F1: Αγώνας αναβαθμίσεων

Πολλές ομάδες της Formula 1 έχουν ήδη ανακοινώσει ότι στο επόμενο Grand Prix, αυτό της Μ. Βρετανίας, θα παρουσιάσουν αναβαθμίσεις.

F1: Αγώνας αναβαθμίσεων

Πολλές ομάδες της Formula 1 έχουν ήδη ανακοινώσει ότι στο επόμενο Grand Prix, αυτό της Μ. Βρετανίας, θα παρουσιάσουν αναβαθμίσεις.

Με τη Formula 1 να επιστρέφει στην Ευρώπη το επόμενο Σαββατοκύριακο (3-5 Ιουλίου) και δη στην Αγγλία, όπου εδρεύουν τα εργοστάσια της πλειονότητας των ομάδων, στο Silverstone αναμένεται να δούμε ένα μπαράζ αναβαθμίσεων. Red Bull και Ferrari έχουν ήδη προαναγγείλει ότι θα φέρουν αναβαθμίσεις, αλλά… η μία για την άλλη! Παράλληλα και η Mercedes ανέφερε ότι θα φέρει αναβαθμίσεις στο GP Μ. Βρετανίας.

H Red Bull προβλέπει ότι η Ferrari θα φέρει σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων στο Silverstone. O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto απάντησε ότι θα πρέπει να δει πως θα συγκρίνονται οι αναβαθμίσεις που θα φέρει η Red Bull σε σχέση με αυτές της Scuderia. Στο Μόντρεαλ, η Ferrari έδειχνε πιο γρήγορη σε ρυθμό αγώνα από την Red Bull, αν και ο αγωνιστικός σύμβουλος της αυστριακής ομάδας, Helmut Marko δήλωσε περί αυτού: «Νομίζω ότι ξέρουμε τους λόγους για αυτό. Η διαφορά είναι τόσο μικρή, που η άλλη ομάδα είναι αμέσως εκεί, αν έστω και ένας τομέας δεν είναι τέλειος. Ήταν κάτι στο τμήμα μηχανολογίας μας» (στην πίστα).

Ο Marko δήλωσε επίσης ότι στόχος της Red Bull εξακολουθεί να είναι η εξοικονόμηση βάρους: «Δεν βρισκόμαστε ακόμα στο ελάχιστο βάρος της FIA. H Ferrari βρίσκεται πάνω-κάτω εκεί, αλλά εμείς δεν έχουμε φτάσει εκεί ακόμα». Η Red Bull εκτιμάται ότι απέχει 4-5 κιλά μακριά από το στόχο των 798 κιλών. Όσον αφορά τη μάχη μεταξύ των δύο ομάδων στο GP Μ. Βρετανίας, ο Marko σχολίασε: «Θα εξαρτηθεί από τη φόρμα της ομάδας εκείνη την ημέρα σε σύγκριση με τη Ferrari. To πως θα κάνουμε τα ελαστικά να λειτουργήσουν σε συνδυασμό με το μονοθέσιό μας, κάνει μεγάλη διαφορά από το ένα Σαββατοκύριακο στο άλλο».

Ο Αυστριακός σχολίασε ότι περιμένει μια πιο ανταγωνιστική Mercedes στο Silverstone: «Η άσφαλτος είναι πολύ ολισθηρή εκεί. Οπότε νομίζω ότι η Mercedes θα βρίσκεται πιο κοντά σε εμάς στο Silverstone απ’ ό,τι στους προηγούμενους αγώνες». Άλλωστε, η γερμανική ομάδα θα φέρει και αυτή αναβαθμίσεις στο GP Μ. Βρετανίας και η χάραξη της πίστας αναμένεται να ευνοήσει περισσότερο τα χαρακτηριστικά της W13. Εντούτοις, υπάρχουν και αρκετές ανομοιομορφίες στον ασφαλτοτάπητα, που μπορεί να περιπλέξουν τα πράγματα για τη γερμανική ομάδα.

O τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Mike Elliott, δήλωσε: «Θα φέρουμε καινούργια εξαρτήματα στο Silverstone, θα προσπαθήσουμε να ωθήσουμε το μονοθέσιο προς τα εμπρός, να αντλήσουμε ρυθμό από το πακέτο που έχουμε, καθώς και από τα νέα εξαρτήματα που θα προσθέσουμε σε αυτό. Νομίζω ότι την ίδια στιγμή όμως πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας και να πούμε ότι αυτή τη στιγμή είμαστε λίγο πίσω από τους πρωτοπόρους, τις Ferrari και Red Bull. Σε έναν κανονικό αγώνα νομίζω ότι θα είναι δύσκολο. Πιστεύω ότι το Silverstone θα είναι μια πίστα που μας ταιριάζει λίγο καλύτερα, όπως και η Βαρκελώνη, αλλά ίσως να είναι λίγο πιο δύσκολη».

Αναβαθμίσεις και για την Aston Martin

Η Aston Martin παρουσίασε μια πολύ σημαντική αναβάθμιση στη Βαρκελώνη, με διαφορετική διαμόρφωση των ψυγείων και των καλυμμάτων τους. Παρότι ο καινούργιος σχεδιασμός μοιάζει πολύ με τις επιλογές της Red Bull, η τελευταία παραδέχθηκε ότι δεν πρόκειται να κυνηγήσει περαιτέρω το ζήτημα περί υποπτευόμενης παράτυπης μεταβίβασης πνευματικής ιδιοκτησίας, δεδομένης της μεταγραφής 7 αεροδυναμιστών από την αυστριακή ομάδα στην Aston Martin.

Παρότι η απόδοση της βρετανικής ομάδας βελτιώθηκε στους τελευταίους αγώνες, η αναβάθμιση δεν είχε λειτουργήσει τόσο καλά στη Βαρκελώνη και το Silverstone χαρακτηρίζεται από αντίστοιχες γρήγορες στροφές. Σύμφωνα με τον διευθυντή της βρετανικής ομάδας Mike Krack: «Είχαμε έναν συνδυασμό ενός μονοθεσίου που είναι σίγουρα καλύτερο, με πίστες που μας βοήθησαν να είμαστε λίγο πιο ανταγωνιστικοί απ’ ό,τι ίσως θα ήμασταν αν είχαμε τρεις αγώνες σε μια πίστα σαν τη Βαρκελώνη».

«Πρέπει να παραμείνουμε προσγειωμένοι. Ξέρουμε ότι πρέπει να φέρουμε αναβαθμίσεις για αυτού του είδους πίστες που έρχονται τώρα, και αυτός είναι και ο λόγος που επιλέξαμε να το κάνουμε έτσι. Πρέπει να αναβαθμίσουμε το μονοθέσιο για να μπορέσουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, γιατί ξέρουμε επίσης ότι όλοι θα έχουν αναβαθμίσεις στο Silverstone. Μετά, εξαρτάται προφανώς από το πόσο θα βελτιωθούμε σε σύγκριση με το πόσο έχουν βελτιωθεί οι υπόλοιποι».

«Βλέπουμε πόσο κοντινή είναι η μάχη στο midfield. Δεν χρειάζεσαι μεγάλο βήμα προόδου για να κερδίσεις πολλές θέσεις. Εάν καταφέρεις να βρεθείς στο εμπρός μέρος αυτού του γκρουπ, οι βαθμοί που κερδίζεις είναι πολύ περισσότεροι απ’ ό,τι αν σου λείπουν αυτά τα 2-3 δέκατα που απαιτούνται. Για αυτό λοιπόν, δεν μπορούμε να πούμε απλώς ότι κοιτάμε το νέο μονοθέσιο. Πρέπει να βρεθούμε στο εμπρός μέρος αυτού του γκρουπ και τότε είναι πιο εύκολο να παλέψουμε για βαθμούς, γιατί δεν μπορούμε να τερματίσουμε τη σεζόν εκεί που την ξεκινήσαμε».

Αναβαθμισμένο δάπεδο για την Alpine

Μία από τις πιο δραστήριες ομάδες όσον αφορά τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου της φέτος, είναι η Alpine. Μαζί με το αναβαθμισμένο δάπεδο που αναμένεται να παρουσιάσει στο GP Μ. Βρετανίας, θα έχει παρουσιάσει καινούργια εξαρτήματα σε 6 από τους 10 αγώνες της σεζόν. Ωστόσο, όπως έχει τονίσει και ο Fernando Alonso, η Α522 πλεονεκτεί σε πίστες χαμηλών ή μέσων τιμών αρνητικής άντωσης, αν και έχει καταφέρει να βαθμολογηθεί και με τους δύο οδηγούς στους τρεις από τους τελευταίους τέσσερις αγώνες, αν και υπάρχουν ακόμα προβλήματα αξιοπιστίας.

H Williams ευελπιστεί σε βελτιωμένη ισορροπία

Στο στρατόπεδο της Williams, ο Alex Albon ευελπιστεί ότι οι αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο Silverstone η ομάδα θα βελτιώσουν την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων. Όπως δήλωσε ο Ταϊλανδός οδηγός: «Όλοι αναβαθμίζονται και δεν εμείς είχαμε κάποια σημαντική αναβάθμιση εδώ και καιρό. Από πλευράς ισορροπίας έχουμε αδυναμίες στο μονοθέσιο, οι οποίες δεν είναι τόσο ξεκάθαρες για να μπορέσουμε να τις διορθώσουμε με αυτό που έχουμε αυτή τη στιγμή».

«Με τις αναβαθμίσεις, τα περισσότερα πράγματα αφορούν κατά κύριο λόγο τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου στις στροφές, ελπίζουμε ότι αυτό θα το βάλει σε ένα καλύτερο πλαίσιο. Κάνει τα πράγματα δύσκολα, ανάλογα με την πίστα, στο Μόντρεαλ είχαμε chicane υψηλής ταχύτητας και πολύ στενές στροφές. Είναι δύσκολο για εμάς να βρούμε έναν καλό συμβιβασμό μέσα στο γύρο, οπότε κλιμακώνεται».

Παράλληλα, ο Nicholas Latifi σχολίασε για τη διεφορά που τον χωρίζει από τον team-mate του: «Για μένα πρέπει να είναι κάτι αρκετά θεμελιώδες, διότι δεν υπάρχει καμία κατάσταση ή συνθήκη στην πίστα που ο ρυθμός να είναι ανταγωνιστικός. Ούτε καν όταν οι άλλοι δεν πιέζουν στο όριο, ενώ εγώ αισθάνομαι ότι πιέζω. Πιστεύω ότι είναι πέραν του στιλ οδήγησης και τον περιορισμό αυτοπεποίθησης που αισθάνομαι ότι είχα στην αρχή. Ο ρυθμός απλά δεν είναι εκεί. Υπάρχουν καταστάσεις όπου απλά αισθάνομαι ότι το μονοθέσιό μου δεν είναι ικανό να κάνει αυτό που βλέπω να κάνει εκείνος (ο Albon) στα δεδομένα, το οποίο δεν είναι ωραίο συναίσθημα».

Χωρίς σημαντικές αναβαθμίσεις η McLaren

Παράλληλα, η ομάδα της McLaren ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να φέρει άλλο μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στη φετινή σεζόν, αλλά μικρές αλλαγές. Όπως δήλωσε ο διευθυντής της βρετανικής ομάδας, Andreas Seidl: «Το κύριο πράγμα αυτή τη στιγμή είναι να προσπαθήσουμε να ξεκλειδώσουμε περισσότερες επιδόσεις από το πακέτο που έχουμε. Στη συνέχεια πρέπει να δούμε ποιες περαιτέρω μικρές αλλαγές θα γίνουν στο μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν».

Καθυστερήσεις στη Haas

Αρχικά, η Haas είχε προβλέψει ότι θα παρουσιάσει ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων στο GP Γαλλίας. Ωστόσο, o διευθυντής της αμερικανικής ομάδας, Gunther Steiner, δήλωσε ότι ίσως μετατεθούν για την Ουγγαρία. Ο γερμανόφωνος Ιταλός δήλωσε: «Κάναμε ένα βήμα προς τα πίσω, επειδή θέλαμε να ελέγξουμε κάτι άλλο στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά τώρα βρισκόμαστε έχουμε επικεντρωθεί στην παραγωγή για την Ουγγαρία. Αυτός είναι ο στόχος. Προσπαθούμε να τον βελτιώσουμε, αλλά δεν ξέρω που θα φτάσουμε. Ευελπιστούμε ότι θα αποτελέσει μεγάλο βήμα από άποψη απόδοσης».

Αυτή θα είναι η πρώτη και η τελευταία φετινή μεγάλη αναβάθμιση για την Haas, η οποία θα στρέψει την εστίασή της στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, όπως δήλωσε ο Steiner: «Θα σταματήσουμε να κατασκευάζουμε εξαρτήματα για αυτό το μονοθέσιο. Πάντα συνεχίζεις να εξελίσσεσαι και προφανώς, αν βρεις κάτι που σου δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε αυτό το μονοθέσιο, τότε το κάνεις. Αλλά δεν εργαζόμαστε επάνω σε (άλλο) μεγάλο πακέτο για αυτό το μονοθέσιο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!