Τόσο η Porsche όσο και η Toyota είχαν λόγο να πανηγυρίσουν στις 8 Ώρες του Μπαχρέιν, το φινάλε της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) της FIA. Oι Kevin Estre, Andre Lotterer και Laurens Vanthoor κατέκτησαν τον τίτλο οδηγών στην κατηγορία FIA Hypercar, ενώ οι Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa εξασφάλισαν τον τίτλο Κατασκευαστών για την Toyota, κατακτώντας τη νίκη στον αγώνα.
Οι 8 Ώρες του Μπαχρέιν ήταν ένας συναρπαστικός και απρόβλεπτος αγώνας από την αρχή, με το πρώτο μεγάλο δράμα να έρχεται ήδη στο 10ο γύρο, όταν ο Buemi βρέθηκε να χάνει την πρωτοπορία, ενώ έδινε γύρο στην Corvette #82 της TF Sport. Αυτό έριξε τον Ελβετό στην 7η θέση, και μόνο στα τελικά στάδια του αγώνα το πλήρωμα #8 της Toyota Gazoo Racing που είχε καταφέρει να καατακτήσει την pole position κατάφερε να επανέλθει στη διεκδίκηση της νίκης.
Αφού προσπέρασε τον Antonio Giovinazzi με τη Ferrari 499P #51 η οποία βρισκόταν στην πρωτοπορία για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, και τον Vanthoor με την Porsche 963 #6, ο Buemi ξεκίνησε το τελευταίο του stint στη 2η θέση, πίσω μόνο από τον Matt Campbell με την Porsche 963 #5.
Εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα ελαστικά του, ο Ελβετός τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε μια σκληρή επίθεση, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο καθώς κηνυγούσε την Porsche #5. Η αποφασιστική κίνηση ήρθε 40 λεπτά πριν από την καρό σημαία και μετά από αυτό, το αποτέλεσμα δεν έμοιαζε ποτέ αμφίβολο.
«Αυτή ήταν ίσως η καλύτερή μου οδήγηση», δήλωσε ο Buemi μετά. «Η στρατηγική μας ήταν να διαφυλάξουμε ορισμένα πολύ καλά σετ ελαστικών για το τέλος του αγώνα. Όταν μπήκα ξανά στο αυτοκίνητο, ήμασταν πίσω στη 10η θέση και ειλικρινά πίστευα ότι δεν είχαμε καμία πιθανότητα να ανακάμψουμε, αλλά με το πλεονέκτημα των ελαστικών, μπόρεσα να κάνω κάποια προσπεράσματα και ήξερα ότι το #5 θα δυσκολευόταν κάποια στιγμή».
Η επιτυχία του πληρώματος #8 της Toyota δεν αποτέλεσε μόνο την πρώτη νίκη από την pole position στην κορυφαία κατηγορία του WEC τη φετινή σεζόν, αλλά σήμαινε επίσης ότι αναδείχθηκαν 7 διαφορετικοί νικητές σε 8 αγώνες και όπως αναφέρθηκε, εξασφάλισε στην Toyota τον 4ο συνεχόμενο τίτλο Κατασκευαστών στην κατηγορία Hypercar.
Ο τίτλος των οδηγών όμως πήγε στην Porsche, με τους Estre, Lotterer και Vanthoor να προσεγγίζουν τον αγώνα ως φαβορί, και τα πήγαν καλύτερα από τους αντιπάλους τους στη Ferrari και την Toyota. Παραδόξως, κανένας από τους τρεις διεκδικητές του Πρωταθλήματος δεν τερμάτισε εντός των βαθμών στο Μπαχρέιν, για πρώτη φορά φέτος, αλλά τα αποτελέσματα της τριάδας οδηγών με το #6 της Porsche Penske Motorsport νωρίτερα στη σεζόν αποδείχθηκαν αρκετά για να εξασφαλίσουν τον τίτλο.
Από την 6η θέση στη σειρά εκκίνησης, ένα δύσκολο εναρκτήριο stint είδε την Porsche 963 #6 να πέφτει στη 15η θέση. Συνεπώς, η ομάδα υιοθέτησε συντηρητική προσέγγιση, γνωρίζοντας ότι μια 8η θέση θα ήταν αρκετή για τον τίτλο ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο συνέβαινε στον αγώνα. Ωστόσο, δεν χρειάστηκε καν αυτό, με τo Toyota GR010 #7 να αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με την αντλία καυσίμου και τη Ferrari #50 να μην είναι ποτέ πραγματικά ανταγωνιστική, μετά από επαφή στον 1ο γύρο που την έριξε στην ουρά της κατάταξης.
Ο αγώνας της Porsche #6 ήταν περιπετειώδης, καθώς ανέβηκε στη 2η θέση για να δεχθεί στη συνέχεια μια σειρά από ποινές που έριξαν το πλήρωμα στην 11η θέση, αν και μέχρι τότε, στο ευρύτερο πλαίσιο της μάχης για τον τίτλο των οδηγών, το αποτέλεσμα του αγώνα ήταν αδιάφορο.
«Αυτός ήταν ένας φρικτός αγώνας», σχολίασε ο Vanthoor. «Δεν κάναμε πολλά λάθη φέτος, αλλά σήμερα το αναπλήρωσα! Παρ’ όλα αυτά, θέσαμε τις βάσεις για αυτή τη σεζόν εδώ και καιρό, με εξαιρετική στρατηγική και αυτοκίνητο, και για αυτό είμαστε τώρα Παγκόσμιοι Πρωταθλητές. Ήταν μια καταπληκτική χρονιά. Δεν έχω ξαναδουλέψει ποτέ με τέτοια ομάδα, από τους team-mate μου μέχρι τους μηχανολόγους και τους μηχανικούς. Είναι μία από τις καλύτερες μέρες της ζωής μου και δεν νομίζω ότι το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ».
Πίσω από τη νικήτρια του αγώνα Toyota #8, το βάθρο συμπλήρωσαν η Ferrari #51 (Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi, James Calado) και η Porsche #5 (Matt Campbell, Michael Christensen, Frederic Makowiecki) ενώ οι Peugeot και Alpine επιβεβαίωσαν την ισχυρή πρόσφατη φόρμα τους, τερματίζοντας στην 4η και 5η θέση, με το 9X8 #93 (Jean-Eric Vergne, Nico Mueller, Mikkel Jensen) και το A424 #35 (Jules Gounon, Paul-Loop Chatin, Ferdinand Habsburg), αντίστοιχα.
Στην κατηγορία LMGT3, η Vista AF Corse κατέκτησε τη δεύτερη σερί νίκη της, με τη Ferrari 296 #55 και οδηγούς τους Alessio Rovera, Simon Mann και Francois Heriau. Η επιτυχία τους βασίστηκε στο γεγονός ότι έκαναν ένα pit stop λιγότερο από τους αντιπάλους τους. Παραδίδοντας μαθήματα στη διαχείριση ελαστικών, ο Rovera απέκρουσε την τελευταία ώρα την επίθεση από την Corvette #81 της TF Sport με οδηγούς τους Charlie Eastwood, Rui Andrade και Tom van Rompuy.