Η Stellantis υπόσχεται αυτονομία έως 800 χλμ. και αστραπιαία φόρτιση

Και οι 14 μάρκες του ομίλου θα προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα τους

Η Stellantis υπόσχεται αυτονομία έως 800 χλμ. και αστραπιαία φόρτιση

Και οι 14 μάρκες του ομίλου θα προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα τους

Τα πλάνα εξηλεκτρισμού μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, παρουσίασε σε διαδικτυακή εκδήλωση ο Όμιλος Stellantis. Στόχος είναι έως το 2030 άνω του 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και του 40% στις ΗΠΑ, να αφορούν οχήματα χαμηλών ρύπων. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα επενδυθούν άνω των 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2025 σε συστήματα εξηλεκτρισμένης κίνησης και λογισμικού.

«Ο πελάτης βρίσκεται πάντα στην καρδιά της Stellantis και η δέσμευση μας με αυτό το επενδυτικό πλάνο των +30 δις. ευρώ είναι να προσφέρουμε οχήματα που θα έχουν την απόδοση, τις δυνατότητες, το στιλ, την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία που θα ταιριάζουν στη καθημερινή ζωή μας», δήλωσε ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, η οποία περιλαμβάνει 14 μάρκες: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot, Ram και τα επαγγελματικά οχήματα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες

Η Stellantis επιθυμεί να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση προσιτή στους πολλούς, θέτοντας ως στόχο το συνολικό κόστος αγοράς-χρήσης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να είναι αντίστοιχο με εκείνο των συμβατικών οχημάτων μέχρι το 2026. Ειδικά για τα επαγγελματικά της μοντέλα, εντός του 2021 θα κυκλοφορήσουν μεσαία van με κυψέλες υδρογόνου.

Κάθε μία από τις 14 μάρκες θα διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα που θα τονίζουν το ξεχωριστό χαρακτήρα της. Μάλιστα κάθε μάρκα θα έχει το δικό της σλόγκαν για την προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης.

Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet”

Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”

Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families”

Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!”

Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet”

DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified”

Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All”

Jeep® – “Zero Emission Freedom”

Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet”

Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified”

Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool”

Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time”

Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet”

Επαγγελματικά οχήματα – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”

Τέσσερις πλατφόρμες για αυτονομία έως 800 χλμ.

Μειώνοντας τα κόστη και αυξάνοντας το ρυθμό παραγωγής, ο Όμιλος Stellantis θα δημιουργήσει τέσσερις πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων και την κάθε πλατφόρμα να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.

STLA Small, με αυτονομία έως 500χλμ.

STLA Medium, με αυτονομία έως 700χλμ.

STLA Large, με αυτονομία έως 800χλμ.

STLA Frame, με αυτονομία έως 800χλμ.

Τα συστήματα κίνησης περιλαμβάνουν μια οικογένεια τριών ηλεκτρικών συστημάτων (EDM) που συνδυάζουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη. Τα EDM μπορούν να εφοδιάσουν οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με κίνηση στους πίσω, κίνηση σε όλους τους τροχούς και μέσω συστήματος 4xe.

Ταχυφόρτιση με ρυθμό 32 χλμ. αυτονομίας ανά λεπτό

Η Stellantis αναγνωρίζει ότι η μεγάλη αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση είναι κρίσιμης σημασίας για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό. Πέρα από την αυτονομία έως 800 χλμ, θα παρέχονται λύσεις ταχυφόρτισης με ρυθμό 32χλμ/λεπτό!

Ο Όμιλος στοχεύει να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών του με την υποστήριξη δικτύων γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη, τα οποία θα προωθηθούν μέσω ενός μνημονίου κατανόησης (MOU) μεταξύ των Free2Move eSolutions και ENGIE EPS. Πρόθεση είναι το επιχειρηματικό μοντέλο του Free2Move eSolutions να μεταφερθεί και στην αγορά της Β.Αμερικής.

Οι μπαταρίες θα είναι σχεδιασμένες για μια σειρά οχημάτων – από τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης μέχρι επιλογές υψηλής ενεργειακής πυκνότητας για οχήματα επιδόσεων και φορτηγά. Η χρήση διαφορετικών επιλογών κατασκευής μπαταριών προγραμματίζεται για το 2024 ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πελατών: μια επιλογή υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και μια επιλογή χωρίς νικέλιο-κοβάλτιο. Παράλληλα από το 2026, αναμένεται να παρουσιαστεί η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης.

Gigafactories μπαταριών σε Ευρώπη και Β. Αμερική

Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει στον Όμιλο Stellantis περισσότερες από 130 GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260G Wh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.

Η Stellantis έχει υπογράψει δύο μνημόνια κατανόησης (MOU) με δύο συνεργάτες επεξεργασίας λιθίου από γεωθερμικές πηγές στη Β. Αμερική και στην Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσει τη βιώσιμη προμήθεια του υλικού που αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες όσον αφορά στη διαθεσιμότητά του.

Παράλληλα με τις στρατηγικές προμήθειων, οι τεχνικοί της Stellantis και οι συνέργειες θα εργαστούν πάνω στη μείωση του κόστους των μπαταριών. Στόχος είναι το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθούν περισσότερο από 40% από το 2020 μέχρι το 2024 και επιπλέον 20% μέχρι το 2030. Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις μπαταρίες παίζουν ρόλο στο συνολικό κόστος, από την απλοποίηση των στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους τους, έως τις χημικές διεργασίες.

Η εταιρεία στοχεύει να μεγιστοποιήσει τη συνολική αξία του κύκλου ζωής των μπαταριών μέσω της επισκευής, ανακατασκευής, της χρήσης μετά το αυτοκίνητο και της ανακύκλωσης, διασφαλίζοντας παράλληλα ένα βιώσιμο σύστημα που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες του πελάτη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!