GP Ισπανίας: Pole του Leclerc, πρόβλημα για τον Verstappen

Δραματικές αποδείχθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας, όπου ο Charles Leclerc κατέκτησε την pole position και ο Max Verstappen αντιμετώπισε πρόβλημα με το DRS στην τελευταία του προσπάθεια.

GP Ισπανίας: Pole του Leclerc, πρόβλημα για τον Verstappen

Δραματικές αποδείχθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας, όπου ο Charles Leclerc κατέκτησε την pole position και ο Max Verstappen αντιμετώπισε πρόβλημα με το DRS στην τελευταία του προσπάθεια.

Η εικόνα όμως ήταν εντελώς αντίθετη μόλις λίγες στιγμές νωρίτερα, έπειτα από την ολοκλήρωση της πρώτης προσπάθειας του τελευταίου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών. Σε εκείνο το σημείο, ο Max Verstappen βρισκόταν στην πρώτη θέση με διαφορά 3 δέκατων του δλ. και ο Charles Leclerc είχε κάνει τετ-α-κέ, έχοντας χάσει το πίσω μέρος στο δεύτερο τμήμα του τελευταίου chicane. Όλη η πίεση βρισκόταν στους ώμους του Μονεγάσκου για την τελική προσπάθεια, από την οποία εξαρτήθηκαν όλα, με τον κανονικό του ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές να έχει διακοπεί.

Ωστόσο, ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να ανακάμψει στην τελική του προσπάθεια, για την οποία βγήκε πρώτος στην πίστα, ώστε να είναι ανεμπόδιστη. Ο Leclerc κατάφερε να κινηθεί 1,1 δλ. ταχύτερα από οποιοδήποτε προηγούμενο γύρο του. Ο Μονεγάσκος διατήρησε τα ελαστικά του στο ξεκίνημα του γύρου και ανέφερε ότι είχε μία στιγμή όπου παραλίγο να χάσει τον έλεγχο. Η Ferrari παρουσίαζε αρκετά έντονες ταλαντώσεις στις γρήγορη στροφή 3 (και 9), όπου ο Leclerc φάνηκε να ανοίγει λίγο απότομα τη γραμμή του, έχοντας χάσει ίσως στιγμιαία πρόσφυση.

Από την άλλη πλευρά, το DRS του Max Verstappen δε λειτούργησε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, στο ξεκίνημα της τελικής του προσπάθειάς του, χάνοντας 20 χλμ./ώρα ταχύτητα, γεγονός που τον έκανε να εγακταλείψει το γύρο του στην 3η στροφή. Συνεπώς, ο Leclerc κατέκτησε την 4η φετινή του pole position και τη 13η της καριέρας του, τη στιγμή που ένα μικρό πρόβλημα αξιοπιστίας εμπόδισε για μία ακόμη φορά φέτος τον Max Verstappen.

Όπως δήλωσε όμως ο Leclerc, στο στρατόπεδο της Ferrari υπάρχει ανησυχία, διότι στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, η F1-75 καταπονούσε υπερβολικά τα ελαστικά της. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Laurent Mekies ανέφερε ότι αυτό οφείλονταν σε πειραματισμούς με το στήσιμο και οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας έκαναν προσομοιώσεις αγώνα στο FP3 Με τη μαλακή γόμα, γράφοντας καλούς χρόνους. Αύριο, η θερμική καταπόνηση των ελαστικών θα είναι ο παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία οδηγών και ομάδων. Ο ρυθμός αγώνα που επέδειξε την Παρασκευή η Red Bull ήταν πάρα πολύ καλός. Αμφότερες οι ομάδες θα έχουν βελτιώσει το στήσιμο των μονοθεσίων τους από εχθές.

O Leclerc, χρησιμοποιώντας μόνο ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακής γόμας στο Q2, κατάφερε να εξασφαλίσει ένα επιπλέον καινούργιο σετ για τον αγώνα, το οποίο ενδέχεται να αποτελέσει στρατηγικό πλεονέκτημα. Ο Carlos Sainz εξασφάλισε την θέση εκκίνησης μπροστά στους συμπατριώτες του, αλλά αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει καινούργιο σετ μαλακής γόμας στο δεύτερο σκέλος, οπότε δεν απολαμβάνει το ίδιο πλεονέκτημα με τον team-mate του. Καθώς επέστρεφε στα pits, ο Sainz ανέφερε στον ασύρματο ότι η Ferrari θα πρέπει να ελέγξει την αεροδυναμική ισορροπία στο μονοθέσιο, διότι «τους κοστίζει», σύμφωνα με την εκτίμηση του Ισπανού.

Θετικό για την Ferrari είναι το γεγονός ότι ο George Russell κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Sergio Perez. Ο Μεξικανός, σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, έχανε χρόνο στο πρώτο sector της πίστας όλο το Σαββατοκύριακο, ενώ στο 2ο και το 3ο τμήμα βρισκόταν στο ίδιο επίπεδο με τον team-mate του. Παράλληλα, η Mercedes δείχνει να ξεκινά από την Ισπανία την ανάκαμψή της απ’ ό,τι φαίνεται, καθώς σε αντίθεση με το Μιάμι, κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα που επέδειξε την Παρασκευή. Ωστόσο, δε βρίσκεται ακόμα στο επίπεδο των δύο κορυφαίων ομάδων.

Ο διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε ότι πλέον η ομάδα κατανοεί ότι προβλήματα ταλαντώσεων οφείλονταν στην ευκαμψία του δαπέδου. Ο Lewis Hamilton αναφέρει ότι η W13 έχει για πρώτη φορά την αίσθηση πραγματικού μονοθεσίου F1. O Αυστριακός ανέφερε ότι ήταν δύσκολο για την Mercedes να φτάσει σε συμπεράσματα όσον αφορά τις ταλαντώσεις με επιστημονικό τρόπο. Ενόσω η ομάδα προσπαθούσε να βρει τη ρίζα των προβλημάτων της, ήταν αναγκασμένη να παραμελήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου και βρίσκεται ακόμα πίσω σε μερικούς τομείς, οπότε ευελπιστεί ότι θα βελτιωθεί στους επόμενους αγώνες, καθώς εκτιμά ότι γνωρίζει τρόπους με τους οποίους μπορεί να «ξεκλειδώσει» περαιτέρω απόδοση. Ωστόσο, ο Wolff χαρακτήρισε τη διαφορά (0,643 δλ.) που χωρίζει την ταχύτερη Mercedes από τον επικεφαλής Leclerc, ως διαφορά «μιλίων».

Η W13 δεν παρουσιάζει πλέον έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες, αλλά εξακολουθούσε να αναπηδά στις γρήγορες στροφές 3 και 9, όπου χάνει χρόνο. Ο Russell κατάφερε να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις δυνατότητες του μονοθεσίου, με το οποίο ο Hamilton φαίνεται να δυσκολεύεται περισσότερο, κάνοντας περισσότερες διορθώσεις με το τιμόνι. Ο 7 φορές Πρωταθλητής έδειχνε απογοητευμένος από το γεγονός ότι ο team-mate του είχε βρεθεί μπροστά, αλλά υποσχέθηκε ότι θα επανέλθει δριμύτερος. Ο Russell από την πλευρά του δήλωσε ότι δεν ήταν οι ιδανικές κατατακτήριες για τον ίδιο, καθώς τα ελαστικά δεν βρίσκονταν στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασιών λειτουργίας.

Η Mercedes πιστεύει ότι έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα απ’ ό,τι συνιστά η απόδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές και οι άνθρωποί της εκτιμούν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τη Ferrari την Κυριακή, βασιζόμενοι στα δεδομένα από την Παρασκευή. Μένει να διαπιστωθεί αν η ιταλική ομάδα έχει κάνει πρόοδο στο συγκεκριμένο τομέα, ή αν οι εκτιμήσεις της Mercedes είναι υπερβολικά αισιόδοξες. Οι αναβαθμίσεις στο δάπεδο της W13 πάντως δείχνουν να έχουν προωθήσει τη γερμανική ομάδα λίγο πιο ψηλά από τους επικεφαλής του δεύτερου γκρουπ ομάδων.

Ο Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος από τους «υπόλοιπους» οδηγούς, με την αναβαθμισμένη Alfa Romeo (μόλις 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον Hamilton), ενώ η Haas, χωρίς αναβαθμίσεις και με αρκετές αναποδιές, είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στο Q3, κάτι που έχει να συμβεί από το GP Βραζιλίας του 2019. Ο Kevin Magnussen θα εκκινήσει από την 8η θέση, έχοντας να αντιμετωπίσει ένα δυσλειτουργικό DRS, το οποίο χρειαζόταν έως και 5 φορές πάτημα στο μπουτόν για να ενεργοποιηθεί. Μέχρι να συμβεί αυτό, ο Δανός έχανε έως και 200 μ. ενεργοποίησης, που μπορεί να του κόστισαν το δέκατο του δλ. που τον χώριζε από τον Bottas. Ωστόσο, αμφότεροι οι οδηγοί της Haas βρίσκονται υπό έρευνα επειδή οδηγούσαν πολύ αργά σε γύρους προετοιμασίας.

Εκπληκτική ανάκαμψη πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της Haas για να προετοιμάσουν το μονοθέσιο του Mick Schumacher (10ος) για τις κατατακτήριες δοκιμές έπειτα από την αστοχία του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης της πέδησης στον πίσω άξονα. Ο κινητήρας είχε σταματήσει να επιβραδύνει τους τροχούς, γεγονός που οδήγησε σε υπερθέρμανση των πίσω φρένων και φωτιά, που οδήγησε στην προληπτική αντικατάσταση του κιβωτίου. Ο Γερμανός στάθηκε επίσης τυχερός διότι προωθήθηκε -για πρώτη φορά στην καριέρα του- στο Q3, όταν ο ταχύτερος χρόνος του Lando Norris διαγράφηκε για παράβαση ορίων πίστας στη στροφή 12.

Ο Norris πέρασε εκτός πίστας για… χιλιοστά και η McLaren διαμαρτυρήθηκε για την αυστηρότητα της τιμωρίας, ωστόσο η φετινή διεύθυνση αγώνων έχει λάβει σαφή προσέγγιση σε αυτό τον τομέα, με τις λευκές γραμμές στα άκρα του ασφαλτοτάπητα να καθορίζουν τα όρια της πίστας ανά πάσα στιγμή. Συνεπώς, μόνο ο Daniel Ricciardo κατάφερε να προαχθεί στο Q3, καταλαμβάνοντας την 9η θέση (με μία μόνο προσπάθεια, αφού δεν είχε άλλα σετ ελαστικών) και τον Norris 11o. O Βρετανός δήλωσε ότι θα είναι δύσκολο για τη McLaren να ανακτήσει θέσεις στον αγώνα, διότι δεν διαθέτει υψηλές τελικές ταχύτητες.

Στη 12η θέση βρέθηκε ο Esteban Ocon, αλλά ήταν ο άλλος οδηγός της Alpine, o Fernando Alonso, που έκανε την αρνητική έκπληξη, καθώς αποκλείστηκε από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας, λόγω ασυνεννοησίας με το pit wall. Στην προετοιμασία για την τελική του προσπάθεια, ο Alonso, νομίζοντας ότι δεν έχει επαρκή χρόνο, βούτηξε στην προσέγγιση του chicane στην εσωτερική του Russell και κόλλησε πίσω από την McLaren του Norris, χάνοντας πρόσφυση στην έξοδο της προτελευταίας στροφής, που καθορίζει την ταχύτητα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ωστόσο, η κίνηση του Ισπανού ήταν αχρείαστη αφού είχε αρκετό χρόνο στη διάθεσή του για να ξεκινήσει κανονικά το γύρο του πριν την πτώση της καρό σημαίας του Q1. Ο Alonso δήλωσε ότι η Alpine έχασε απόδοση σε σχέση με εχθές.

H AlphaTauri είδε αμφότερους τους οδηγούς της να αποκλείονται από τη διαδικασία στο Q2 και μάλιστα ο μηχανολόγος αγώνα του Pierre Gasly απολογήθηκε στο Γάλλο για το μονοθέσιο. Η ομάδα δοκίμασε κάτι με το στήσιμο για τις κατατακτήριες δοκιμές το οποίο δεν λειτούργησε. Ο Gasly είχε χάσει όλο το FP3 λόγω αστοχίας πάνελ θερμικής προστασίας που οδήγησε σε υπερθέρμανση του V6 και διαρροή λαδιού. Η AlphaTauri αντιμετώπισε στη Βαρκελώνη δυσκολίες που δεν είχε συναντήσει ξανά φέτος. Αμφότερες οι Aston Martin αποκλείστηκαν στο Q1, παρά τις αναβαθμίσεις, γεγονός που εξέπληξε τον Sebastian Vettel. Ο Lance Stroll δυσκολευόταν όλο το Σαββατοκύριακο με την ισορροπία του μονοθεσίου, το οποίο δήλωσε ότι δεν παρείχε πρόσφυση. Η Aston Martin βρίσκεται υπό έρευνα για μη ασφαλή απελευθέρωση του Καναδού στο διάβα του Norris στο Q1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!