποινές για επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος, η μάχη για την pole position λογικά θα δοθεί μεταξύ Perez και Sainz.

Η Ferrari καθυστέρησε 25 λεπτά να στείλει τα μονοθέσιά της στην πίστα, ίσως για να προστατεύσει τη μονάδα ισχύος. Επίσης, στους τελευταίους αγώνες έχουμε δει ότι η Ferrari χρησιμοποιεί πιο συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα στο FP3 και ίσως εκεί οφείλονται τα σχεδόν 8 δέκατα του δλ. διαφοράς που υπήρχε μεταξύ του Perez και του Carlos Sainz. Μεταξύ FP1 και FP2, η Ferrari μετέβη σε ρυθμίσεις χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, για υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Εντούτοις, από τις καλές επιδόσεις των οδηγών της στο sector 2 στο FP3, φαίνεται ότι επέστρεψε σε μία λύση με περισσότερη αρνητική άντωση. Ο Leclerc σίγουρα έχει μεγαλύτερη κλίση στα πτερύγια της πίσω αεροτομής από τον Sainz, κάτι το οποίο πάει ίσως κόντρα στη λογική, καθώς θα χρειαστεί να προσπεράσει αρκετά μονοθέσια στον αγώνα, έχοντας δεχθεί ποινές στη σειρά εκκίνησης. Με αυτό τον τρόπο όμως, θα προστατεύσει περισσότερο τα ελαστικά του την Κυριακή.

O Μονεγάσκος (που κατετάγη 7ος) είχε μία έξοδο από την πίστα στη στροφή 12 μόλις 9 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Ferrari του. Παράλληλα, ο Verstappen, έπειτα από μία απλή προειδοποίηση που δέχθηκε εχθές, επειδή προσπέρασε ένα άλλο μονοθέσιο στην έξοδο του pit lane για να κάνει δοκιμαστική εκκίνηση, βρέθηκε και σήμερα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της διεύθυνσης αγώνα, καθώς εξετάστηκε αν θα πρέπει να διερευνηθεί επειδή δεν επιβράδυνε σε κίτρινες σημαίες, αλλά αποφασίστηκε ότι δεν υπήρχε λόγος.

Αφότου η Ferrari προσπάθησε να εκμεταλλευτεί ένα παραθυράκι στη διατύπωση των κανονισμών, παρουσιάζοντας σταδιακά εξαρτήματα μονάδας ισχύος, για να δέχεται ο Leclerc ξεχωριστές ποινές 15 θέσεων και όχι παραπάνω (καθώς αν είναι παραπάνω μεταφέρεται αυτόματα στο πίσω μέρος του grid), εντέλει η διεύθυνση αγώνα ανέφερε ότι υπάρχουν δύο τρόποι να ερμηνευτούν οι κανονισμοί και αποφάσισε να αθροίσει τις ποινές, στέλνοντας και τον Μονεγάσκο στο πίσω μέρος.

Οι οδηγοί που έχουν ποινές για χρήση επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος και κιβωτίου είναι οι: Verstappen, Leclerc, Norris, Ocon, Schumacher, Zhou και Bottas. Όλοι έχουν ποινή που τους στέλνει στο πίσω μέρος του grid, εκτός από τον Bottas που έχει 15 θέσεις ποινής λόγω εξαρτημάτων μονάδων ισχύος και άλλες 5 από κιβώτιο. Συνεπώς ο Φινλανδός θα εκκινήσει εμπρός από όλους τους υπόλοιπους τιμωρημένους οδηγούς. Μεταξύ αυτών η σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα θα αποφαστιστεί σύμφωνα με τις επιδόσεις τους στις κατατακτήριες δοκιμές. Δεν αποκλείεται να δούμε τις κορυφαίες ομάδες να χρησιμοποιούν τους τιμωρημένους οδηγούς τους για να παραχωρήσουν slipstream στους team-mate τους.

Πολύ καλό χρόνο σημείωσαν οι Lando Norris (McLaren) και Fernando Alonso (Alpine), για να καταταγούν στην 4η και 5η θέση, αντίστοιχα, με τον Ισπανό να σημειώνει την υψηλότερη τελική ταχύτητα της διαδικασίας (340 χλμ./ώρα). Ο George Russell βρέθηκε στην 6η θέση, ενώ ο team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton, που φαίνεται να δυσκολεύεται περισσότερο με τη συμπεριφορά της W13 στο Spa, κατέληξε στη 12η θέση, έχοντας εγκαταλείψει την τελική του γρήγορη προσπάθεια.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon (Alpine), Sebastian Vettel (Aston Martin) και Pierre Gasly. O Γάλλος οδηγός της AlphaTauri συμμετέχει φέτος στο 100ό Grand Prix της καριέρας του στη Formula 1. O Mick Schumacher αντιμετώπισε πρόβλημα με έναν από τους αισθητήρες της μονάδας ισχύος του και κατάφερε να συμπληρώσει μόνο 6 γύρους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!