Πόσες ώρες χάσαμε φέτος κολλημένοι στην κίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται στην 30ή θέση της σχετικής παγκόσμιας λίστας

Πόσες ώρες χάσαμε φέτος κολλημένοι στην κίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται στην 30ή θέση της σχετικής παγκόσμιας λίστας

Έστω και με αργούς ρυθμούς σε κάποιες περιοχές του πλανήτη, οι δραστηριότητες επιστρέφουν στα προ-πανδημίας επίπεδα. Μαζί επιστρέφει και η κίνηση στους δρόμους, με τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων να έρχονται και πάλι αντιμέτωποι με εικόνες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η αμερικάνικη εταιρεία Inrix που αναλύει και παρέχει δεδομένα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, δημοσίευσε το Global Traffic Scorecard για το 2021.

Συνολικά εξετάστηκαν οι συνθήκες σε περισσότερες από 1.000 πόλεις, σε 50 χώρες από όλες τις ηπείρους. Ελήφθησαν δεδομένα από περίοδο άνω των 10 μηνών μέσα στο 2021, τα οποία στη συνέχεια διευρύνθηκαν στο επίπεδο των 12 μηνών. Σύμφωνα με την Inrix, τα δεδομένα είναι ανώνυμα και προέρχονται από τα GPS των οχημάτων και των κινητών συσκευών.

Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας λίστας για το 2021 βρίσκεται το Λονδίνο, με 148 ώρες χαμένες για κάθε οδηγό στην κίνηση. Η βρετανική πρωτεύουσα ήταν στην 16η θέση το 2020, γεγονός που σημαίνει ότι υπήρξε έντονη επιστροφή στην «κανονικότητα», όσον αφορά τις ανθρώπινες δραστηριότητες και άρα την κίνηση στους δρόμους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το Παρίσι (με 140 ώρες στην κίνηση), οι Βρυξέλλες (134 ώρες), η Μόσχα (108 ώρες) και η Νέα Υόρκη (102 ώρες).

Η Αθήνα βρίσκεται στην 30ή θέση της παγκόσμιας λίστας και 23η της ευρωπαϊκής, με 70 ώρες χαμένες στην κίνηση. Η μείωση σε σχέση με τα προ-κορονοϊού επίπεδα είναι στο 35%, ενώ η μέση ταχύτητα τις ώρες αιχμής φθάνει τα 24 χλμ/ώρα. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα, στην 488η θέση της κατάταξης, με 22 χαμένες ώρες στην κίνηση. Η μείωση σε σχέση με το 2019 είναι στο 57%, ενώ η  μέση ταχύτητα τις ώρες αιχμής στα 29 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την Inrix, η αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε σχέση με το 2020 δεν έχει να κάνει μόνο με τα επίπεδα εμβολιασμού ανά χώρα ή πόλη, αλλά και με άλλους παράγοντες, όπως η συνέχιση της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης, ή η αβεβαιότητα σε σχέση με την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!