F1: Ανακοίνωση από την Audi στο GP Βελγίου;

Αναφέρεται ότι η Audi έκλεισε τη συμφωνία αγοράς της Sauber και ενδέχεται να ανακοινώσει επίσημα την είσοδό της στη Formula 1 το 2026 ήδη το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια του GP Βελγίου.

F1: Ανακοίνωση από την Audi στο GP Βελγίου;

Αναφέρεται ότι η Audi έκλεισε τη συμφωνία αγοράς της Sauber και ενδέχεται να ανακοινώσει επίσημα την είσοδό της στη Formula 1 το 2026 ήδη το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια του GP Βελγίου.

Όπως έχουμε αναφέρει, η Audi αναμενόταν να ανακοινώσει έως το GP Βελγίου την είσοδό της στη Formula 1 από το 2026 ως προμηθευτής μονάδων ισχύος, εφόσον η FIA ενέκρινε τους τεχνικούς κανονισμούς που θα τις διέπουν. Ωστόσο, φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε στο παρασκήνιο η συμφωνία -σταδιακής- αγοράς του 75% της ομάδας της Sauber και σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές, ενδέχεται και αυτή να ανακοινωθεί στα πλαίσια του GP Βελγίου, αυτό το Σαββατοκύριακο.

O πρόεδρος του DTM και πρώην οδηγός της Formula 1, Gerhard Berger, παραδέχθηκε ότι διαμεσολάβησε για να φέρει σε επαφή την Audi με τη McLaren αρχικά, για το ενδεχόμενο πιθανής συνεργασίας μεταξύ τους, το οποίο όμως δεν προχώρησε ποτέ. Η Audi ήρθε στη συνέχεια σε επαφή με τη Williams και εξέτασε επίσης και το ενδεχόμενο της Aston Martin, όπως έχουμε αναφέρει.

Από την πλευρά της, η Sauber απέρριψε ουσιαστικά πέρυσι το φθινόπωρο την πρόταση της Andretti Autosport να αγοράσει την ομάδα έναντι 350 εκατομμυρίων ευρώ, ζητώντας άλλα 250 εκατ. € εγγύηση για τα επόμενα 5 χρόνια. Ο Michael Andretti δεν δέχθηκε την πρόταση και οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν εκεί.

H Sauber, που διατηρεί εμπορική συμφωνία με την Alfa Romeo για να αγωνίζεται με το όνομα της ιταλικής μάρκας τα επόμενα χρόνια, φαίνεται ότι έκλεισε τη συμφωνία που θα δει την Audi να αγοράζει το 75% της ελβετικής ομάδας σταδιακά, σε κομμάτια 25% ανά έτος μεταξύ 2023 και 2025, έναντι 450 εκατομμυρίων ευρώ, συνολικά. Ο Σουηδός δισεκατομμυριούχος Finn Rausing, επικεφαλής της Longbow Finance που είναι ιδιοκτήτρια της Sauber και θα διατηρήσει το 25%, αναφέρεται ότι έδωσε την έγκρισή του.

Το σχέδιο της Audi είναι να συνεχιστεί η κατασκευή των πλαισίων στις εγκαταστάσεις της Sauber στο Hinwil της Ελβετίας, ενώ η μονάδα ισχύος αναμένεται να κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της γερμανικής μάρκας στο Neuburg της Γερμανίας.

Αντιθέτως, η Porsche (η άλλη εταιρεία του ομίλου Volkswagen που θα εισέλθει στη Formula 1 το 2026), της οποίας τα σχέδια να συνεργαστεί με τη Red Bull έχουν γίνει γνωστά, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, αναμένεται να κατασκευάζει το μεγαλύτερο μέρος της μονάδας ισχύος στην Αγγλία (στις εγκαταστάσεις της Red Bull Powertrains) και προβλέπεται ότι μόνο το υβριδικό σύστημα θα προέρχεται από τη Γερμανία. Στο έγγραφο του Μαρόκου, αναφέρεται ότι η Porsche έχει το δικαίωμα να περιμένει έως τις 30 Αυγούστου, πριν δώσει το πράσινο φως για τη σύναψη συνεργασίας με τη Red Bull.

Άνθρωποι-κλειδιά

Όπως συνέβη και με την Porsche, η Audi αναμένεται να ιδρύσει μία καινούργια εταιρεία για τις δραστηριότητές της στη Formula 1. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Adam Baker, τον οποίο η Audi προσέλαβε στο τέλος του 2021 για εξειδικευμένα εγχειρήματα, αναμένεται να αναλάβει το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου σε αυτή την εταιρεία.

O Adam Baker έχει εμπειρία στον τομέα των κινητήρων στη Formula 1, έχοντας εργαστεί στο αντίστοιχο τμήμα της Cosworth (2002-2005), πριν περάσει στο αντίστοιχο τμήμα της BMW μεταξύ 2005-2009. Εκεί συνεργάστηκε και με τον νυν CEO της Audi, Markus Duesmann, o οποίος ήταν επικεφαλής εξέλιξης της BMW Sauber μεταξύ 2007 και 2009, όταν η γερμανική μάρκα είχε αγοράσει την ελβετική ομάδα και γνωρίζει πολύ καλά τις εγκαταστάσεις της.

Αφότου η BMW αποχώρησε από τη Formula 1 στο τέλος του 2009, ο Baker έγινε επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της ομάδας Superbike της βαυαρικής μάρκας και το Δεκέμβριο του 2010 ανέλαβε το ίδιο πόστο στο αγωνιστικό της τμήμα. Το 2012 έγινε επικεφαλής μηχανολογίας πίστας και λειτουργιών και το 2013 ανέλαβε την εποπτεία των διάφορων αγωνιστικών προγραμμάτων της BMW, συμπεριλαμβανομένων των Πρωταθλημάτων Formula E, WEC, DTM και GT3. Μεταξύ 2018 και 2021 ήταν διευθυντής ασφάλειας της FIA.

Ένα άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος της Audi, ο Julius Seebach, νυν CEO του αγωνιστικού τμήματος της γερμανικής μάρκας, θα μπορούσε να είναι υποψήφιος για τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου των δραστηριοτήτων της εταιρείας των τεσσάρων δακτυλίων στη Formula 1. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 38χρονος Seebach αναμένεται να αφήσει τη διεύθυνση της Audi Sport την 1η Σεπτεμβρίου -έπειτα από μόλις 21 μήνες σε αυτό το πόστο- για να αναλάβει μια καινούργια θέση που θα δημιουργηθεί στο τμήμα τεχνικής εξέλιξης της γερμανικής μάρκας.

Ο Seebach θεωρείται έμπιστος συνεργάτης του επικεφαλής τεχνικού στελέχους της Audi, Oliver Hoffmann, με τον οποίο μοιράστηκε τη διοίκηση του αγωνιστικού τμήματος για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Ισχυρός υποψήφιος για τη θέση του CEO της Audi Sport είναι ο 44χρονος Rolf Michl, νυν διευθυντής λειτουργιών του αγωνιστικού τμήματος της γερμανικής μάρκας, στην οποία εργάζεται από το 2007.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!