F1: Τρεις ομάδες αντιτίθενται στην αύξηση ορίου εξόδων

Η πλειονότητα των ομάδων ζητά αύξηση του ορίου προϋπολογισμού λόγω του αυξημένου πληθωρισμού, ωστόσο τρεις αντίπαλοί τους αντιτίθενται στην κίνηση αυτή.

F1: Τρεις ομάδες αντιτίθενται στην αύξηση ορίου εξόδων

Η πλειονότητα των ομάδων ζητά αύξηση του ορίου προϋπολογισμού λόγω του αυξημένου πληθωρισμού, ωστόσο τρεις αντίπαλοί τους αντιτίθενται στην κίνηση αυτή.

Η Formula 1 διαμόρφωσε το όριο εξόδων των ομάδων στο ξεκίνημα της πανδημίας, το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Έκτοτε όμως, λόγω των παγκόσμιων επιπτώσεων του Covid-19 και του πολέμου στην Ουκρανία, το κόστος κυρίως των μεταφορικών εξόδων έχει αυξηθεί έως και 6 εκατομμύρια δολάρια.

Το όριο προϋπολογισμού των ομάδων για το 2022 είναι διαμορφωμένο στα 140 εκατομμύρια δολάρια για 21 αγώνες. Επειδή το φετινό Πρωτάθλημα διαθέτει 23 Grand Prix, κάθε επιπλέον αγώνας αυξάνει το όριο κατά 1,2 εκατομμύρια. Επίσης για τα τρία αγωνιστικά Σαββατοκύριακα που περιλαμβάνουν σπριντ, προστίθενται άλλα 450.000 δολάρια συνολικά (150.000 για τον καθένα). Συνεπώς, το πραγματικό όριο προϋπολογισμού είναι 142.850.000 δολάρια. Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη 100.000 επιπλέον δολαρίων σε περίπτωση που το (ή τα) μονοθέσιο κάποιας ομάδας υποστεί ζημιές από ατύχημα κατά τη διάρκεια του σπριντ.

Οι οικονομικοί κανονισμοί της Formula 1 αναφέρουν ότι κάθε Σεπτέμβριο, ελέγχεται ο πληθωρισμός των χωρών της G7 και αν έχει ξεπεράσει το 3%, τότε προσαρμόζεται και το όριο εξόδων των ομάδων. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, o πληθωρισμός των G7 δεν είχε ξεπεράσει το 3%, οπότε δεν έγινε καμία αναπροσαρμογή στο όριο προϋπολογισμού.

Ωστόσο, τα μεταφορικά έξοδα έχουν αυξηθεί αρκετά και σε μερικές περιπτώσεις έχουν διπλασιαστεί, ενώ αυξημένο είναι και το κόστος του ηλεκτρικούρεύματος. Αυτοί οι δύο παράμτροι οδηγώντας σε επιπλέον έξοδα που σε μερικές περιπτώσεις φτάνουν και τα 6 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό επηρεάζει ακόμα και τις ομάδες που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα λειτουργούσαν κάτω του ανώτατου ορίου εξόδων.

Alfa Romeo C42

Επτά από τις 10 ομάδες κρίνουν ότι το επιπλέον αυτό κόστος δεν μπορεί να καλυφθεί εντός του ισχύοντος ορίου, για αυτό και ζήτησαν την αύξηση έως και 7 εκατομμύρια δολάρια. Η αιτιολόγηση αυτής της έκκλησης βασίζεται στο γεγονός ότι ο προϋπολογισμός για τις αναβαθμίσεις των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια της σεζόν έχει ήδη δρομολογηθεί και δε μπορεί να αλλάξει πλέον.

Ωστόσο, τρεις ομάδες αντιστέκονται στην αύξηση του budget cap. Αυτές είναι οι Alfa Romeo, Haas και Alpine. O διευθυντής της Haas, Guenther Steiner, δήλωσε: «Εάν ο πληθωρισμός ξεπερνά το 3% το Σεπτέμβριο, θα υπάρξει αυτόματη αναπροσαρμογή (για το 2023) αυτομάτως. Δε χρειάζεται να το επισπεύσουμε αυτό». Ο διευθυντής της Alpine, Otmar Szafnauer, προβάλλει μια άλλη διάσταση που ο ίδιος πιστεύει ότι κινητοποιεί τις εκκλήσεις των 7 ομάδων: «Έχουν προβλήματα με τα μονοθέσιά τους και θέλουν να τα ανακατασκευάσουν. Χρειάζονται περισσότερα χρήματα για αυτό».

Η F1 και η FIA διστάζουν να προχωρήσουν στην αύξηση του ορίου εξόδων. Άλλωστε, αν το κάνουν και το Σεπτέμβριο το όριο εξόδων αυξηθεί ακόμη περισσότερο, ενδέχεται για τη σεζόν του 2023 ενδέχεται να πάει από τα 135 εκατομμύρια δολάρια (καθώς είναι προγραμματισμένο να μειώνεται κατά 5 εκατ. $ κάθε χρόνο, όπως συνέβη και φέτος) στα 149 εκατ. $, κάτι που θα πήγαινε εναντίον του σκοπού του μέτρου αυτού.

Οι διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου του GP Αυστραλίας, δεν οδήγησαν πουθενά. Η πρόταση να μοιραστεί η αύξηση 7 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ της φετινής χρονιάς και του 2023, απορρίφθηκε. Ο πρόεδρος της F1, Stefano Domenicali πιστεύει όμως ότι θα βρεθεί μια μέση λύση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!