F1 – GP Ισπανίας FP2: O Leclerc επικεφαλής εμπρός από τις Mercedes

O Charles Leclerc, με τη Ferrari, ήταν ο ταχύτερος οδηγός και της 2ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής, όπου οι Mercedes έδειχναν ανταγωνιστικές.

F1 – GP Ισπανίας FP2: O Leclerc επικεφαλής εμπρός από τις Mercedes

O Charles Leclerc, με τη Ferrari, ήταν ο ταχύτερος οδηγός και της 2ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής, όπου οι Mercedes έδειχναν ανταγωνιστικές.

O Charles Leclerc σημείωσε -όπως και στο FP1– τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, ωστόσο η μεγάλη έκπληξη ήταν το γεγονός ότι η Mercedes έδειχνε ανταγωνιστική, χωρίς να παρουσιάζει ταλαντώσεις στις ευθείες, και οι δύο οδηγοί της κατέληξαν στη 2η (George Russell) και 3η θέση (Lewis Hamilton), με διαφορά 1 και 2 δεκάτων του δλ. αντίστοιχα, για να καταλήξουν εμπρός από τον έτερο οδηγό της Ferrari -και τοπικό ήρωα- Carlos Sainz.

Όπως παραδέχθηκε τόσο ο Russell, όσο και ο διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, η Mercedes χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα σήμερα. Αξίζει να αναφερθεί ότι αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes χρησιμοποιούν αυτό το Σαββατοκύριακο τη δεύτερη φετινή τους μονάδα ισχύος.

Ένα από τα θετικά στοιχεία για την γερμανική ομάδα είναι ότι δεν παρουσιάστηκαν ταλαντώσεις στις ευθείες, αν και ήταν παρούσες στις γρήγορες στροφές της Βαρκελώνης. Αυτό πλήττει την αυτοπεποίθηση των οδηγών, οι οποίοι χάνουν χρόνο στις γρήγορες στροφές 3 και 9. Ωστόσο, η ομάδα ευελπιστεί ότι μπορεί να μειώσει τις ταλαντώσεις με αλλαγές στο στήσιμο για αύριο, έπειτα από την ανάλυση των δεδομένων που έχουν συλλεγεί και εργασία στον προσομοιωτή με τους οδηγούς δοκιμών (όπως ο Anthony Davidson).

Σύμφωνα με τον Wolff, οι αναβαθμίσεις του δαπέδου έχουν επιφέρει πρόοδο. Ωστόσο, η ομάδα παραμένει επιφυλακτική, καθώς θέλει να διαπιστώσει αν θα καταφέρει να διατηρήσει το μονοθέσιο στο ιδανικό λειτουργικό πλαίσιο και αύριο, που θα αυξηθεί η παρεχόμενη πρόσφυση από τον ασφαλτοτάπητα της Βαρκελώνης, αν και δεν πρόκειται να ανέβει τόσο πολύ όσο στο Μαϊάμι, όπου η Mercedes ήταν και πάλι εντυπωσιακή την Παρασκευή, αλλά όχι και το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.

Ο Lewis Hamilton ήταν πολύ χαρούμενος και δήλωσε ευγνώμων για τις αναβαθμίσεις. Μπορεί η Mercedes να εισέλθει στη μάχη για τις πρώτες θέσεις; Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι αύριο για να δούμε τα πρώτα πραγματικά δείγματα. Πάντως οι αναβαθμίσεις έδειχναν να λειτουργούν καλά και οι υψηλές θερμοκρασίες του ασφαλτοτάπητα ενδέχεται να ευνοούν την W13, που συνήθως δυσκολεύεται να φέρει τα ελαστικά της στις κατάλληλες θερμοκρασίες.

Στην χαμηλή για τον ίδιο 5η θέση βρέθηκε o Max Verstappen, και πάλι 0,33 δλ. πίσω από τον Leclerc (οπως και στο FP1) ο οποίος δήλωσε ότι η Red Bull έχει δουλειά να κάνει ακόμα όσον αφορά το ρυθμό στον ένα γρήγορο γύρο, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του στις υψηλές θερμοκρασίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τη σύγκριση της τηλεμετρίας των ταχύτερων γύρων των Verstappen και Leclerc από το FP2, ότι η Red Bull δεν πλεονεκτούσε σε τελική ταχύτητα στις ευθείες, όπως συνέβαινε στους προηγούμενους αγώνες.

Ωστόσο, η Ferrari αντιμετώπισε προβλήματα καταπόνησης των ελαστικών στην προσομοίωση του Leclerc με τη μέση γόμα, ενώ ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να την κάνει να διαρκέσουν περισσότερο, γράφοντας πιο ανταγωνιστικούς χρόνους. Συνεπώς, με τα σημερινά δεδομένα, η Red Bull υπερέχει σε ρυθμό αγώνα και τη διαχείριση ελαστικών, τουλάχιστον μέσης γόμας. Ο Verstappen δήλωσε ότι η ομάδα θα πρέπει να βρει καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές και σε συνθήκες αγώνα.

Ο Hamilton επεκτάθηκε επί των ελαστικών, δηλώνοντας ότι η φετινή γενιά των Pirelli είναι αδύναμη και στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στη Βαρκελώνη (45 βαθμοί Κελσίου στον ασφαλτοτάπητα), οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν στο όριο. Σύμφωνα με τον Βρετανό πρέπει να είναι πιο συντηρητικοί με τα ελαστικά από οπουδήποτε αλλού για να τα διατηρήσουν σε καλή κατάσταση.

Πολύ καλή εντύπωση έκανε με το χρόνο που σημείωσε και ο Fernando Alonso, με την Alpine καθώς βρέθηκε μόλις 0,533 δλ. πίσω από τον Leclerc και κινήθηκε ταχύτερα από τον δεύτερο οδηγό της Red Bull, τον Sergio Perez, του οποίου η προετοιμασία έχει επηρεαστεί αρνητικά από το γεγονός ότι δεν οδηγούσε το μονοθέσιο στο FP1.

Ο Sebastian Vettel ίσως έδειξε ότι με το αναβαθμισμένο μονοθέσιο, η Aston Martin έχει τη δυνατότητα να χτυπήσει την κορυφή του δεύτερου γκρουπ ομάδων, κάτι που δεν ήταν εφικτό μέχρι πρότινος για την AMR22. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon, με τη δεύτερη Alpine, και Mick Schumacher με τη Haas, την μοναδική ομάδα που δεν έχει παρουσιάσει αναβαθμίσεις σε αυτό τον αγώνα. Μεταξύ των κορυφαίων του δεύτερου γκρουπ ομάδων θα μπορούσε να έχει βρεθεί και ο Valtteri Bottas, αν δεν είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με τον κινητήρα του μόλις 10 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει επιτόπου. Έπειτα από μία έξοδο στη στροφή 9, ο Lando Norris τραυμάτισε το καινούργιο δάπεδο της McLaren και έχασε το δεύτερο μισό της διαδικασίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!