F1: Προεπισκόπηση GP Μαϊάμι

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Formula 1 θα επισκεφθεί έναν καινούργιο προορισμό: το Μαϊάμι.

F1: Προεπισκόπηση GP Μαϊάμι

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Formula 1 θα επισκεφθεί έναν καινούργιο προορισμό: το Μαϊάμι.

Στην προσωρινή πίστα που κατασκευάστηκε γύρω από το Hard Rock Stadium στο Miami Gardens θα αγωνιστεί για πρώτη φορά η Formula 1, για τη διεξαγωγή του 5ο γύρου του φετινού της Πρωταθλήματος. Θα είναι η πρώτη φορά από το 1984 που η F1 θα πραγματοποιήσει δύο Grand Prix επί αμερικανικού εδάφους και το Miami θα γίνει η 11η πίστα στις ΗΠΑ που φιλοξενεί αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Η Liberty Media περιμένει με αγωνία να δει την επιτυχία αυτού του Σαββατοκύριακου, καθώς είναι ένα μία από τις πιο ριψοκίνδυνες κινήσεις που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής, συνδιοργανώνοντας τον αγώνα, στην προσπάθειά της να κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ.

Οι σχεδιαστές της πίστας δοκίμασαν 36 χαράξεις μέχρι να καταλήξουν στην τελική. H αριστερόστροφη πίστα περιβάλλει το στάδιο που αποτελεί έδρα της ομάδας NFL Miami Dolphins. Έχει μήκος 5.412 μ. και 19 στροφές (12 αριστερές, 7 δεξιές) και αγώνας θα διαρκέσει 57 γύρους. O χρόνος στο γύρο αναμένεται να κυμανθεί στο 1 λεπτό και 35 δλ., με μέση ωριαία ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Η Mercedes προβλέπει ότι οι οδηγοί θα περνάνε το 56% του χρόνου στο γύρο (58% αναφέρουν McLaren και Pirelli) με τέρμα γκάζι (72% όσον αφορά την απόσταση), ενώ οι τελικές ταχύτητες αναμένεται να αγγίξουν τα 324 χλμ./ώρα. Παρότι το ποσοστό με τέρμα γκάζι είναι αρκετά χαμηλό, πρόκειται για μια γρήγορη πίστα, οι ομάδες αναμένεται να επιλέξουν αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, με έμφαση στην επίτευξη υψηλών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες.

Χαρακτηριστικά πίστας

Αν και πρόκειται για προσωρινό σιρκουί «πόλης», κανένα τμήμα του δεν χρησιμοποιείται ως οδός κανονικής κυκλοφορίας οχημάτων. Η χάραξη παρουσιάζει πολλές αργές και γρήγορες στροφές αλλά δεν έχει πολλές μέσης ταχύτητας. Το τμήμα των στροφών 4 – 11 διαθέτει ορισμένες πολύ γρήγορες καμπές, ενώ υπάρχουν μερικές πολύ αργές μεταξύ των 11 και 16. Η πίστα είναι αρκετά στενή σε ορισμένα σημεία και διαθέτει τρεις ζώνες DRS, οι οποίες αναμένεται να διευκολύνουν τα προσπεράσματα. Επειδή οι αργές στροφές συνήθως ακολουθούνται από μεγάλες ευθείες, η πρόσφυση στην έξοδό τους θα αποτελέσει πολύ σημαντικό παράγοντα. Τα σημεία που αναμένεται να δούμε προσπεράσματα είναι οι στροφές και 11 και 17 και ίσως και η 1η.

Τα τρία τμήματα της πίστας είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους και η διάταξή τους θυμίζει λίγο αυτή των sectors της Βαρκελώνης. Το πρώτο έχει γρήγορες στροφές, οι οποίες επιτρέπουν στα ελαστικά να αναπτύξουν θερμοκρασίες γρήγορα. Το δεύτερο sector διαθέτει μια μεγάλη ευθεία και πολλές αργές στροφές που καταπονούν τα ελαστικά προς το τέλος ενός γρήγορου γύρου. Ωστόσο, ενδέχεται η υπερθέρμανση των ελαστικών να μην αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα, λόγω της ύπαρξης μεγάλων ευθειών, όπως αυτή που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του 3ου sector. Ωστόσο, πολλά θα εξαρτηθούν και από τις καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου αν και προβλέπεται ότι η θερμοκρασία ατμόσφαιρας θα κυμαίνονται στους 20 βαθμούς Κελσίου, αν και υπάρχει μικρή πιθανότητα σύντομης καταιγίδας.

Δεδομένου του προγράμματος του τριημέρου, οι ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής θα διεξαχθούν σε ώρες που δεν συμπίπτουν με αυτές των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα, οπότε οι ομάδες δε θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα ελαστικά σε συνθήκες αντίστοιχες αυτών που θα αντιμετωπίσουν. Το τέλος του FP1 θα είναι ό,τι πιο κοντινό για τις ομάδες, γεγονός που θα κάνει αυτά τα τελικά λεπτά του πιο σημαντικά για την προετοιμασία απ’ ό,τι συνήθως. Καθώς οι ομάδες δεν έχουν επισκεφθεί ξανά την πρόσφατα κατασκευασμένη πίστα, έχουν βασιστεί σε προσομοιώσεις χωρίς ακριβή δεδομένα και αυτό ενδέχεται να επηρεάσει την ευστοχία της προετοιμασίας τους. Η εξέλιξη των συνθηκών του ασφαλτοτάπητα αναμένεται να είναι ραγδαία κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας κατά τη διάρκεια του αγώνα αρκετά υψηλή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η πίστα έχει μερικές ομοιότητες με την Jeddah.

Ο γύρος

H πρώτη -δεξιά- στροφή είναι αρκετά αργή, με 3η σχέση στο κιβώτιο. Οι οδηγοί θυσιάζουν την έξοδο για να ανοίξουν λίγο περισσότερο τη γραμμή τους για τη στροφή 2. Όσο ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση των οδηγών τόσο πιο πολύ θα ανοίγουν τη γραμμή τους στην έξοδο της 1, για να μπορούν να πάρουν τη 2 με τέρμα γκάζι. Τα μονοθέσια διανύουν εύκολα με τέρμα γκάζι. Η ακολουθία στροφών 4 – 8 θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα και δύσκολη για τους οδηγούς, καθώς οι στροφές είναι αλληλένδετες και η ταχύτητα πέφτει με κάθε στροφή. Θυμίζει λίγο τα S της Suzuka στην αρχή του γύρου.

Η -αριστερή- 4 είναι η ταχύτερη -κανονική- στροφή της πίστας. Η 5 είναι επίσης πολύ γρήγορη στροφή, αλλά οι οδηγοί επικεντρώνονται περισσότερο στην τοποθέτηση του μονοθεσίου για το συνδυασμό 6 – 7, το πιο τεχνικό σημείο της πίστας. Έχει γρήγορη είσοδο και είναι παρατεταμένη, καθώς σταδιακά στενεύει και η κορυφή της 7 βρίσκεται πολύ βαθιά στη στροφή. Θα είναι δύσκολο για τους οδηγούς να ακολουθήσουν τη σωστή γραμμή, καθώς είναι εύκολο να χάσουν την κορυφή της. Το εμπρός δεξιό ελαστικό καταπονείται πολύ σε αυτή τη στροφή.

Η έξοδος από τις στροφές 7 – 8 είναι πολύ σημαντική διότι ακολουθεί μια πολύ μεγάλη περίοδος με τέρμα γκάζι (και η πρώτη ζώνη DRS), καθώς οι οδηγοί θα διανύουν τις στροφές 9 και 10 με το πόδι… στο πάτωμα, πριν προσεγγίσουν τη φουρκέτα της 11, η έξοδος από την οποία δεν είναι τόσο σημαντική, διότι ακολουθεί αμέσως μετά η 12, μια πολύ στενή δεξιά με 3η σχέσης στο κιβώτιο. Οι οδηγοί ανεβάζουν μια σχέση για τη 13, όπου και πάλι, επικεντρώνονται στην τοποθέτηση του μονοθεσίου για το πολύ αργό chicane των 14/15. Εκεί υπάρχουν ογκώδη kerb που δεν επιτρέπουν στους οδηγούς να ανοίξουν τη γραμμή τους και μερικές έντονες υψομετρικές διαφορές.

Οι οδηγοί θα παλεύουν με το τιμόνι στην έξοδο της 15 για να βρεθούν στο κατάλληλο σημείο της πίστας για την είσοδο της αριστερής 16, από την οποία η έξοδος είναι ζωτικής σημασίας, καθώς ακολουθεί η μεγαλύτερη ευθεία της χάραξης (με ζώνη DRS). Έπειτα από αυτή την ευθεία, ακολουθεί το πιο ισχυρό φρενάρισμα της πίστας του Miami, για τη 17, που είναι μια τυπική φουρκέτα 3ης σχέσης. Η έξοδος από αυτήν είναι πολύ σημαντική, καθώς οι 18 και 19 είναι με τέρμα γκάζι και μετά ακολουθεί η 3η -και μικρότερηζώνη DRS. Ενδέχεται να δούμε παιχνίδια τακτικής εδώ, με οδηγούς να μη θέλουν να προσπεράσουν πριν τη 17, γνωρίζοντας ότι ακολουθεί αμέσως μετά κι άλλη ζώνη DRS.

Ασφαλτοτάπητας και ελαστικά

Η πρόσφατα ασφαλτοστρωμένη επιφάνεια της πίστας έχει δεχθεί ψεκασμό με νερό υψηλής πίεσης, για να απομακρυνθεί η επιπλέον πίσσα και να φανερωθούν τα χαλίκια για αύξηση της παρεχόμενης πρόσφυσης. O ασφαλτοτάπητας προβλέπεται ότι θα είναι αρκετά λείος, αλλά με λογικές τιμές πρόσφυσης, με μέσες τιμές πλευρικών φορτίων να ασκούνται στα ελαστικά. H Pirelli θα φέρει μέσης σκληρότητας γόμες (C2, C3 και C4), δηλαδή την πιο ευέλικτη επιλογή της, για την πρώτη επίσκεψη στο Miami, καθώς η ιταλική εταιρεία ακολούθησε συντηρητική προσέγγιση, όπως κάνει με κάθε καινούργια πίστα. Αρκετά υψηλές πιέσεις έχουν υιοθετηθεί και πάλι 24,5 psi στα εμπρός ελαστικά και 20,5 psi σε αυτά του πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Τα ελαστικά της δεξιάς πλευράς των μονοθεσίων θα υποστούν τη μεγαλύτερη καταπόνηση.

Ο επικεφαλής απόδοσης μονοθεσίου της Williams, Dave Robson, δήλωσε: «Αν και οι οδηγοί θα μάθουν την πίστα πολύ γρήγορα, η συμπεριφορά των ελαστικών, η αρχική γήρανση της ασφάλτου και οι τοπικές συνθήκες θα διασφαλίσουν ότι οι μηχανολόγοι θα έχουν πολλούς παράγοντες να βελτιστοποιήσουν. Η αλληλεπίδραση μεταξύ του στησίματος και της συμπεριφοράς των ελαστικών θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόκληση οδηγών και μηχανολόγων αυτό το Σαββατοκύριακο».
O Sebastian Vettel δήλωσε: «Οι στροφές 13-16 έχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές για να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς».
Yuki Tsunoda: «Οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών θα είναι πολύ σημαντικές για όλους, καθώς η πίστας είναι εντελώς καινούργια. Συνεπώς, η συλλογή δεδομένων θα είναι το πιο σημαντικό πράγμα την Παρασκευή».
Max Verstappen: «Νομίζω ότι αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι αρκετά τρελό. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις την αυξημένη δημοτικότητα Formula 1 στις ΗΠΑ».

Hard Rock Stadium

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 6 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 21:30
Σάββατο 7 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 00:30
Ελεύθερες δοκιμές 3: 20:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00
Κυριακή 8 Μαΐου
Αγώνας: 22:30

GP Μαϊάμι – Miami International Autodrome
5ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,326 χλμ.
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 200 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 72%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 40
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 9 – 11, 16 – 17, 19 – 1)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!