Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αναμένεται να εγκαταλείψει την υβριδική ισχύ από τα αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας Rally1, από την αρχή της επόμενης σεζόν. Το μέλλον της υβριδικής ισχύος στην κορυφαία κατηγορία του WRC δυσκόλεψε τις ομάδες φέτος, με τη συζήτηση να αναζωπυρώνεται εκ νέου μετά από μια αλλαγή στα μέσα της σεζόν στον οδηγό χρήσης της υβριδικής μονάδας από τον ενιαίο προμηθευτή του συστήματος, την Compact Dynamics.
Πριν από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του περασμένου μήνα, το μέλλον της υβριδικής ισχύος στην κατηγορία Rally1 τέθηκε σε ηλεκτρονική ψηφοφορία εντός της FIA. Το θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης της Επιτροπής του WRC, όπου σύμφωνα με τις πληροφορίες, συμφωνήθηκε να αφαιρεθεί το υβριδικό σύστημα από τα αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας από την επόμενη σεζόν.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν έχει ακόμη επικυρωθεί επίσημα από τη FIA, κάτι που πιθανότατα θα συμβεί στην επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Αυτή είναι η δεύτερη ανατροπή φέτος, σχετικά με τη χρήση της υβριδικής ισχύος, που εισήχθη μαζί με τους νέους κανονισμούς του Rally1 το 2022.
Τον Φεβρουάριο, η ομάδα ανθρώπων που συγκρότησε η FIA για να «αξιολογήσει και να προτείνει τη μελλοντική κατεύθυνση των αγώνων ράλλυ», είχε προτείνει την κατάργηση της υβριδικής ισχύος ως μέρος μιας σειράς αλλαγών για το 2025. Ωστόσο, οι ομάδες του WRC αντιτάχθηκαν στις αλλαγές, με αποτέλεσμα οι ισχύοντες κανονισμοί του Rally1 να παραμείνουν ως έχουν για το 2025 και το 2026, κάτι που θεωρήθηκε στροφή προς τα πίσω από τη FIA.
Αλλά οι νέες οδηγίες ασφάλειας της Compact Dynamics στο Ράλλυ Ακρόπολις τον Σεπτέμβριο, έκαναν πιο δύσκολη την κατάσταση. Οι νέοι κανονισμοί ορίζουν ότι εάν η υβριδική μονάδα ισχύος 130 kW υποστεί τρία σφάλματα κρούσης άνω των 15 G ή ένα άνω των 25 G, πρέπει να αποσυναρμολογηθεί και να σταλεί πίσω στον προμηθευτή για πλήρη επισκευή, η οποία ενδέχεται να διαρκέσει έως και μήνες. Προηγουμένως, αυτές οι μονάδες μπορούσαν να ρυθμιστούν εκ νέου επί τόπου, κατά τη διάρκεια ενός ράλλυ.
Οι ομάδες πιστεύουν ότι η αλλαγή αυτή θα αυξήσει σημαντικά το κόστος επισκευής των υβριδικών μονάδων, με την M-Sport-Ford να υποστηρίζει ότι δεν θα είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την ομάδα να συνεχίσει.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Richard Millener, είχε δηλώσει στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τον περασμένο μήνα: «Είναι ένα αίτημα για την αφαίρεσή τους επειδή δεν μπορούμε στην πραγματικότητα να τις επισκευάσουμε και να τις λειτουργήσουμε σε οικονομική τιμή για την M-Sport. Μιλάμε για μερικά εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για να το κάνουμε, και αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε».
Οι επικεφαλής των ομάδων της Toyota και της Hyundai δήλωσαν ότι θα υποστήριζαν το μέτρο κατάργησης των υβριδικών συστημάτων, αν αυτό σήμαινε ότι θα εξασφάλιζε το σημερινό επίπεδο συμμετεχόντων για το μέλλον, δηλαδή την παραμονή της M-Sport στο Πρωτάθλημα.