Πράσινο φως για υδρογονοκίνητο Toyota Hilux

Η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να εξελίξει μια νέα εκδοχή του ικανότατου Hilux η οποία θα αξιοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Πράσινο φως για υδρογονοκίνητο Toyota Hilux

Η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να εξελίξει μια νέα εκδοχή του ικανότατου Hilux η οποία θα αξιοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Η Toyota έχει εκφράσει πολλές φορές την «εμπιστοσύνη» της στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου, θεωρώντας την ως ιδανική εναλλακτική βιώσιμης μετακίνησης για το μέλλον. Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να εξελίξει και στη συνέχεια, ενδεχομένως, να οδηγήσει στην παραγωγή το δεύτερο, υδρογονοκίνητο μοντέλο της μετά το Mirai, με την μορφή μιας αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοσης του Hilux.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, το project θα αναλάβει ένα consortium με ηγέτη την Toyota και θα έχει ως εφαλτήριο το εργοστάσιο της ιαπωνικής φίρμας στο Burnaston του Derbyshire. Αξίζει να σημειωθεί ότι θα λάβει χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση, χάρη σε πόρους που αφορούν την έρευνα και την εξέλιξη βιώσιμων τρόπων μετακίνησης.

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς το υδρογονοκίνητο Hilux θα εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία που αξιοποιεί η δεύτερη γενιά του Mirai το οποίο με τη σειρά του εφοδιάζεται από σύστημα κυψελών καυσίμου με μεμβράνες πολυμερικού ηλεκτρολύτη και μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το σύστημα τροφοδοτεί με ενέργεια ένα ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 182 ίππων ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Χάρη στο υδρογόνο η αυτονομία αγγίζει τα 645 χλμ. μέγεθος που αν και στην περίπτωση του πιο τετραγωνισμένου και λιγότερο αεροδυναμικού Hilux προδιαγράφεται ελαφρώς μειωμένο, θα παραμείνει αναλόγως υψηλό.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική σχεδίαση, οι πρώτες εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η Toyota, δεν μεταβάλλουν την γνώριμη υπόσταση του ιαπωνικού pickup που διατηρεί ανέπαφη τη σχεδίασή του σε σχέση με το μέχρι σήμερα γνωστό συμβατικής τεχνολογίας μοντέλο.

Με αφορμή το νέο project, o επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Toyota στην Μεγ. Βρετανία ανέφερε ότι: «Αντιμετωπίζουμε το συγκεκριμένο project ως μια μεγάλη ευκαιρία να συνεισφέρουμε στην κρίσιμη μάχη για μετακινήσεις με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση θα δώσει τη δυνατότητα στις ομάδες που αποτελούν το consortium να αποκτήσουν βασικές τεχνικές γνώσεις που θα οδηγήσουν στη διερεύνηση άλλων μορφών τεχνολογίας με επίκεντρο τις κυψέλες καυσίμου».

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το ήδη γνωστό Mirai και πλέον το Hilux, η Toyota ανακοίνωσε νωρίτερα μέσα στην χρονιά συνεργασία με την Yamaha για την εξέλιξη ενός V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,0 λίτρων συμβατού με το υδρογόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!