F1: Στη ρίζα των προβλημάτων αξιοπιστίας της Alpine

H ομάδα της Alpine ανέφερε ότι εντόπισε τα αίτια των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετώπισαν οι οδηγοί της στα δύο τελευταία Grand Prix.

F1: Στη ρίζα των προβλημάτων αξιοπιστίας της Alpine

H ομάδα της Alpine ανέφερε ότι εντόπισε τα αίτια των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετώπισαν οι οδηγοί της στα δύο τελευταία Grand Prix.

Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου του GP Αυστρίας, ο Fernando Alonso δεν είχε τη δυνατότητα να εκκινήσει στο σπριντ του Σαββάτου, με το μονοθέσιό του να έχει πάθει blackout λίγο πριν την έναρξη της διαδικασίας. Εκείνη τη στιγμή, η γαλλική ομάδα είχε εντοπίσει τη βλάβη στην ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU).

Ωστόσο, έπειτα από περαιτέρω έρευνες αυτή την εβδομάδα στις εγκαταστάσεις της Alpine στο Enstone, διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα προήλθε τελικά από τροφοδοτικό ηλεκτρικού ρεύματος της ομάδας και όχι από την ενιαία ECU. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας της Alpine, Otmar Szafnauer: «Εκείνη τη στιγμή, νομίζαμε ότι επρόκειτο για βλάβη της ECU».

«Όταν πήγαμε στο εργοστάσιο και μπορέσαμε να αναπαράγουμε το πρόβλημα, ανακαλύψαμε ότι δεν ήταν η ECU. Ήταν ένα τροφοδοτικό κουτί της. Η ECU ήταν μια χαρά, αλλά το τροφοδοτικό όχι. Και αν δεν την τροφοδοτείς με ρεύμα, φαίνεται ότι η ECU είναι νεκρή. Όλες οι ενδείξεις έδειχναν ότι η ECU είχε αστοχήσει, αλλά δεν γνωρίζαμε τότε ότι το κουτί τροφοδοσίας δεν λειτουργούσε. Και είναι ένα εξάρτημα της Alpine».

Παράλληλα, το πρόβλημα της αντλίας καυσίμου που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Esteban Ocon στο Silverstone, το οποίο επανεμφανίστηκε μετά την καρό σημαία του σπριντ της Αυστρίας, σχετίζεται με ένα άλλο ενιαίο εξάρτημα. Την αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης που προμηθεύει η Bosch σε όλες τις ομάδες. Αρκετές ομάδες είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα στην ηλεκτρική σύνδεση με την αντλία αυτή στις αρχές της σεζόν.

Η ίδια η Alpine είχε επέμβει στο συγκεκριμένο εξάρτημα νωρίτερα φέτος, όπως ανέφερε ο Otmar Szafnauer: «Το θέμα με την αντλία καυσίμου είναι ότι είχαμε μερικές πρώιμες βλάβες στο δυναμόμετρο. Ως εκ τούτου, προσπαθήσαμε να διορθώσουμε αυτά τα προβλήματα μόνοι μας, καθώς η στάνταρ έκδοση της Bosch δεν λειτουργούσε σε μια εγκατάσταση μονοθεσίου της F1, επειδή είναι ένα εξάρτημα για αυτοκίνητα παραγωγής».

«Αρκετές ομάδες είχαν αυτό το πρόβλημα. Εμείς και η Ferrari πήραμε άδεια από τη FIA για να κάνουμε τις δικές μας επεμβάσεις. Ως εκ τούτου, ακολουθήσαμε τη δική μας οδό για να διορθώσουμε το πρόβλημα της Bosch. Η δική μας επιδιόρθωση λειτούργησε άψογα για τους πρώτους 9 αγώνες. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα ούτε στους πάγκους δοκιμών, ούτε στην πίστα. Στη συνέχεια, κάτι συνέβη, πιθανότατα είδαμε κάποιους διαφορετικούς τύπους φορτίου για οποιονδήποτε λόγο. Και άρχισαν να αστοχούν».

«Η Bosch βελτιώθηκε επίσης σε σχέση με το ξεκίνημα και πραγματοποίησε αλλαγές για να βελτιώσει την ηλεκτρική σύνδεση. Έτσι, ορισμένες από τις ομάδες χρησιμοποίησαν τη βελτίωση της Bosch και δύο από τις ομάδες χρησιμοποίησαν τη δική τους αναβάθμιση. Ήδη εργαζόμαστε επάνω σε μια νέα επέμβαση για τη Γαλλία και ταυτόχρονα διερευνούμε τι έκανε πρόσφατα η Bosch για να διορθώσει το αρχικό της πρόβλημα».

Αφότου δεν κατάφερε να εκκινήσει στο σπριντ της Αυστρίας, ο Fernando Alonso δήλωσε στο Red Bull Ring: «Είναι απίστευτο, ίσως χάσαμε 70 ή 60 βαθμούς, αν υπολογίσουμε όλες τις εγκαταλείψεις, την ατυχία και την αξιοπιστία. Είμαι πολύ περήφανος για τη δουλειά μου μέχρι στιγμής φέτος, οδηγώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και προσπαθώ να συνεργαστώ με την ομάδα, όσο πιο κοντά μπορώ».

«Αν δεν παίρνουμε τους βαθμούς, εξαιτίας όλων αυτών των λόγων, είναι πολύ απογοητευτικό. Αλλά θα ήμουν πιο λυπημένος αν ήταν εξαιτίας δικών μου λαθών, τετ-α-κέ, συγκρούσεων ή κάτι τέτοιο». Ωστόσο, ο Otmar Szafnauer αρνήθηκε ότι είναι μόνο η ομάδα που έχει απογοητεύσει τον Ισπανό φέτος. Όπως δήλωσε ο Αμερικανός: «Δεν είναι ότι απογοητεύουμε τον Fernando, υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους δεν έχει σημειώσει βαθμούς».

«Θυμάμαι τη μάχη με τον Mick Schumacher (στην Imola), μια επαφή προκάλεσε μια τρύπα στο κάλυμμα του ψυγείου. Η άμυνά του στον Καναδά απέναντι στον Bottas επέφερε ποινή, όπως και στο Μαϊάμι. Πράγματα όπως αυτό που συνέβη το Σάββατο πριν από το σπριντ μπορούν να συμβούν στον καθένα. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι θα είναι το επόμενο, ειδάλλως θα είχε ήδη λυθεί. Στη ζωή, είσαι ευτυχισμένος όταν ξεπερνάς τις προσδοκίες σου. Αν οι προσδοκίες σου είναι ρεαλιστικές, θα είσαι ευτυχισμένος. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Fernando, αλλά για όλους μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!