Η ελληνική συμμετοχή στο Ράλλυ Ντακάρ του 2022

Ο Βαγγέλης Μπερσής και ο Φώτης Κουτσουμπός μιλούν στο MotorOne για τη συμμετοχή τους στον μαραθώνιο off road αγώνα τον Ιανουάριο

Η ελληνική συμμετοχή στο Ράλλυ Ντακάρ του 2022

Ο Βαγγέλης Μπερσής και ο Φώτης Κουτσουμπός μιλούν στο MotorOne για τη συμμετοχή τους στον μαραθώνιο off road αγώνα τον Ιανουάριο

Για πολλούς αγωνιζόμενους το Ράλλυ Ντακάρ είναι ένα άπιαστο όνειρο. Ο Βαγγέλης Μπερσής και ο Φώτης Κουτσουμπός, παρακολουθούσαν τον εντυπωσιακό αγώνα από την εποχή που ονομαζόταν Παρίσι-Ντακάρ και η εκκίνηση δινόταν στο Παρίσι λίγα λεπτά μετά την πρωτοχρονιά. Η μεταφορά του αγώνα στη Λατινική Αμερική αύξησε κατακόρυφα το κόστος και έκανε αδύνατη μια πιθανή συμμετοχή τους. Έτσι, τώρα που διεξάγεται στην Σαουδική Αραβία, πήραν τη μεγάλη απόφαση για συμμετοχή στην κατηγορία Classic.

Η προετοιμασία για έναν τέτοιο αγώνα είναι εξαιρετικά δύσκολη σε κάθε επίπεδο. Ο 14 ημερών αγώνας των 7.500 χιλιομέτρων είναι εξουθενωτικός οικονομικά, σωματικά και οργανωτικά. Είναι όμως μια τεράστια περιπέτεια και είναι έτοιμοι να τη ζήσουν. Το πρώτο Ελληνικό πλήρωμα του Ράλλυ Ντακάρ μίλησε στο MotorOne.gr για το μεγάλο εγχείρημα που θα κάνουν τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Πόσο εύκολο είναι να οργανωθεί μια τέτοια συμμετοχή, ειδικά την πρώτη φορά, χωρίς αντίστοιχη εμπειρία ;

Βαγγέλης Μπερσής: Δεν μας φοβίζει ο αγώνας, πιο πολύ μας κουράζουν αυτά τα διαδικαστικά. Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν. Είναι αρκετά δύσκολο και θέλει πολλή και καλή οργάνωση. Ανυπομονώ να έρθει η ώρα που θα μπούμε μέσα στο αυτοκίνητο και θα ξεκινήσουμε τον αγώνα. Εκεί ξέρουμε καλά τί να κάνουμε. Μέχρι τώρα έχουμε κάνει πολύ μικρότερους αγώνες, έως πέντε ημέρες. Οδηγούμε κάθε μέρα έως 200-250 χιλιόμετρα. Έχουμε τρέξει πολλούς τέτοιους αγώνες στο εξωτερικό, στην Ιταλία, στο Ισραήλ, τη Βουλγαρία, την Τουρκία και άλλες χώρες. Για να διατηρούμαστε ενεργοί, έχουμε λάβει μέρος και σε αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αυτούς που δεν προλαβαίνεις ούτε να ιδρώσεις.

 

Συμμετέχετε στην κατηγορία Classic του Ράλλυ Ντακάρ, που γίνεται με τους κανόνες του Regularity, με μέση ωριαία ταχύτητα δηλαδή και αυτοκίνητα λίγο πιο παλιά. Γιατί επιλέξατε αυτή την κατηγορία ;

B.M.: Θα συμμετάσχουμε στην κατηγορία «classic» επειδή δεν έχουμε εμπειρία από μαραθώνια ράλλυ, και μάλιστα σε έρημο, οπότε ας ξεκινήσουμε, αυτού του είδους αγώνες, πιο επιφυλακτικά αποκτώντας εμπειρία. Το αυτοκίνητο με το οποίο θα συμμετάσχουμε με τον Φώτη είναι ένα Mitsubishi Pajero Evo Group T, το οποίο ανήκει σε  μια έμπειρη Ιταλική ομάδα την R Team – Ralliart Off Road Italy με την οποία συνεργαστήκαμε καταπληκτικά στους δύο τελευταίους αγώνες που δώσαμε και συγκεκριμένα στο FIA Italian Baja και στο East European Baja Troia. Μάλιστα η  R Team – Ralliart Off Road Italy θα αναλάβει αφενός να μας εκπαιδεύσει για τέτοιου είδους αγώνες με προπονήσεις στην Ιταλία και στο Μαρόκο αφετέρου θα έχει όλη την υποστήριξη στον αγώνα.

Το κόστος για έναν τέτοιο αγώνα θα πρέπει να είναι τεράστιο, γνωρίζω ότι μόνο το παράβολο συμμετοχής είναι 15.000 ευρώ. Έχετε υποστήριξη;

Β.Μ: Ουσιαστικά το παλεύουμε μόνοι μας, με χορηγούς μερικούς φίλους και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων καλύπτεται από εμάς. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα στενάζει οικονομικά, δεν είναι εύκολο να βρεις χορηγούς. Αν είχαμε οικονομική στήριξη πιθανά σε κάποια θέματα να είμασταν καλύτερα, αλλά και έτσι, βρισκόμαστε οργανωτικά και αγωνιστικά σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, τολμώ να πω υψηλό.

Πώς άρχισε η εμπλοκή σας με αυτό το χώρο;

Φώτης Κουτσουμπός: Εγώ είμαι μηχανικός. Αρχικά έκανα enduro, μετά ράλλυ και τελικά 4×4. Μας αρέσουν τα βουνά, αγαπάμε τη φύση και δεν μας ενοχλεί η ταλαιπωρία, γι’ αυτό ασχοληθήκαμε με το 4×4. Αλλά στην Ελλάδα δεν έχουμε μεγάλους αγώνες πιά. Έτσι τρέχουμε κυρίως στο εξωτερικό. Μάλιστα, μόλις επιστρέψαμε από το Rally Baja Troia στην Τουρκία. Συμμετέχω, κυρίως ως οδηγός, σε αγώνες τα τελευταία 20 χρόνια και έχω διακρίσεις και συμμετοχές σε παγκοσμίου επιπέδου αγώνες off-road. Μερικές φορές, όπως αυτή, επιλέγω το δεξί bucket.

Β.Μ.: Η δική μου εργασία δεν έχει καμιά σχέση με το χώρο, είμαι οικονομικός σύμβουλος σε μεγάλες εταιρίες, και παλιότερα διατηρούσα ένα μεγάλο λογιστικό γραφείο. Ασχολούμαι με τα 4×4 από το 2009. Προηγουμένως είχα άλλα χόμπυ, ήμουν πιλότος μικρών αεροσκαφών, και αγαπώ να οδηγώ και να ταξιδεύω  με τη μοτοσυκλέτα μου. Σημασία όμως δεν έχει πώς ήρθα στο χώρο, αλλά γιατί έμεινα. Έμεινα για τους ανθρώπους. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην παρέα που έχει δημιουργηθεί με άλλους αγωνιζόμενους στο συγκεκριμένο χώρο του 4×4. Μπορεί στον αγώνα να είμαστε ανταγωνιστές, αλλά έξω είμαστε μια παρέα. Μέσα στον αγώνα, αν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα, σταματάμε όλοι και βοηθάμε. Είμαστε φίλοι και διασκεδάζουμε συχνά μαζί. Είμαστε ιδιαίτεροι, αυτό με έχει κρατήσει στο χώρο. Αν στους αγώνες τσακωνόμασταν και κάναμε ενστάσεις δεν θα μπορούσα να μείνω στο χώρο. Απολαμβάνω αυτή την πραγματική φιλία μεταξύ μας.

Τι σας προβληματίζει λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα;

Φ.Κ.: Δεν μας προβληματίζει κάτι. Μας εξιτάρει το άγνωστο. Ήρθε η στιγμή να συμμετάσχουμε σε αυτό που από παιδιά βλέπαμε στην τηλεόραση. Το Rally Dakar είναι ο αγώνας που μας έκανε να θέλουμε να ασχοληθούμε με το 4×4. Ο αγώνας περιέχει τρία βασικά στοιχεία : πλοήγηση, ταχύτητα και στρατηγική. Πάμε για την περιπέτεια και θέλουμε να το ζήσουμε έντονα. Είμαστε έτοιμοι για όλες τις δυσκολίες που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε. Αυτού του είδους οι αγώνες δεν μοιάζουν πολύ με τα υπόλοιπα ράλλυ. Δεν κάνουμε δοκιμές και δεν υπάρχει δωμάτιο ξενοδοχείου να μας περιμένει. Παίρνουμε στα χέρια μας το πρωί ένα Road Book και αμέσως φεύγουμε. Δεν είναι μια διαδρομή γραμμένη. Θα οδηγούμε εκατοντάδες χιλιόμετρα την ημέρα και θα κοιμόμαστε σε σκηνές, στο έδαφος. Ο στόχος είναι να τερματίζουμε κάθε μέρα. Και βέβαια έχουμε στη διάθεση μας ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το terra trip, GPS και ειδικές εφαρμογές στα τηλέφωνα και τα tablet μας. »

Β.Μ.: Πολλά. Από το πως θα οργανωθούμε σαν πλήρωμα σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, στις γραφειοκρατικές ανάγκες που έχει ο συγκεκριμένος αγώνας, μην ξεχνάμε ότι την απόφαση την πήραμε  λίγο πριν κλείσει η ημερομηνία για το δικαίωμα συμμετοχής μας, θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε εμείς, το αυτοκίνητο, στις ανάγκες ενός τέτοιου αγώνα και πολλά άλλα. Όμως όταν σκέφτομαι που  πάμε, τότε πραγματικά ενθουσιάζομαι, παίρνω δύναμη γιατί θα συμμετέχω σε κάτι που πριν κάποια χρόνια φάνταζε αδύνατο. Βέβαια θα πρέπει να πω ότι αν δεν δεχόταν ο Φώτης να έρθει μαζί μου ως συνοδηγός στο Dakar δεν ξέρω αν θα πήγαινα με κάποιον άλλο συνοδηγό. Είμαστε φίλοι είμαστε ομάδα από τότε που ασχολήθηκα με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έχει ο ένας στον άλλο εμπιστοσύνη. Με τον Φώτη αν βάλουμε έναν στόχο, θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα μας για να τον πετύχουμε. Μπορεί να μην τον πετύχουμε , αλλά ξέρουμε ότι κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Αυτό θα γίνει και στον συγκεκριμένο αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!