Αγορά αυτοκινήτου: Συνεχίζει η ανοδική πορεία για τον Οκτώβριο, με ώθηση 11,4% σε σχέση με πέρσι

Τις 123.000 ταξινομήσεις έφτασε η ελληνική αγορά στο 10μηνο του έτους καταγράφοντας άνοδο 4,5% σε σχέση με το 2024.

Αγορά αυτοκινήτου: Συνεχίζει η ανοδική πορεία για τον Οκτώβριο, με ώθηση 11,4% σε σχέση με πέρσι

Τις 123.000 ταξινομήσεις έφτασε η ελληνική αγορά στο 10μηνο του έτους καταγράφοντας άνοδο 4,5% σε σχέση με το 2024.

Η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να παρουσιάζει ανοδική πορεία, καθώς, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις για τον μήνα Οκτώβριο ανήλθαν σε 10.768 οχήματα έναντι 9.670 το 2024.

Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 4,5% το πρώτο δεκάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος 2025 έκλεισε στις 123.000 ταξινομήσεις, έναντι 117.705 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+10,8%), ενώ κατακόρυφη αύξηση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (+124,2%).

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Οκτώβριος
2025
Οκτώβριος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Ιανουάριος

Οκτώβριος
2025
Ιανουάριος

Οκτώβριος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
10.768
9.670
11,4%
123.000
117.705
4,5%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
1.156
1.043
10,8%
9.597
9.361
2,5%
Καινούργια λεωφορεία
74
33
124,2%
823
791
4,0%

 

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 36% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα C-SUV, με 26%, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα supermini (B) με ποσοστό 16%.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment
Οκτώβριος
 2025
Οκτώβριος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2025
Ιανουάριος Οκτώβριος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
4,1%
5,3%
-1,3
6,9%
7,1%
-0,2
A-SUV
2,2%
2,8%
-0,7
2,4%
4,1%
-1,7
(A TOTAL)
(6,2%)
(8,2%)
(-1,9)
(9,3%)
(11,2%)
(1,9)
B
16,0%
17,8%
-1,8
20,4%
23,9%
-3,5
B-SUV
36,0%
32,2%
+3,8
35,6%
32,7%
+2,9
(B TOTAL)
(52,0%)
(49,9%)
(+2,1)
(56,0%)
(56,6%)
(0,5)
C
5,1%
10,5%
-5,4
6,2%
6,8%
-0,6
C-SUV
26,0%
21,2%
+4,8
18,9%
16,9%
+2,0
(C TOTAL)
(31,1%)
(31,7%)
(-0,6)
(25,1%)
(23,7%)
(+1,4)
D
0,5%
1,7%
-1,2
0,9%
1,8%
-0,9
D-SUV
8,8%
6,3%
+2,5
6,3%
4,6%
+1,7
(D TOTAL)
(9,3%)
(8,0%)
(+1,3)
(7,2%)
(6,4%)
(+0,8)
E
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,5%
0,4%
+0,1
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
F-G
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,2%
0,3%
-0,1
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,2%)
(0,4%)
(-0,2)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,1)
SPORTS
0,1%
0,2%
-0,1
0,2%
0,2%
+0,1
MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
0,5%
1,0%
-0,6
1,2%
1,1%
+0,1
(SUV TOTAL)
(73,6%)
(63,2%)
(+10,4)
(63,9%)
(58,9%)
(+4,9)
 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0

 

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση καθώς ένα στα δύο (50%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο δεκάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει σχεδόν το 58% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν άνοδο 4,4% τον φετινό Οκτώβριο σε σχέση με τον περσινό.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,7% της αγοράς, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση στο δεκάμηνο (+0,1%) αλλά όχι και τον Οκτώβριο που σημείωσαν πτώση -2%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (21,4%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

Οκτώβριος
 2025
Οκτώβριος
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2025
Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Σεπ. ‘25
Βενζίνη
21,4%
26,9%
-5,5
30,4%
37,2%
-6,9
27,7%
Πετρέλαιο
2,7%
4,1%
-1,4
3,3%
7,6%
-4,3
9,3%
Υβριδικά (HEV)
52,4%
48,3%
+4,1
50,0%
41,8%
+8,2
34,7%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
12,2%
7,8%
+4,4
7,5%
5,8%
+1,7
9,0%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
7,4%
9,5%
-2,0
5,7%
5,5%
+0,1
16,1%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
3,9%
3,5%
+0,4
3,1%
2,0%
+1,2
3,2%

 

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:

Σεπτέμβριος 2025
Σεπτέμβριος 2024
Μεταβολή
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
2025
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
 2025
 
Μεταβολή
ΕΕ(1)
888.672
807.909
+10,0%
8.057.335
7.987.177
+0,9%
ΕΕ 14(2)
764.938
704.525
+8,6%
6.962.747
6.949.215
+0,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
923.985
841.736
+9,8%
8.350.355
8.263.049
+1,1%
Ελλάδα
12.273
9.661
+27,0%
112.232
108.035
+3,9%

 

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!