Προς πώληση η πρώτη Benetton του Michael Schumacher

Η Benetton B191, το μονοθέσιο με το οποίο οδήγησε ορισμένους από τους πρώτους αγώνες του στη Formula 1 ο Michael Schumacher και με την οποία o Nelson Piquet κατέκτησε την τελευταία του νίκη, είναι προς πώληση.

Προς πώληση η πρώτη Benetton του Michael Schumacher

Η Benetton B191, το μονοθέσιο με το οποίο οδήγησε ορισμένους από τους πρώτους αγώνες του στη Formula 1 ο Michael Schumacher και με την οποία o Nelson Piquet κατέκτησε την τελευταία του νίκη, είναι προς πώληση.

Δε συμβαίνει συχνά να πωλούνται παλιά μονοθέσια της Formula 1 με τα οποία έχουν αγωνιστεί Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, πόσο μάλλον δύο. Ιδίως όταν το αθροισμα των τίτλων που έχουν κατακτήσει αυτοί οι δύο οδηγοί μεταξύ τους είναι διψήφιος αριθμός. Η Benetton B191 είναι το μονοθέσιο που έχουν οδηγήσει στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1 ο Γερμανός Michael Schumacher (που κατέκτησε μετέπειτα 7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα) και στην τελευταία του χρονιά ο Βραζιλιάνος Nelson Piquet, ήδη τρεις φορές Πρωταθλητής.

H Β191 (πλαίσιο 02) της οποίας το σχεδιασμό ηγήθηκε ο πιο επιτυχημένος ίσως τεχνικός διευθυντής της Formula 1 στη δεκαετία του 1980, o John Barnard. Με το συγκεκριμένο πλαίσιο αγωνίστηκε σε μερικούς από τους πρώτους του αγώνες στη Formula 1 ο Michael Schumacher το 1991, αφότου έκανε το ντεμπούτο του -και το μοναδικό του αγώνα- με την Jordan στο GP Βελγίου, αφότου είχε φυλακιστεί ο ένας εκ των δύο οδηγών της ομάδας, Bertrand Gachot, στη Μ. Βρετανία, επειδή επιτέθηκε σε έναν οδηγό ταξί με σπρέι κατασταλτικού δακρυγόνου (αέριο CS).

Έπειτα από τον πρώτο αγώνα του Schumacher, όπου βρέθηκε 7ος στις κατατακτήριες δοκιμές (εμπρός από τον έμπειρο team-mate του, Andrea de Cesaris) χωρίς να έχει οδηγήσει ξανά, σε μία από τις πιο δύσκολες πίστες του Πρωταθλήματος. Ο αγώνας τους δεν διήρκεσε περισσότερο από μερικές εκατοντάδες μέτρα, αλλά ήταν αρκετό για να πείσει τον διευθυντή της Benetton, Flavio Briatore, να προσπαθήσει -και να καταφέρει- να αποσπάσει το νεαρό Γερμανό παρά τους ισχυρισμούς του Eddie Jordan ότι διατηρούσε συμβόλαιο με τον Schumacher.

O Γερμανός οδηγός θα έκανε το ντεμπούτο του με το πλαίσιο που είναι προς πώληση στο πρώτο GP Ισπανίας που διεξήχθη στην πίστα της Βαρκελώνης. Η μάχη με τον Ayrton Senna στα αρχικά στάδια του αγώνα καθιέρωσε τον Schumacher ως ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα του σπορ και παρότι είχε ένα τετ-α-κέ, τερμάτισε 6ος. Το συγκεκριμένο πλαίσιο έκανε το ντεμπούτο του με τον Nelson Piquet στο GP Σαν Μαρίνο (τον 3ο αγώνα της σεζόν, καθώς μέχρι τότε η Benetton αγωνίστηκε με το περυσινό μονοθέσιο), όπου βγήκε εκτός πίστας μόλις στο 2ο γύρο του αγώνα στις βροχερές συνθήκες.

Στο δεύτερο αγώνα του με αυτό το πλαίσιο, στο Μονακό, ο Gerhard Berger με την McLaren, χτύπησε στο πίσω μέρος τον Piquet στον 1ο κιόλας γύρο, προκαλώντας ζημιές στην πίσω ανάρτηση. Ωστόσο, ο 3ος αγώνας του συγκεκριμένου πλαισίου, το GP Καναδά, ήταν ο τυχερός αγώνας του συγκεκριμένου πλαισίου, καθώς ο επικεφαλής του αγώνα, Nigel Mansell, που είχε προβάδισμα σχεδόν ενός λεπτού από τον 2o, Piquet, επιβράδυνε υπερβολικά στον τελευταίο γύρο στη φουρκέτα του Μόντρεαλ για να χαιρετήσει το πλήθος και οι στροφές του κινητήρα έπεσαν πολύ, με αποτέλεσμα να του σβήσει, χαρίζοντας στον Βραζιλιάνο την 23η και τελευταία του νίκη στη Formula 1.

Στο τέλος της σεζόν, ο Piquet, βλέποντας ότι ο καινούργιος του team-mate είναι πολύ ανταγωνιστικός, αποφάσισε να μην ανανεώσει το συμβόλαιό του για το 1992, παρά την προσφορά της ομάδας. Ο Schumacher θα κατακτούσε το 1994 και το 1995 τους δύο πρώτους τίτλους του με την ιταλική ομάδα.

H Benetton B191 χρησιμοποιούσε έναν V8 κινητήρα 3,5 λίτρων της Ford που απέδιδε 740 ίππους στις 13.800 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μονοθέσιο ήταν από τα πιο απλά της εποχής, καθώς διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και συμβατικές -αντί για ενεργητικές- αναρτήσεις. Από το 1991 το πλαίσιο της 191-02 χρησιμοποιούνταν ως μουσειακό έκθεμα. Το 2016 πουλήθηκε σε ιδιώτη και έκτοτε έχει λειτουργήσει σε πίστα μόνο μία ώρα.

Ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s που διαθέτει το μονοθέσιο, αναφέρει ότι η τιμή της Benetton B191 θα γίνεται γνωστή στους ενδιαφερόμενους κατ’ απαίτηση. Ένα άλλο πλαίσιο που είχε χρησιμοποιηθεί εκείνη τη χρονιά είχε πωληθεί για 1.010.000 δολάρια πριν από πέντε χρόνια. Λόγω της ιστορίας του, το πλαίσιο 02 αναμένεται να πιάσει ακόμα υψηλότερη τιμή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!