Πρώτη ματιά στο μελλοντικό μικρό hatchback της Tesla

H Tesla προετοιμάζει ένα εισαγωγικού επιπέδου ηλεκτρικό hatchback, στοχεύοντας τα Volkswagen ID.3 και MG 4.

Πρώτη ματιά στο μελλοντικό μικρό hatchback της Tesla

H Tesla προετοιμάζει ένα εισαγωγικού επιπέδου ηλεκτρικό hatchback, στοχεύοντας τα Volkswagen ID.3 και MG 4.

Μια πιο προσιτή προσθήκη στη γκάμα τεσσάρων μοντέλων της Tesla βρίσκεται στα σκαριά εδώ και αρκετό καιρό, καθώς η εταιρεία στοχεύει να μειώσει την τιμή εισόδου στη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της. Μια νέα επίσημη teaser εικόνα του αυτοκινήτου κυκλοφόρησε στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Tesla στις ΗΠΑ.

Το αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορούσε να είναι γνωστό ως Tesla Model 2 όταν τελικά καταφθάσει, ενδέχεται να είναι μέρος ενός ζευγαριού με παρόμοια στενή τεχνική σχέση με αυτή των Model 3 και Model Y. Στην εκδήλωση των μετόχων ο CEO της Tesla, Elon Musk, δήλωσε: «Υπάρχουν δύο νέα προϊόντα για τα οποία νομίζω ότι θα ενθουσιαστείτε πολύ. Τόσο ο σχεδιασμός των προϊόντων όσο και οι τεχνικές κατασκευής είναι υπεράνω όλων όσων υπάρχουν στον κλάδο».

Ο Musk αναμενόταν να κάνει μια επίσημη ανακοίνωση για το «Model 2» της Tesla στην εκδήλωση της Tesla Investor Day τον Μάρτιο του 2023, αλλά τελικά θεατές και παρευρισκόμενοι έλαβαν μια σειρά από πληροφορίες για τη νέα τεχνολογία της Tesla που θα διαθέτει ένα «μοντέλο επόμενης γενιάς». Τώρα έχουμε μια teaser εικόνα που δείχνει την καμπυλωτή γραμμή οροφής ενός αυτοκινήτου με παρόμοια σχεδιαστικά στοιχεία με αυτά του υφιστάμενου Model Y.

Ο Musk ανέφερε: «Ο κόσμος θέλει πάντα να ξέρει ποιο είναι το επόμενο προϊόν μας. Προφανώς πρέπει να έχουμε μια σωστή ειδική παρουσίαση προϊόντος. Θέλω απλά να τονίσω ότι στην πραγματικότητα κατασκευάζουμε ένα νέο προϊόν, σχεδιάζουμε ένα νέο προϊόν, δεν καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια».

Baby Tesla αρχικό σχέδιο

Τα σχέδια για το «Model 2» της Tesla

Το νέο «Baby» Tesla είχε ήδη προαναγγελθεί σε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που υπαινίχθηκε το σχεδιασμό του νέου αυτοκινήτου με μια σειρά από σκίτσα. Είδαμε επίσης μια εικόνα του γυμνού αμαξώματος, μια πιθανή ένδειξη ότι η πιο αποδοτική και προσιτή πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων της Tesla (η οποία θα ενσωματώσει τα διδάγματα από τα Model 3 και Y) θα αποτελέσει σημαντικό μέρος του αποκαλούμενου «master plan» της εταιρείας.

Προηγουμένως, ο Musk δήλωσε στους μετόχους ότι το επόμενο στάδιο του σχεδίου αφορά «θεμελιωδώς την κλιμάκωση». Αυτό είναι πιθανό να σημαίνει την προμήθεια και παραγωγή μπαταριών. Η εκδήλωση της Ημέρας Επενδυτών 2023 αποκάλυψε λεπτομέρειες για καινοτόμες τεχνικές παραγωγής και σχέδια για μπαταρίες αυτοκινήτων που δεν περιέχουν πολύτιμα μέταλλα.

Υπάρχει μια σαφής εστίαση εντός της εταιρείας σε μέτρα που μειώνουν την πολυπλοκότητα και καθιστούν πιο εύκολη και οικονομική την κατασκευή. Αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί σε ένα δομικό πακέτο μπαταριών, ενσωματωμένο στο πλαίσιο του αυτοκινήτου και θα συμφωνούσε επίσης με την επιθυμία για ένα πιο προσιτό μοντέλο μεγαλύτερου όγκου. Ο Musk δήλωσε: «Πιστεύω ότι θα κατασκευάζουμε πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως από αυτά τα δύο προϊόντα μαζί». Συνεπώς, ένα πιο προσιτό, μικρότερης αυτονομίας EV, που θα πωλείται σε μεγάλους αριθμούς φαίνεται ότι βρίσκεται στην ατζέντα της εταιρείας.

Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής

Η Tesla έκλεισε το 2022 χωρίς να παραδώσει ούτε το πολύ καθυστερημένο Cybertruck ούτε το νέο Roadster, αν και υπόσχεται ότι οι παραδόσεις του Cybertruck θα ξεκινήσουν φέτος και το Roadster θα καταφθάσει το 2024. Ωστόσο, η εταιρεία δίνει ήδη νέα έμφαση στην εξέλιξη ενός μικρότερου, πιο οικονομικού μοντέλου, που θα μπορούσε να παίξει μεγάλο ρόλο στη μαζική εξάπλωση των EV.

Πέρυσι, η Tesla βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων σε βασικές παγκόσμιες αγορές και ανέβασε τον ρυθμό παραγωγής. Ξεπέρασε σε συνολική παραγωγή τα 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Τώρα ο Musk φαίνεται να έχει αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να πιέσει για πιο προσιτό εισαγωγικό επίπεδο.

Baby Tesla αποκλειστική εικόνα

Σε μια πρόσφατη ενημέρωση για τα οικονομικά αποτελέσματα, ο Musk δήλωσε: «Έτσι μπορείτε να μαντέψετε πάνω σε τι δουλεύουμε, είναι το όχημα επόμενης γενιάς που θα έχει περίπου το μισό κόστος από το Model 3 και την πλατφόρμα Y. Θα είναι μικρότερο, για να είμαστε δίκαιοι, αλλά νομίζω ότι σύντομα θα ξεπεράσει την παραγωγή όλων των άλλων οχημάτων μας μαζί».

Η μείωση του κόστους κατασκευής στο μισό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το μικρό Tesla θα μπορούσε να διατίθεται στη μισή τιμή ενός Model 3, που ξεκινάει από τα 41.990 ευρών. από περίπου 43.000. Αλλά δεν είναι απίθανο να ξεκινά από περίπου 30.000 ευρώ. Αυτό θα άνοιγε σημαντικά τη δυνητική αγορά της Tesla, δίνοντας στην εταιρεία έναν αντίπαλο για τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά hatchback, όπως το ID.3 της Volkswagen, ή ακόμη και για τα κινεζικά μοντέλα των MG και BYD.

Αποκλειστικές εικόνες

Οι αποκλειστικές εικόνες μας ερμηνεύουν την υπάρχουσα γκάμα της Tesla και τις εικόνες teaser, για να δείξουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα Tesla «Model 2». Το νέο αυτοκίνητο θα μπορούσε να δανειστεί πολλά στοιχεία από τη σχεδιαστική γλώσσα του Model Y, το οποίο με τη σειρά του μιμήθηκε αρκετά το Model 3.

Θα πρέπει να τοποθετηθεί ως αντίπαλος για τα συμβατικά οικογενειακά hatchback, με μήκος περίπου 4,4 μέτρα. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με μια πιο επιθετική γραμμή οροφής στο πίσω μέρος, ενώ παράλληλα θα μπορούσε να έχει ένα συμβατικό καπό με χώρο αποσκευών από κάτω. Παρά τις εικασίες που αναφέρονται στο αυτοκίνητο ως Model 2, αυτό το σήμα δεν είναι σε καμία περίπτωση εγγυημένο ότι θα χρησιμοποιηθεί. Υπενθυμίζουμε ότι το Model 3 επιλέχθηκε ως αντιστροφή του Model E, το οποίο η Ford προειδοποίησε αρχικά την Tesla να μην χρησιμοποιήσει.

Ο Musk παραδέχτηκε ότι το φθηνότερο, μικρότερο μοντέλο είναι πλέον ο κορυφαίος στόχος για τους τεχνικούς της Tesla: «Δεν θέλουμε να μιλήσουμε για ακριβείς ημερομηνίες αλλά αυτό είναι η πρωταρχική εστίαση της ομάδας μας για την εξέλιξη νέων οχημάτων. Θα πάρουμε όλα όσα μάθαμε από τα S, X, 3 και Y, το Cybertruck και το Semi σε αυτή την πλατφόρμα. Προσπαθούμε να φτάσουμε και πάλι σε ποσοστό κόστους 50%».

Baby Tesla αποκλειστική εικόνα

Αυτή είναι μια αναφορά στο Model Y, του οποίου η κατασκευή κοστίζει σημαντικά λιγότερο από εκείνη του Model 3. Η Tesla χρησιμοποίησε βελτιωμένες διαδικασίες για να μειώσει την πολυπλοκότητα από το Y. Ένα ζεύγος μεγαλύτερων χυτών εξαρτημάτων στο αμάξωμα αντικαθιστά 171 ξεχωριστά εξαρτήματα στο Model 3, εξοικονομώντας περισσότερες από 1.600 συγκολλήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Πρόσφατες φήμες υποδηλώνουν ότι η Tesla εργάζεται τώρα για την ενσωμάτωση αυτών των κερδών σε ένα αναθεωρημένο Model 3, σε ένα έργο με την κωδική ονομασία Highland.

Ζωτικής σημασίας η τεχνολογία μπαταριών για τη μείωση τιμών

Η ικανότητα της Tesla να κατασκευάσει το νέο μικρότερο αυτοκίνητο αρκετά φτηνά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εξαρτηθεί από την επιλογή της χημείας της μπαταρίας και τον τρόπο εγκατάστασης των κυψελών. Η εταιρεία έχει ήδη χρησιμοποιήσει στοιχεία φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), τα οποία είναι φθηνότερα στην παραγωγή από το κοβάλτιο νικελίου-μαγγανίου (NMC).

Η Tesla χρησιμοποιεί επί του παρόντος LFP σε ορισμένα από τα οχήματά της, και αυτό είναι πιθανό να αποτελέσει βασικό μέρος του φθηνότερου μοντέλου σε συνδυασμό με μια νέα εγκατάσταση. Αναφέρεται ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να αναπτύξει την τεχνολογία «cell-to-chassis» στα γερμανικής κατασκευής Model Y, στο πλαίσιο της συνεργασίας με την κινεζική BYD. Πιο ελαφριά και μικρότερη από τη συμβατική κατασκευή, η τεχνική αυτή εξοικονομεί ακόμη περισσότερο χώρο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πρόσθετες κυψέλες, αντισταθμίζοντας τη χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του LFP για να προσφέρει συγκρίσιμη αυτονομία.

Ο Musk πιστεύει ότι η Tesla μπορεί να πάρει το ορόσημο των τριών εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πέτυχε πρόσφατα και να το επεκτείνει σε ένα σύνολο άνω των 100 εκατομμυρίων οχημάτων στους δρόμους μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Για να το πετύχει αυτό, αναφέρει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί «περίπου 12 εργοστάσια», και ενώ το αρχικό εργοστάσιο στην Καλιφόρνια «αρχίζει να ξεμένει από χώρο», οι περισσότερες εγκαταστάσεις θα μπορούν να κατασκευάζουν έως και 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.

Ένα μικρότερο, πιο προσιτό μοντέλο είναι σχεδόν σίγουρα ένας βασικός παράγοντας αυτής της φιλοδοξίας. Έτσι, ακόμη και αν ένα νέο μοντέλο καταφθάσει μετά το Roadster και το Cybertruck, θα μπορούσαμε να το δούμε στους δρόμους έως το 2025.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!