Οδηγούμε το Nissan Qashqai e-Power στην Ισπανία

Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο Nissan Qashqai e-Power που κινείται ηλεκτρικά, αλλά δεν απαιτεί φόρτιση σε πρίζα. Δείτε γιατί…

Οδηγούμε το Nissan Qashqai e-Power στην Ισπανία

Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο Nissan Qashqai e-Power που κινείται ηλεκτρικά, αλλά δεν απαιτεί φόρτιση σε πρίζα. Δείτε γιατί…

Η Nissan εξηλεκτρίζεται και η γκάμα της εμπλουτίζεται με μοντέλα που έχουν αυτή τη λογική και φιλοσοφία. Ταξιδέψαμε στην Ισπανία για να γνωρίσουμε τα νέα πλάνα της ιαπωνικής εταιρείας και μεταξύ άλλων να οδηγήσουμε το πρωτότυπο νέο Qashqai e-Power, το οποίο έρχεται να καλύψει το κενό που έχει η Nissan στα υβριδικά μοντέλα.

Εδώ δεν έχουμε ένα ακόμα συμβατικό υβριδικό μοντέλο, αλλά ένα αυτοκίνητο που κινείται αμιγώς ηλεκτρικά παρέχοντας αυτή την αίσθηση στον οδηγό του, ενώ δεν απαιτεί φόρτιση από πρίζα, αφού για αυτό φροντίζει ένας θερμικός κινητήρας. Σίγουρα, μια ξεχωριστή πρόταση, που προέρχεται από τα… σπλάχνα της Nissan.

Μπορεί η τεχνολογία e-Power να είναι εντελώς νέα για εμάς στην Ευρώπη, αφού είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται σε κάποιο μοντέλο στη Γηραιά Ήπειρο, ωστόσο, έχει ήδη σημειώσει επιτυχία στην Ιαπωνία, με «όχημα» το Note. Στην περίπτωση του Qashqai όμως η απόδοση φτάνει τους 190 ίππους (140 kW) και τα 330 Nm ροπής, καθιστώντας τη συγκεκριμένη έκδοση, την ισχυρότερη στη γκάμα του best seller της Nissan και παράλληλα διαθέτει σχεδόν 60 περισσότερους ίππους από την αντίστοιχη εκτέλεση του Note, με το ρόλο της γεννήτριας να διαδραματίζει ένας 3κύλινδρος 1.500άρης turbo κινητήρας βενζίνης, ο οποίος όμως δεν συνδέεται με τον άξονα μετάδοσης.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μεταβλητή σχέσης συμπίεσης, 14:1 και 8:1 προκειμένου να προσαρμόζεται καλύτερα στις συνθήκες και φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρίας 1,8 kWh ή εναλλακτικά στέλνει κατευθείαν ενέργεια στον ηλεκτρικό κινητήρα. Σε υψηλές απαιτήσεις ενέργειας, όπως κίνηση με φουλ γκάζι, ανηφόρες ή προσπέραση σε εθνικό δρόμο και με μεγάλες ταχύτητες, το σύστημα λειτουργώντας σε χαμηλή σχέση συμπίεσης υποστηρίζει το ηλεκτρικό μοτέρ.

Αντίστροφα, σε χαμηλή σχέση συμπίεσης το σύστημα λειτουργεί με γνώμονα την αποδοτικότητα, φορτίζοντας την μπαταρία, επιτρέποντας και τον τροχασμό σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Η ανεξαρτητοποίηση του θερμικού κινητήρα από το έργο της μετάδοσης, του επιτρέπει να είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου και με χαμηλότερες εκπομπές CO2, με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει 5,3 λτ./100 χλμ. και 119 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Η αίσθηση που λαμβάνεις οδηγώντας το νέο Qshqai e-Power είναι παρόμοια με αυτή ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Από την άλλη παράγει ήχο από το θερμικό κινητήρα, ο οποίος γίνεται πιο έντονος υπό πίεση και κατά την έντονη επιτάχυνση. Δεν είναι ανάλογος της επιτάχυνσης, αλλά πιο ήπιος, ενώ βοηθάει τον οδηγό να νιώθει καλύτερα την επιτάχυνση σε σχέση με ένα εντελώς αθόρυβο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Τις περισσότερες φορές αυτό το Qashqai e-Power αναμένεται να είναι ήσυχο, ειδικά σε κίνηση μέσα στην πόλη, όπου η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα θα είναι περιορισμένη και όταν αυτή θα γίνεται δεν θα παράγει έντονο θόρυβο. Η διαδρομή που κάναμε με το πρωτότυπο ιαπωνικό SUV ήταν μέσα στην πίσω Jarama της Ισπανίας, με την εταιρεία όμως να έχει σχηματίσει μια εικονική διαδρομή που προσομοίωνε όλες τις καταστάσεις. Από κίνηση σε πόλη, με Stop, φανάρια, πλατείες, σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, μέχρι και ανοιχτό, εθνικό, με υψηλότερες ταχύτητες.

Εκεί, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και τη λειτουργία e-Pedal, γνωστή μας από το ηλεκτρικό Leaf, που επιτρέπει στον οδηγό του Qashqai e-Power να κινηθεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πεντάλ, αυτό της επιτάχυνσης και να μην καταφεύγει στο φρένο. Η λειτουργία του βελτιώνει την άνεση, ωστόσο, απαιτεί κάποια εξοικείωση για να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του συστήματος, ενώ, αν και επιβραδύνει δυναμικά, δεν ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο.

Η αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης που σου προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο συνοδεύει και αυτό το Qashqai. Το νιώθεις σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, με τη συγκεκριμένη έκδοση να δικαιολογεί στο απόλυτο τον τίτλο της ισχυρότερης και θα προσθέταμε, της πιο πρόθυμης και… ζωηρής. Επιδεικνύει νεύρο, με την επιτάχυνση να είναι άμεση.

Η οδική συμπεριφορά παραμένει ενδιαφέρουσα, με την ανάρτηση του Qashqai να διακρίνεται και σε αυτή την περίπτωση, αν και έχει να διαχειριστεί περισσότερη δύναμη. Υπό έντονη πίεση, συνθήκη που μας επέτρεψε η ασφάλεια που προσφέρει η πίστα, θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, αλλά ελέγχεται εύκολα. Η αίσθηση των φρένων επηρεάζεται από τη λειτουργία του e-Padal, αλλά όχι και η αποτελεσματικότητά τους, που δεν αφήνει παράπονα ούτε σε συνθήκες πίεσης.

Άλλες αλλαγές που αφορούν την έκδοση e-Power και συναντάμε στο εσωτερικό του είναι το νέο λογισμικό στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ εξωτερικά έχει νέα μάσκα σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί και το νέο σήμα της εταιρείας. Συνολικά το Nissan Qashqai e-Power αποτελεί μια έξυπνη ιδέα, που μπορεί να αποτελέσει ένα ήπιο βήμα προς τη πλήρη ηλεκτρική μετάβαση.

Προσφέρει την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού, χωρίς όμως το άγχος της φόρτισης που ταλαιπωρεί το μυαλό κάθε οδηγού που σκέφτεται την αγορά ενός αυτοκινήτου του «είδους» σε ένα πακέτο πιο οικονομικό σε κατανάλωση από την πλευρά του θερμικού κινητήρα, σε σχέση με μια συμβατική εκτέλεση με αντίστοιχο κινητήρα. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Σεπτέμβριο, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι τιμές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!