Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαλείψουν τα SUV κατά τον CEO της Citroen

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Citroen, Vincent Cobee, το τέλος των SUV έχει ήδη δρομολογηθεί, λόγω της ασυμβατότητας αυτού του τύπου οχήματος με το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαλείψουν τα SUV κατά τον CEO της Citroen

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Citroen, Vincent Cobee, το τέλος των SUV έχει ήδη δρομολογηθεί, λόγω της ασυμβατότητας αυτού του τύπου οχήματος με το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης.

Η εξάλειψη των SUV είναι αναπόφευκτη, ισχυρίζεται ο διευθύνων σύμβουλος της Citroen Vincent Cobee, που υποστηρίζει ότι ο «o κόσμος των SUV έχει τελειώσει», αν και παραδέχεται ότι αυτή τη στιγμή οι «αριθμοί δεν μου λένε ότι έχω δίκιο». Βέβαια, τέτοια οχήματα αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, αλλά ο Cobee επισημαίνει την εμφάνιση των sedan αυτοκινήτων «που ονομάζονται SUV μόνο και μόνο επειδή είναι λίγο υψηλότερα» ως απόδειξη για την άποψή του.

Μάλιστα, ο Cobee, ο οποίος εργάζεται στη γαλλική μάρκα από το 2020, έκανε τα σχόλια αυτά στο λανσάρισμα ενός τέτοιου αυτοκινήτου, του Citroen C4 X. Ένας σημαντικός λόγος για την στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τα SUV σε αυτοκίνητα όπως το C4 X είναι η αεροδυναμική, όπως αναφέρει ο Cobee: «Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία, αν η αεροδυναμική είναι λάθος, η ποινή όσον αφορά την αυτονομία είναι τεράστια. Μπορείς να χάσεις 50 χλμ. μεταξύ καλής και κακής αεροδυναμικής, και μεταξύ ενός SUV και ενός sedan μιλάμε πολύ εύκολα για 60, 70, 80 χιλιόμετρα».

Η τρέχουσα λύση είναι η αύξηση του μεγέθους της μπαταρίας, κάτι που βλέπουμε ήδη στις γκάμες διάφορων κατασκευαστών. Για παράδειγμα, μία BMW iX έχει πολύ μεγαλύτερο πακέτο από τη μικρότερη, πιο αεροδυναμική i4. Αλλά αυτό δεν θα είναι πάντα εφικτό, όπως αναφέρει ο Cobee. «Οι άνθρωποι θα αρχίσουν να περιορίζουν το βάρος και το μέγεθος των μπαταριών, είτε μέσω φόρων, είτε μέσω κινήτρων, είτε μέσω κανονισμών, είτε μέσω δυσφήμισης», δήλωσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γαλλία, αξίζει θα αρχίσει να φορολογεί τα οχήματα με βάση το βάρος τους. «Η κατηγορία Α έχει δεχθεί θανάσιμο πλήγμα από τη ρύθμιση, και το ίδιο θα συμβεί και στην κατηγορία D από την αεροδυναμική και το βάρος».

Τέλος, πρόκειται για μια απλή περίπτωση αλλαγής των αντιλήψεων, με τα SUV να θεωρούνται όλο και πιο προβληματικά τα επόμενα χρόνια, καθώς η κλιματική κρίση βαθαίνει. «Πριν από πέντε χρόνια, αν ζούσες σε μια μεγάλη πόλη και πήγαινες τα παιδιά σου στο σχολείο με ένα μεγάλο SUV, ήσουν άντρας. Τώρα, αν το κάνεις αυτό, είσαι ‘τρομοκράτης’». Η αύξηση του βάρους είναι απλά απαράδεκτη, λέει ο Cobee: «Τη δεκαετία του 1970, ένα αυτοκίνητο ζύγιζε 700 κιλά. Σήμερα ένα μέσο αυτοκίνητο ζυγίζει 1.300 κιλά. Αύριο, ένα μέσο αυτοκίνητο θα ζυγίζει δύο τόνους. Έτσι, χρησιμοποιούμε τρεις φορές περισσότερους πόρους για την παροχή της ίδιας υπηρεσίας, μόνο και μόνο για να είμαστε ‘πράσινοι’».

Ο Cobee παρομοιάζει την αγορά ενός αυτοκινήτου του οποίου η μεγάλη μπαταρία χρησιμοποιείται μόνο περιστασιακά, με το να παίρνει κάποιος στο γραφείο ένα τεράστιο σακίδιο πλάτης που προορίζεται για πολυήμερη πεζοπορία. «Πας στο γραφείο με αυτό το σακίδιο; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί λοιπόν να πας στο γραφείο με ένα αυτοκίνητο με μπαταρία ενός τόνου;»

Αντ’ αυτού, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην καλύτερη εμπειρία φόρτισης εν κινήσει, αναφέρει ο Cobee, κάτι που η Citroen σκοπεύει να διευκολύνει μέσω εργαλείων σχεδιασμού διαδρομών και, ως προσωρινό μέτρο, βραχυπρόθεσμων δανεισμών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τους πελάτες που έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Citroen αρχίσει να προσφέρει αυτή την υπηρεσία στη Γαλλία, με σχέδια επέκτασης και σε άλλες αγορές.

Η γαλλική μάρκα κινείται γενικά σε διαφορετική κατεύθυνση με τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα από άλλους κατασκευαστές, επιμένοντας σε μικρότερες μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh. Tο ριζοσπαστικό concept Oli του 2022, δείχνει τη δέσμευση της Citroen να επιμείνει σε ελαφριά αυτοκίνητα, ακόμη και κατά τη μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον.

Ο Cobee δεν αρνείται ότι υπάρχει κίνδυνος στην απομάκρυνση από τα είδη των αυτοκινήτων που επιθυμούν οι πελάτες τώρα, αλλά επισημαίνει ότι η αποτυχία έγκαιρης αλλαγής τακτικής θα μπορούσε να αποτελέσει μεγαλύτερο πρόβλημα: «Αν επιμείνουμε στα ‘κουτιά SUV’ έως το 2030 και ανακαλύψουμε ότι δεν υπάρχει πελάτης, θα είναι μια σκληρή προσγείωση… δεν θέλεις να είσαι ο τελευταίος στο χορό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!