H Abarth θα διευρύνει την γκάμα της

Η Abarth προετοιμάζει ένα ταχύτερο 500e, καθώς και βελτιωμένες εκδόσεις του επερχόμενου crossover Fiat 600.

H Abarth θα διευρύνει την γκάμα της

Η Abarth προετοιμάζει ένα ταχύτερο 500e, καθώς και βελτιωμένες εκδόσεις του επερχόμενου crossover Fiat 600.

Η Abarth επιδιώκει να επεκτείνει σημαντικά την γκάμα των μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένων ταχύτερων και ελαφρύτερων εκδόσεων του νέου 500e, και πιθανότατα μια αναβαθμισμένη έκδοση του επερχόμενου ηλεκτρικού crossover Fiat 600. Μιλώντας στο λανσάρισμα του ηλεκτρικού hot hatch 500e, ο CEO Olivier Francois και η ομάδα του δήλωσαν ότι ενώ η Abarth θα διατηρήσει τους δεσμούς της με τη Fiat, σε αντίθεση με τον τρόπο που η Cupra ανεξαρτητοποιήθηκε πρόσφατα από τη SEAT, η θυγατρική μάρκα εξετάζει ευκαιρίες για να χτίσει την γκάμα της, που βασίζεται στο 500.

Ο Guillaume Clerc, επικεφαλής του τμήματος προϊόντων της Fiat και της Abarth, δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι για τη φιλοδοξία μας. Μπορούμε εξελίξουμε οποιοδήποτε από τα προϊόντα μας. Ίσως μόλις λανσάρουμε τις πρώτες εκδόσεις (του 500e). Είναι ένας στόχος για το μέλλον. Θα δουλέψουμε όπου μπορούμε για να κρατήσουμε (την Abarth) φρέσκια και ζωντανή».

Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο ελαφρύτερων, ταχύτερων εκδόσεων του 500, κατά το πρότυπο του 695 Esseesse ή του περυσινού Tributo 131 Rally, ο παγκόσμιος επικεφαλής μηχανικός Maurizio Salvia απάντησε: «Κάτι που μπορεί ίσως να είναι λιγότερο άνετο, αλλά πιο σπορ. Θα πρέπει να υπάρξει η ευκαιρία να το διερευνήσουμε αυτό στο εγγύς μέλλον. Το ελαφρύτερο είναι καλύτερο».

Κατά συνέπεια, φαίνεται ότι οι μεγαλύτερες μπαταρίες και η αυτονομία δεν βρίσκονται στον κατάλογο προτεραιοτήτων της Abarth. «Δεν είναι μέρος των προδιαγραφών του προϊόντος», δήλωσε ο Salvia. «Όταν έχεις μια μεγάλη μπαταρία, σημαίνει ότι έχεις λιγότερο χώρο στο αυτοκίνητο και υψηλότερο βάρος», προσέθεσε ο Clerc. Οι δύο άνδρες δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να αυξηθεί η χωρητικότητα της μπαταρίας στο μέλλον, αλλά μόνο αν αυτό δεν περιορίζει αυτούς τους βασικούς τομείς.

Ένα άλλο αδιαπραγμάτευτο στοιχείο της Abarth είναι η τιμή. Το 500e ξεκινάει από το ίδιο περίπου επίπεδο με ένα Fiat 500 κορυφαίων προδιαγραφών. Ο Francois είναι αποφασισμένος να μην αλλάξει αυτό: «Μπορούμε απλά να αυξάνουμε το κόστος και να το χρεώσουμε στον πελάτη, αν είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Ή, όπως είναι στο DNA μας, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου για να ωθήσουμε τις επιδόσεις στο μέγιστο, αλλά ταυτόχρονα να έχουμε στο νου μας πώς θα το τιμολογήσουμε. Δεν απολογούμαστε για την τιμολόγησή μας, θέλουμε να διατηρήσουμε ένα λογικό όριο».

Ερωτηθείς αν ο ίδιος και η ομάδα του θέλουν να κάνουν περισσότερα με τη μάρκα, ο Francois επανέλαβε ότι με πάνω από 160.000 αφοσιωμένους οπαδούς παγκοσμίως, θα ήταν ανόητο να απορρίψουν ένα τόσο σημαντικό κεφάλαιο. «Επεκτεινόμαστε στον ηλεκτρικό κόσμο», δήλωσε ο Francois. «Μπορεί να ενισχύσει αυτό που είμαστε. Δεν θέλω να το συγκρίνω (με την Cupra). Έχουμε τέσσερις πολύ ισχυρούς πυλώνες: ξεκάθαρη κληρονομιά, κοινότητα, επιδόσεις και έχουμε και τον ήχο. Επεκτείνουμε τα ίδια κεφάλαια. Αυξάνουμε το επιχειρηματικό μας αποτύπωμα. Έχουμε ιδέες».

Ενώ δεν επιβεβαίωσε αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει στα σκαριά μια πιο «αγωνιστική» έκδοση του Fiat 600 που δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα, συνέχισε λέγοντας: «Η μάρκα είναι πολύ σημαντική. Γεννήθηκε το 1949, υπάρχει λόγος που είμαστε ακόμα εδώ. Συμφωνώ (ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα με τη μάρκα). Η ερώτησή σας μας χαροποιεί».

Εκτιμάται ότι η Fiat θα αποκαλύψει ένα νέο μικρό SUV τους επόμενους μήνες, αλλά μια έκδοση Abarth απέχει πιθανότατα μερικά χρόνια ακόμα. Το Fiat 600 θα έχει την ίδια πλατφόρμα με το αυτοκίνητο πόλης 500, αλλά το επιμηκυμένο μεταξόνιο θα επιτρέπει την τοποθέτηση άλλων δύο θυρών. Επίσης, θα μπορεί να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στο εσωτερικό, και θα είναι εφικτή η χρήση μεγαλύτερης μπαταρίας για αυξημένη αυτονομία.

Όπως και με το Abarth 500e, το crossover πιθανότατα θα αποκτήσει μεγαλύτερο μετατρόχιο και θα μειωθεί η απόστασή του από το έδαφος, και θα δεχθεί ενισχυμένο κινητήρα για αυξημένες επιδόσεις. Οι μοναδικές ζάντες αλουμινίου, η μάσκα και τα μαρσπιέ θα του δώσουν μια πιο σπορ εμφάνιση, η οποία θα συμπληρώνεται από τα νέα σήματα του ηλεκτρικού σκορπιού που συναντάμε στο τελευταίο hot hatchback. Δεδομένων των βασικών πυλώνων της μάρκας Francois, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το 600e θα κληρονομήσει επίσης τη γεννήτρια ήχου του μικρότερου αδελφού του.

Αποκλειστική συνεργασία: DrivingElectric

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Abarth 500e

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!