Αποκωδικοποιώντας το ηλεκτρικό Volvo EX30

To νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo θα υιοθετήσει την μορφή ενός μικρότερου SUV με μπαταρία 68 kWh και υπόσχεση για αυτονομία που θα ξεπερνά τα 400 χλμ.

Αποκωδικοποιώντας το ηλεκτρικό Volvo EX30

To νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo θα υιοθετήσει την μορφή ενός μικρότερου SUV με μπαταρία 68 kWh και υπόσχεση για αυτονομία που θα ξεπερνά τα 400 χλμ.

Μετά την πρεμιέρα του νέου EX90 τον Νοέμβριο του 2022, η Volvo ετοιμάζει την επόμενη ηλεκτρική προσθήκη στο portfolio της η οποία θα εστιάσει στο «αντίποδα» της γκάμας της, παίρνοντας μια θέση στη βάση της και την μορφή ενός προσιτού ηλεκτρικού SUV.

Όπως έχει επιβεβαιώσει η σουηδική φίρμα το νέο μοντέλο θα υιοθετήσει την ονομασία EX30 και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, ανάλογα των μεγαλύτερων μοντέλων των Σουηδών και σε απόλυτη συμφωνία με την αφαιρετική σκανδιναβική αισθητική που είναι συνυφασμένη με την Volvo.

Ήδη η σουηδική φίρμα έχει δώσει στη δημοσιότητα τα πρώτα teaser τα οποία έκαναν την εμφάνισή τους στην παρουσίαση του EX90 και ουσιαστικά αποτύπωναν την σκοτεινή σιλουέτα ενός SUV με πίσω τμήμα, ανάλογο σχεδιαστικά του EX90 όσο και του XC40 σε ό,τι αφορά την χάραξη της πέμπτης πόρτας και των φωτιστικών σωμάτων.

Σε προφίλ, το νέο SUV θα ακολουθήσει εξίσου τα τυπικά σχεδιαστικά πρότυπα των Volvo αν και σε “downsized” εκδοχή με δεδομένο ότι το συνολικό μήκος θα περιορίζεται σε περίπου  4,25 μέτρα.

Πρόσφατες κατασκοπικές λήψεις από την Κίνα έχουν ήδη επιβεβαιώσει τις παραπάνω σχεδιαστικές προδιαγραφές μαζί με την χαρακτηριστική κάθετη όψη που σηματοδοτεί όλα τα SUV της Volvo και στην περίπτωση του EX30, θα διανθιστεί με τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που είδαμε προσφάτως στο EX90.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου, αυτές αναμένεται να μιμηθούν ως ένα βαθμό το πρόσφατο smart#1 με το σουηδικό μοντέλο να βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική η οποία ονομάζεται Sustainable Experience Architecture (SEA). Η πλατφόρμα αναμένεται να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής διαμόρφωσης με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ, προσφέροντας ισχύ από 273 έως 426 ίππους και, αναλόγως την επιλογή, κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.

Την ίδια προέλευση θα έχει και η μπαταρία η οποία αναμένεται να έχει χωρητικότητα 68 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 400 χλμ. και τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας με τάση έως 150 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία που θα επιτρέπει την επαναφόρτιση από 10-80% σε χρόνο λιγότερο της μισής ώρας.

Τις προδιαγραφές του νέου, μικρού SUV των Σουηδών αναμένεται να συμπληρώσουν επενδύσεις και χρήση υλικών με βιώσιμη προέλευση ενώ σε ό,τι αφορά την ψηφιακή του υπόσταση, δεν αποκλείεται να δούμε ένα λειτουργικό βασισμένο στο Android Automotive της Google το οποίο θα φιλοξενείται σε μια κεντρική, αιωρούμενη οθόνη σε στυλ ταμπλέτας.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η πρεμιέρα του EX30 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το προσεχές καλοκαίρι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!