WRC: Ο Esapekka Lappi εξηγεί τα μυστικά των ελαστικών χιονιού

Παρακολουθήστε τον Esapekka Lappi να εξηγεί τα χαρακτηριστικά των ελαστικών χιονιού του WRC σε αυτό το βίντεο της Hyundai, ενόψει του Ράλλυ Σουηδίας, στο οποίο θα είναι απαραίτητα.

Με το Ράλλυ Σουηδίας, το δεύτερο γύροτης φετινής σεζόν του WRC να διεξάγεται στη χιονισμένη Σουηδία αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Φινλανδός οδηγός της Hyundai Motorsport, Esapekka Lappi μας εξηγεί ορισμένα πράγματα για τα ελαστικά χιονιού με 288 καρφιά μήκους 7 χλστ. της Pirelli, του επίσημου προμηθευτή του Πρωταθλήματος.

Τα ελαστικά έχουν μικρό πλάτος πέλματος, καθώς με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται υψηλότερη πρόσφυση στο χιόνι, καθώς «καθαρίζει» λιγότερο το έδαφος. Η εξωτερική πλευρά των καρφιών (με διαγώνια διάταξη) στο πέλμα των ελαστικών καθαρίζει το φρέσκο χιόνι, ενώ η -πιο λεπτή- εσωτερική πλευρά (με ευθύγραμμη διάταξη), παρέχει ακρίβεια.

Αυτό που εξετάζουν οι ομάδες σε αυτά τα ελαστικά (που έχουν όλα την ίδια σύσταση γόμας), έπειτα από την ολοκλήρωση μίας ειδικής διαδρομής είναι κατά πόσο έχουν φθαρεί τα καρφιά, ειδικά αν είχαν βρει χαλίκια στη διαδρομή.

Όταν υπάρχει πολύ χιόνι, τα ελαστικά δε φθείρονται. Όσο μειώνεται το χιόνι (στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές) και το ελαστικό συναντά χώμα και χαλίκια στο έδαφος, αρχίζει να χάνει καρφιά. Το δεύτερο που εξετάζεται στους ελέγχους, είναι αν κινούνται τα καρφιά, κάτι που συμβαίνει ορισμένες φορές, όταν αυξάνονται οι θερμοκρασίες των ελαστικών.

Για αυτό το λόγο, τα πληρώματα ξεκινούν τις ειδικές διαδρομές με όσο το δυνατόν πιο χαμηλές θερμοκρασίες στα ελαστικά. Επίσης, ανταλλάζουν ελαστικά (και ρεζέρβες) στα τέσσερα άκρα του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη φθορά που έχουν υποστεί, για να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα πρόσφυσης για την επόμενη ειδική διαδρομή.

Συνήθως, τα εμπρός ελαστικά φθείρονται πολύ περισσότερο από τα πίσω, γεγονός που οδηγεί σε υποστροφή. Σε αυτή την περίπτωση, ο Lappi θα συνδύαζε ένα φθαρμένο και ένα καλό ελαστικό σε κάθε άξονα, για να έχει καλύτερη ισορροπία πρόσφυσης και το αυτοκίνητο να στρίβει πιο εύκολα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!