F1 – GP Μ. Βρετανίας FP1: Λίγη δράση, πολλές αναβαθμίσεις

Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Silverstone δεν είχε ιδιαίτερη δράση, λόγω της βροχής και έτσι οι ομάδες δεν είχαν ευκαιρία να δοκιμάσουν την πληθώρα αναβαθμίσεων που έχουν φέρει και τις οποίες περιγράφουμε αναλυτικά.

F1 – GP Μ. Βρετανίας FP1: Λίγη δράση, πολλές αναβαθμίσεις

Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Silverstone δεν είχε ιδιαίτερη δράση, λόγω της βροχής και έτσι οι ομάδες δεν είχαν ευκαιρία να δοκιμάσουν την πληθώρα αναβαθμίσεων που έχουν φέρει και τις οποίες περιγράφουμε αναλυτικά.

Στο ξεκίνημα του FP1 άρχισε επίσης να βρέχει, γεγονός που χάλασε τα σχέδια των πολυάριθμων ομάδων που έφεραν αναβαθμίσεις για το GP Μ. Βρετανίας και δεν μπορούσαν να τις αξιολογήσουν. Ορισμένοι οδηγοί βγήκαν στην πίστα, αλλά επειδή η μισή ήταν βρεγμένη και η άλλη μισή στεγνή, πολλές ομάδες προτίμησαν να φυλάξουν τα ενδιάμεσα ελαστικά τους για το υπόλοιπο του τριημέρου, καθώς έχουν περιορισμένο αριθμό σετ.

Προς το τέλος της διαδικασίας, η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για τη χρήση σλικ ελαστικών, αλλά μία έξοδος του Lance Stroll στην Copse, όπου έχασε το πίσω μέρος της Aston Martin και βρέθηκε ακινητοποιημένος στην αμμοπαγίδα χωρίς να μπορεί να βγει από αυτήν, έφερε την κόκκινη σημαία και το πρόωρο τέλος του FP1. Έως τότε, ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, ακολουθούμενος από τους Lewis Hamilton και Carlos Sainz.

O Ισπανός οδηγός της Ferrari χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο 3ο φετινό turbo, MGU-H και MGU-K. Τρίτη μονάδα ισχύος της Ferrari χρησιμοποιούν επίσης και οι Guanyu Zhou (Alfa Romeo) και Mick Schumacher (Haas). O Zhou, μαζί με τους Sergio Perez και Kevin Magnussen χρησιμοποιούν αυτό το τριήμερο το 3ο τους φετινό κιβώτιο (από τα 4 που επιτρέπονται χωρίς ποινή). Στο Silverstone, η Ferrari έφερε μικρές αναβαθμίσεις στις εσωχές κάτω από τα ψυγεία, τροποποιώντας και το αμάξωμα στο σημείο εξόδου του θερμού αέρα. Επίσης, προστέθηκαν μερικά πτερύγια στο κάτω μέρος των καθρεπτών.

Η μεγαλύτερη αναβάθμιση που έφερε η Red Bull ήταν το καινούργιο κάλυμμα κινητήρα με ένα μεγάλο εξόγκωμα στο μέσο του ύψους του, το οποίο εκτείνεται μέχρι πίσω, έως την ανυψωμένη -πλέον- έξοδο του θερμού αέρα. Η λύση θυμίζει τη διαμόρφωση της AlphaTauri και χρησιμεύει στη διαμόρφωση της ροής αέρα προς το πίσω μέρος. Παράλληλα, υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις στο δάπεδο και τα προστατευτικά από τους ακανόνιστους στροβιλισμούς που δημιουργούνται από την περιστροφή των εμπρός τροχών.

H Mercedes έχει φέρει αρκετές μικρές αναβαθμίσεις στα άκρα του δαπέδου και στην ένωση των ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης με το πλαίσιο. Έχουν μετακινηθεί μερικά κάθετα πτερύγια επάνω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Επίσης, μικρές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στην εμπρός και πίσω αεροτομή. Εμπρός, έχει μετατοπιστεί πιο κάτω το μικρό κοίλο πτερύγιο στην εξωτερική πλευρά των πλευρικών τοιχωμάτων. Επίσης, έχει τροποποιηθεί το πίσω μέρος της πίσω αεροτομής και η κλίση των κατώτερων πτερυγίων της.

Η Alpine έφερε ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, με τα καλύμματα ψυγείων να παρουσιάζουν πλέον ένα αρκετά βαθύ κανάλι στο επάνω μέρος τους, περίπου όπως συμβαίνει και με τη λύση της Ferrari. Διαφορετική -πιο ψηλά τοποθετημένη- είναι και η διαμόρφωση στην περιοχή εξόδου θερμού αέρα. To δάπεδο επίσης έχει υποστεί αλλαγές, στην περιοχή εισόδου και εξόδου των τούνελ Venturi. Ελαφρώς διαφορετικό είναι και το σχήμα της ράβδου ώσης (push rod) στην εμπρός ανάρτηση.

Η Aston Martin πραγματοποίησε τροποποιήσεις στα κάθετα πτερύγια στα πλαϊνά του cockpit, καθώς και στα άκρα του δαπέδου, τα προστατευτικά πίσω από τα εμπρός ελαστικά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο εσωτερικό των πίσω τροχών.

H Williams έχει παρουσιάσει -μόνο στο μονοθέσιο του Alex Albon- εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό καλυμμάτων ψυγείων, που φεύγει από τη φιλοσοφία της Mercedes και πλησιάζει πιο πολύ σε αυτή της Ferrari στο εμπρός μέρος, με καθοδική πορεία τύπου Red Bull στο πίσω μέρος και διαφορετική τοποθέτηση των ψυγείων στο εσωτερικό. Τα καλύμματα έχουν μεγαλύτερο μήκος και μικρότερες εισαγωγές αέρα. Τροποποιήσεις πραγματοποιήθηκαν και στα τούνελ Venturi, το διαχύτη, τα άκρα του δαπέδου, στα προστατευτικά πίσω από τους εμπρός τροχούς, τη διαμόρφωση των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης, καθώς και των πτερυγίων στο εσωτερικό των πίσω τροχών και του halo.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!