GP Μαϊάμι – FP1: Ο Charles Leclerc επικεφαλής

Ο Charles Leclerc με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη επαφή ομάδων και οδηγών με την πίστα του Miami στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.

GP Μαϊάμι – FP1: Ο Charles Leclerc επικεφαλής

Ο Charles Leclerc με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη επαφή ομάδων και οδηγών με την πίστα του Miami στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.

Σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν στους 50 βαθμούς Κελσίου και με συνθήκες πίστας που βελτιώνονταν σε κάθε γύρο, ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Μαϊάμι, παρότι ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις δύο πρώτες του γρήγορες προσπάθειες στο μεσαίο sector. Ο Leclerc διαθέτει αυτό το Σαββατοκύριακο καινούργια μονάδα ισχύος στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του (κινητήρα, turbo και αμφότερους ηλεκτροκινητήρες) με τις πληροφορίες να λένε ότι διαθέτει αναβαθμισμένη MGU-K. H Ferrari έχει φέρει στις ΗΠΑ μια διαφορετική εμπρός αεροτομή, η οποία παράγει χαμηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης και αεροδυναμικής αντίστασης, αλλά η πίσω αεροτομή είναι η ίδια.

Ωστόσο, η Red Bull κυριάρχησε στο FP1 όσον αφορά τις τελικές ταχύτητες με τα μονοθέσια που χρησιμοποιούν κινητήρες Honda να βρίσκονται στην κορυφή του σχετικού πίνακα. Προς το παρόν ενδέχεται να εξαρτάται από τις ρυθμίσεις κινητήρα, αλλά είναι γνωστό το πλεονέκτημα των Red Bull στις τελικές ταχύτητες από τους πρώτους τέσσερις αγώνες. Στο μέσο των δοκιμών Max Verstappen επισκέφθηκε τα pits με υπερθέρμανση στο πίσω μέρος της Red Bull -ενδεχομένως στα φρένα- αλλά δε φάνηκε να είναι κάτι σοβαρό. Παρά το γεγονός ότι ο Sergio Perez αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής και είχε ένα άτσαλο πέρασμα στο στενό, αργό τμήμα μεταξύ των στροφών 12-15, αλλά κατάφερε να κινηθεί στον ίδιο ρυθμό με τον team-mate του.

Μεταξύ των οδηγών που μέχρι στιγμής δείχνουν ότι θα διεκδικήσουν τον φετινό τίτλο βρέθηκε ο George Russell, με την πιο ενθαρρυντική φετινή πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που είχε η Mercedes μέχρι στιγμής φέτος. Οι ταλαντώσεις έδειχναν να μην είναι τόσο έντονες, όχι μόνο στο γερμανικό μονοθέσιο αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα. Αν και σε αυτό ενδέχεται να συμβάλλει το γεγονός ότι τα μονοθέσια χρησιμοποιούν αεροτομές που παράγουν χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes διαθέτει καινούργιο σεδιασμό αεροτομών τόσο στο πίσω όσο και στο εμπρός μέρος.

Πρωτοποριακός είναι ο σχεδιασμός των πλευρικών επιφανειών της εμπρός αεροτομής, που αφήνει ένα κενό στο κάτω μέρος του και δε συνδέεται με τα πτερύγια. Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει στον αέρα να διαφύγει προς τα εξωτερικά του μονοθεσίου (outwash), επηρεάζοντας τη ροή αέρα καθ’ όλο το μήκος του αμαξώματος. Η καινούργια πίσω αεροτομή είναι εύκολο να αναγνωριστεί από τα ευθύγραμμα πτερύγια. Στο γερμανικό στρατόπεδο έδειχνε να υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά αρνούνταν να πουν ότι ενδέχεται αυτή να είναι η αρχή της ανάκαμψής τους. Ίσως και η πίστα ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου και φυσικά δεν γνωρίζουμε αν το πρόγραμμα δοκιμών της Mercedes διέφερε από των άλλων ανταγωνιστικών ομάδων.


Πολύ καλό χρόνο (5o) σημείωσε ο Pierre Gasly με την AlphaTauri, την οποία όμως έχουμε δει κι άλλες φορές να είναι γρήγορη σε χλωρή πίστα και με υψηλές θερμοκρασίες, οπότε θα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθεί η συνέχεια του Σαββατοκύριακου για την ιταλική ομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γάλλος έχει στην πλάτη του την 3η φετινή προσωπική του μονάδα ισχύος. Ίσως η AlphaTauri ευνοείται και από την εξαιρετική ισχύ από τον κινητήρα της Honda στις μεγάλες ευθείες του Miami.

O Carlos Sainz βρέθηκε στην 6η θέση, καθώς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα έχασε το πίσω μέρος της Ferrari στην πολύ γρήγορη (250+ χλμ./ώρα) στροφή 4. Ο Ισπανός ήταν τυχερός που δε χτύπησε τίποτα κατά τη διάρκεια του τετ-α-κέ, ωστόσο, από το μπλοκάρισμα των τροχών του αστόχησε το εμπρός δεξιό ελαστικό. Συνεπώς, επέστρεψε στα pits και τοποθέτησε ξανά το σετ μέσης γόμας με το οποίο είχε ξεκινήσει τη διαδικασία, σε αντίθεση με τη Red Bull (και τη Mercedes), που χρησιμοποίησε δύο σετ μαλακής γόμας για το FP1.

Εκπληκτικό χρόνο σημείωσε ο Alexander Albon (7ος) με πολύ λεπτή πίσω αεροτομή στη Williams, ο οποίος πλησίασε στο μισό δλ. τον χρόνο που σημείωσε εκείνη τη στιγμή ο Verstappen! Παρότι η Haas ξεκίνησε τη διαδικασία με μικρά προβλήματα και άργησε να βγάλει τα μονοθέσιά της στην πίστα, ο Kevin Magnussen σημείωσε τον 9ο ταχύτερο χρόνο, για να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Lewis Hamilton. Πίσω από το Δανό, οι δύο McLaren, που δεν ήταν όσο εντυπωσιακές έδειχναν στο προηγούμενο Grand Prix, κάτι που ισχύει και για την Alpine. Η γαλλική ομάδα διέθετε τροποποιημένη πίσω αεροτομή, με πιο μυτερά άκρα στο πίσω μέρος, για να δημιουργούν στροβίλους η οποίοι «ρουφάνε» τον αέρα που περνάει κάτω από τα πτερύγια.

O Valtteri Bottas προκάλεσε τη μοναδική κόκκινη σημαία της ημέρας, μια διακοπή διάρκειας 11 λεπτών. Ο Φινλανδός έχασε το πίσω μέρος της Alfa Romeo στην είσοδο της παρατεταμένης στροφής 7, ενδεχομένως έχοντας εισέλθει πολύ γρήγορα. Ίσως ο Bottas, έχοντας ανοίξει πολύ τη γραμμή του, έχασε πρόσφυση είτε στο kerb, είτε στα κομμάτια ελαστικών που βρίσκονταν εκτός γραμμής. Το μονοθέσιο προσέκρουσε στις μπαριέρες TecPro με το πίσω μέρος, καταστρέφοντας την πίσω αεροτομή. Η ατμόσφαιρα στην πίστα είναι εκπληκτική και μοιάζει ήδη από την Παρασκευή σαν Κυριακή σε άλλους προορισμούς. Ωστόσο, δεν ήταν όλα θετικά, καθώς οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να στρώσουν δύο -ορατά- «μπαλώματα» στην άσφαλτο των στροφών 7 και 17 το βράδυ της Πέμπτης. Ο τοίχος στην έξοδο από της στροφής 16 παραμονεύει πάντα και οι αργές στροφές του 2ου sector με ανάποδη κλίση και ψηλά kerb ίσως προκαλέσουν μερικά περιστατικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!