Η φετινή θα έκδοση του Ράλλυ Ντακάρ θα αποτελέσει την 47η στην ιστορία του και είναι ο 6ος αγώνας που διεξάγεται στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας. Αναμένεται να παρουσιάσει στα πληρώματα και στους αναβάτες μία από τις πιο απαιτητικές διαδρομές στην πρόσφατη ιστορία. Οι αγωνιζόμενοι θα αντιμετωπίσουν 8.000 χιλιόμετρα απαιτητικού εδάφους, συμπεριλαμβανομένων 5.145 χιλιομέτρων χρονομετρημένων ειδικών διαδρομών σε 12 ημέρες σκληρού συναγωνισμού.
Στις 3 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί στην Bisha ο πρόλογος μήκους 29 χλμ., ο οποίος θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα. H πραγματική δράση θα ξεκινήσει στις 4 Ιανουαρίου από την Bisha και η διαδρομή περιλαμβάνει πολλά σημαντικά σημεία, όπως την εξαντλητική 48ωρη Chrono Stage που θα δοκιμάσει την αντοχή των πληρωμάτων στις αρχές του αγώνα και τη μαραθώνια ειδική διαδρομή, όπου τα πληρώματα πρέπει να βασιστούν αποκλειστικά στις δικές τους ικανότητες για να βγάλουν τη νύχτα χωρίς εξωτερική βοήθεια.
Οι εμβληματικοί αμμόλοφοι του Empty Quarter επιστρέφουν ως κεντρικό σημείο της δεύτερης εβδομάδας του ράλλυ. Συνολικά, ο αγώνας περιλαμβάνει 12 ειδικές διαδρομές με αποστάσεις που κυμαίνονται από τη σύντομη αλλά απαιτητική τελευταία ημέρα 134 χιλιομέτρων έως την εξαντλητική 6η ειδική των 606 χιλιομέτρων.
Η ημέρα ξεκούρασης στις 10 Ιανουαρίου στο Hail θα προσφέρει μια σύντομη ανάπαυλα, αλλά η ένταση συνεχίζεται αμέσως μετά, καθώς οι αγωνιζόμενοι αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες χρονομετρημένες ειδικές διαδρομές και τους απαιτητικούς αμμόλοφους τη δεύτερη εβδομάδα. Το ράλλυ θα ολοκληρωθεί στη Shubaytah στις 17 Ιανουαρίου, όπου ένα εορταστικό βάθρο περιμένει τα κορυφαία πληρώματα.
Δύο νέοι κατασκευαστές θα κάνουν το ντεμπούτο τους στον αγώνα φέτος στην κατηγορία Τ1+. Η πιο σημαντική ίσως είναι η Ford, η οποία παρατάσσει με την ομάδα της M-Sport τον πολύπειρο Ισπανό Carlos Sainz Sr, ο οποίος στα 62 του χρόνια έχει πανηγυρίσει 4 φορές τη νίκη στον αγώνα (συμπεριλαμβανομένης της περυσινής χρονιάς με την Audi, η οποία έχει αποχωρήσει), και διατηρεί τον ίδιο ενθουσιασμό όπως πάντα ενόψει της φετινής πρόκλησης.
Τον Sainz θα πλαισιώσει στο άλλο εργοστασιακό Ford Raptor ο Σουηδός Mattias Ekstrom, κατ’ εξοχήν οδηγός της Audi, o οποίος ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική καριέρα του, έχοντας δηλώσει ότι είναι διατεθειμένος να αφιερώσει τα επόμενα 15 χρόνια για να κατακτήσει τη νίκη στο θρυλικό αγώνα.
Στο ρόστερ της M-Sport Ford βρίσκεται επίσης ο Ισπανός Nani Roma, νικητής του αγώνα το 2014 (και στις μοτοσυκλέτες το 2004), καθώς και ο 27χρονος Αμερικανός Mitch Guthrie Jr, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του φέτος στην κατηγορία T1+ στο Ράλλυ Ντακάρ, έχοντας έρθει 2ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα W2RC στην κατηγορία Τ3 το 2023. Ωστόσο, το Ford Raptor δεν έχει αποδείξει ακόμα την αξιοπιστία του. Είναι επίσης το μοναδικό αυτοκίνητο στην ανώτερη κατηγορία Τ1+ με ατμοσφαιρικό (και όχι turbo) κινητήρα V8.
Επίσης, η Dacia θα κάνει το ντεμπούτο της στον αγώνα φέτος. Τη συμμετοχή της στο Ράλλυ Ντακάρ με το Dacia Sandrider έχει αναλάβει η Prodrive του David Richards. Συνεπώς, υπάρχει αρκετή εμπειρία πίσω από το εγχείρημα. Επίσης, η οδηγική σύνθεση είναι πολύ δυνατή, με τον Καταριανό Nasser Al-Attiyah, 5 φορές νικητή του Ράλλυ Ντακάρ, να έχει χαρίσει στην Dacia την πρώτη της νίκη σε αγώνα Rally Raid στο περυσινό Ράλλυ Μαρόκου.
Τον Al-Attiyah θα πλαισιώσει ο Γάλλος Sebastien Loeb, 9 φορές Πρωταθλητής του WRC, ο οποίος εξακολουθεί να κυνηγά την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ στην 9η συμμετοχή του στον αγώνα. Την τριάδα της Dacia συμπληρώνει η Ισπανίδα Cristina Gutierrez, νικήτρια πέρυσι στην κατηγορία Τ3. H Gutierrez, που το 2022 κατέκτησε τον τίτλο στο Extreme Ε μαζί με τον Loeb, είχε γίνει το 2021 μόλις η δεύτερη γυναίκα που έχει κερδίσει ειδική διαδρομή στο Ράλλυ Ντακάρ. Είχε τερματίσει στην 4η θέση το 2023.
Αυτοί είναι οι κατασκευαστές που θα έχει να αντιμετωπίσει στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ η Toyota Gazoo Racing, η οποία έχει κατακτήσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του W2RC τα τελευταία τρία χρόνια. O Βραζιλιάνος Lucas Moraes, είναι ένας από τους καλύτερους εκπροσώπους της νέας γενιάς, έχοντας τερματίσει στο βάθρο στο ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία στο Ράλλυ Ντακάρ το 2023. Πέρυσι βρέθηκε στην 3η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος W2RC και έχει αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Toyota GR DKR Hilux.
Δίπλα του, ο Moraes θα έχει τον μόλις 22 ετών Αμερικανό Seth Quintero, ο οποίος έκανε πέρυσι το ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία Τ1+ και το 2021 έγινε ο νεότερος νικητής ειδικής διαδρομής στην ιστορία του Ράλλυ Ντακάρ (στην κατηγορία Τ3). Ο φετινός αγώνας θα είναι το τελευταίο Ράλλυ Ντακάρ του Νοτιοαφρικανού Giniel de Villiers, o οποίος είχε κερδίσει την έκδοση του 2009 και συμμετέχει με την ομάδα της Toyota από την πατρίδα του, που παρατάσσει επίσης τους Henk Lategan, Guy Botterill και Saood Variawa.
Ο Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi, ο οποίος θα αγωνιστεί με το Toyota Hilux της ομάδας της Overdrive, αναμένεται να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Θα πλαισιωθεί από τον Λιθουανό Rokas Baciuska, o οποίος στα μόλις 25 του χρόνια, έχει κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στις δύο μικρότερες κατηγορίες αυτοκινήτων του W2RC, T4 και Τ3.
Τη μετάβαση από τους 2 στους 4 τροχούς, σχηματίζοντας πλήρωμα μαζί θα κάνουν φέτος οι Toby Price και Sam Sunderland με το Toyota Hilux της Overdrive. Ο Price θα είναι υπεύθυνος για την οδήγηση, με τον Sunderland να τον βοηθά από τη θέση του συνοδηγού. Μαζί, έχουν στο παλμαρέ τους τέσσερις νίκες στην κατηγορία μοτοσυκλετών του Ράλλυ Ντακάρ, όλες με KTM. Ο Βέλγος Guillaume de Mevius, που πέρυσι τερμάτισε 2ος στο Ράλλυ Ντακάρ με το Toyota Hilux της Prodrive, θα αγωνίζεται φέτος με την ομάδα της X-Raid MINI JCW.
Φέτος, όλα τα αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας Τ1+ θα φέρουν μετρητές ροπής, ώστε η FIA να εξασφαλίσει την ισότητα μεταξύ των αγωνιζόμενων. Η μέγιστη ισχύς των αυτοκινήτων Τ1+ περιορίζεται στους 360 ίππους, ωστόσο το έργο επίβλεψης θα είναι πιο εύκολο, καθώς δεν υπάρχουν ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα. Αν κάποιο αυτοκίνητο ξεπεράσει τη μέγιστη ροπή από 1 έως 5 φορές μέσα σε μία ειδική διαδρομή, θα δέχεται ποινή 10 δλ. Μεταξύ 6 και 10 υπερβάσεων ροπής σε μία Ε.Δ. θα αποδίδεται ποινή 30 δλ., ενώ για περισσότερες από 10 υπερβάσεις θα επιβάλλεται η πολύ αυστηρή ποινή 10 λεπτών.
Εξαιρετικά κρίσιμη θα είναι για τις ομάδες να διαχειριστούν τη θερμοκρασία του μετρητή ροπής, η οποία αν ξεπεράσει το μέγιστο όριο των 140 βαθμών Κελσίου, θα συνεπάγεται με απώλεια ισχύος 27 ίππων. Για να επιστρέψει η πλήρης ισχύς, ο μετρητής ροπής θα πρέπει να καταγράψει θερμοκρασία κάτω του ορίου για τουλάχιστον ένα λεπτό. Μόνο η Ford έχει δοκιμάσει το μετρητή ροπής στο Raptor, στο Ράλλυ Μαρόκου πέρυσι, όπου δεν υπήρξαν υπερβάσεις θερμοκρασίας, αλλά παρουσιάστηκαν εξάρσεις ροπής οι οποίες θα οδηγούσαν σε ποινές στο Ράλλυ Ντακάρ.
Κατάλογος συμμετοχών αυτοκινήτων Ράλλυ Ντακάρ 2025
Κατάλογος συμμετοχών μοτοσυκλετών Ράλλυ Ντακάρ 2025