H αιωνίως φουτουριστική Lamborghini Countach

H Lamborghini Countach αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Παρουσιάστηκε το 1971 και βρισκόταν σε παραγωγή από το 1973 έως το 1990, με 1999 + 1 μονάδες να κατασκευάζονται.

H αιωνίως φουτουριστική Lamborghini Countach

H Lamborghini Countach αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Παρουσιάστηκε το 1971 και βρισκόταν σε παραγωγή από το 1973 έως το 1990, με 1999 + 1 μονάδες να κατασκευάζονται.

Ακόμη και πριν από την επίσημη αποκάλυψή της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1971, η Lamborghini LP 500 είχε καταπλήξει τον κόσμο με την ακραία, φουτουριστική εμφάνισή της. Στην πραγματικότητα, το επιφώνημα «Countach» χρησιμοποιείται στη διάλεκτο του Piemonte για να υπογραμμίσει τον εξαιρετικό χαρακτήρα αυτού που μόλις έχει θεαθεί. Προστέθηκε στο όνομα του μοντέλου μόλις λίγες ημέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή του, αφού ένας τεχνικός της εταιρείας αμαξωμάτων Bertone το είχε δει κατά την παραγωγή και δεν μπορούσε να συγκρατήσει την έκπληξή του.

Παρουσιάστηκε ως concept car για να διαπιστωθεί αν το κοινό θα ενδιαφερόταν για ένα τόσο προηγμένο και ακραίο αυτοκίνητο, και ήταν εξοπλισμένο με τον κινητήρα V12 με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών που είχε ήδη αποδώσει καλά, όντας τοποθετημένος κεντρικά και εγκάρσια σε προηγούμενες Lamborghini. Αυτή τη φορά, όμως, ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος πίσω, σε διαμήκη διάταξη, μια νέα τεχνική λύση για τη Lamborghini.

Επιπλέον, αυξήθηκε ο κυβισμός από τα παραδοσιακά 4 λίτρα σε περίπου 5 λτ. (4.971 κ. εκ.) αυξάνοντας την ισχύ σε 440 ίππους. Η LP 500 ήταν τόσο επιτυχημένη που, πριν ακόμη τελειώσει η έκθεση της Γενεύης, ο Ferruccio Lamborghini είχε αποφασίσει να τη βάλει σε παραγωγή. Η LP 500 παρέμεινε ένα μοναδικό μοντέλο, καθώς τροποποιήθηκε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια των εξαντλητικών δοκιμών δρόμου που διεξήγαγε ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace τα επόμενα τρία χρόνια, και στη συνέχεια καταστράφηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν, στις 21 Μαρτίου 1974.

Η πρώτη Countach παραγωγής

Από τις ενδείξεις που παρείχε η LP 500, γεννήθηκε η LP 400 που απέδιδε 375 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., η οποία μπήκε στην παραγωγή στα τέλη του 1973 εξοπλισμένη με τον παραδοσιακό 4λιτρο κινητήρα. Λόγω της εγκοπής στην οροφή που χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της ορατότητας από τον εσωτερικό καθρέφτη, είναι πλέον γνωστή με το παρατσούκλι «Periscope». Το 1978, αφού είχαν παραχθεί 152 μονάδες, η Countach LP 400 μετατράπηκε σε LP 400 S, αποκτώντας το πιο περίτεχνο σχήμα που τη χαρακτήριζε τα επόμενα 12 χρόνια.

Η «S», τροποποιήθηκε σε επίπεδο πλαισίου, για να λειτουργήσει καλύτερα η τεχνική καινοτομία της εποχής, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά Pirelli P7, αλλά και σε αισθητικό επίπεδο. Για να φιλοξενηθούν τα νέα, φαρδύτερα ελαστικά, κατέστη αναγκαία η επέκταση των θόλων των τροχών, ενώ οι αυξημένες επιδόσεις υπαγόρευσαν τη χρήση ενός ανασχεδιασμένου εμπρός spoiler. Ορισμένοι ενθουσιώδεις θαυμαστές προσέθεταν στη συνέχεια και μια πίσω αεροτομή για να ολοκληρώσουν το αεροδυναμικό πακέτο.

Οι Countach με κινητήρες 5 λίτρων

Το 1982, αφού είχαν παραχθεί 235 μονάδες, η 400 S αντικαταστάθηκε από την LP 5000 S, η οποία εξακολουθούσε να είναι εξοπλισμένη με το θρυλικό V12, αλλά τώρα με αυξημένη χωρητικότητα 4,8 λίτρων (4.754 κ. εκ.) με ισχύ 375 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. Έπειτα από την παραγωγή 323 μονάδων έως το 1984, αντικαταστάθηκε από την Quattrovalvole, η οποία θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος συνδυασμός αισθητικής, επιδόσεων, αξιοπιστίας και άνεσης. Ο V12, πέραν από την υιοθέτηση των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο, τροποποιήθηκε για να αυξηθεί ο κυβισμός στα 5,1 λίτρα (5.167 κ. εκ.), αυξάνοντας τη μέγιστη ισχύ σε 455 ίππους στις 7.000 σ.α.λ.

Η έκδοση Quattrovalvole ήταν η πρώτη που εισήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τα καρμπιρατέρ της αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Το βήμα σε αυτή την αγορά οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων. Η Quattrovalvole παρήχθη σε 631 μονάδες μέχρι το 1988, όταν αντικαταστάθηκε από την Countach 25 Anniversario, που ονομάστηκε έτσι για να γιορτάσει τα 25 χρόνια από την ίδρυση της Lamborghini. Η 25 Anniversario είχε βελτιωμένη αεροδυναμική διαμόρφωση, πάνελ αμαξώματος από συνθετικά υλικά και πολυτελές εσωτερικό, ενώ διατήρησε τα μηχανικά μέρη της Quattrovalvole.

Αποδεικνύοντας την τελειότητα του σχεδιασμού της Countach, που παρέμενε καινοτόμος μετά από 17 χρόνια παραγωγής, η 25 Anniversario ήταν η σειρά με τον υψηλότερο αριθμό παραγωγής, 658 μονάδες. Η τελευταία Countach, σε χρώμα Grigio Metallizzato (μεταλλικό γκρι) με γκρι εσωτερικό, βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 4 Ιουλίου 1990 και πήγε κατευθείαν στο MUDETC, το μουσείο της εταιρείας στη Sant’Agata Bolognese.

Η μαγεία των 1999 + 1

Αν αναρωτιέστε γιατί παρήχθησαν 1999 + 1 μονάδες, ο λόγος είναι απλός. Η πρώτη LP 500, που κατασκευάστηκε από την Bertone, συνεπώς είχε δικό της αριθμό πλαισίου και όχι της Lamborghini. Επίσημα, λοιπόν, η πρώτη Countach είναι η LP 400 με αριθμό πλαισίου 1120001 που παρήχθη το 1973, αρχικά κόκκινη και στη συνέχεια βαμμένη ξανά σε πράσινο χρώμα, με αρκετές αισθητικές διαφορές από τα αυτοκίνητα που θα ακολουθούσαν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!