Σημαντική άνοδο 27% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2024.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα έναντι 9.661 το 2024.
Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 3,9% το πρώτο εννιάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025 έκλεισε στις 112.233 ταξινομήσεις, έναντι 108.035 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Ελαφρώς αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+1,5%), ενώ ελαφρά μείωση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (-1,2%).
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Σεπτέμβριος
|
Σεπτέμβριος
|
Μεταβολή
|
Ιανουάριος-Σεπτέμβριος
|
Ιανουάριος-Σεπτέμβριος
|
Μεταβολή
|
||
Καινούργια επιβατικά |
12.274 |
9661 |
27,0% |
112.233 |
108.035 |
3,9% |
|
Καινούργια φορτηγά
|
1.052 |
603 |
74,5% |
8.440 |
8.318 |
1,5% |
|
Καινούργια λεωφορεία |
91 |
98 |
-7,1% |
749 |
758 |
-1,2% |
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 20,8%, που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,6%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV με ποσοστό 18,2%.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment |
Σεπτέμβριος2025 |
Σεπτέμβριος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος2025 |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A |
4,0% |
6,7% |
-2,6 |
7,2% |
7,2% |
-0,1 |
A-SUV |
2,4% |
2,6% |
-0,1 |
2,4% |
4,2% |
-1,8 |
(A TOTAL) |
(6,5%) |
(9,3%) |
(-2,8) |
(9,6%) |
(11,4%) |
(–1,8) |
B |
18,1% |
23,2% |
-5,1 |
20,8% |
24,4% |
-3,6 |
B-SUV |
37,7% |
31,7% |
+6,0 |
35,6% |
32,7% |
+2,8 |
(B TOTAL) |
(55,8%) |
(54,9%) |
(+0,9) |
(56,4%) |
(57,2%) |
(–0,8) |
C |
5,2% |
4,8% |
+0,5 |
6,3% |
6,5% |
-0,2 |
C-SUV |
22,2% |
20,5% |
+1,8 |
18,2% |
16,5% |
+1,7 |
(C TOTAL) |
(27,4%) |
(25,2%) |
(+2,2) |
(24,5%) |
(23,0%) |
(+1,5) |
D |
0,9% |
3,5% |
-2,6 |
1,0% |
1,8% |
-0,9 |
D-SUV |
7,7% |
5,4% |
+2,4 |
6,0% |
4,4% |
+1,6 |
(D TOTAL) |
(8,6%) |
(8,9%) |
(-0,2) |
(7,0%) |
(6,2%) |
(+0,8) |
E |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
E-SUV |
0,6% |
0,6% |
-0,0 |
0,4% |
0,4% |
+0,0 |
(E TOTAL) |
(0,6%) |
(0,6%) |
(+0,0) |
(0,5%) |
(0,5%) |
(+0,0) |
F-G |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
(F-G TOTAL) |
(0,3%) |
(0,6%) |
(-0,3) |
(0,4%) |
(0,4%) |
(-0,1) |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
MPV |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
-0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
1,3% |
1,1% |
+0,2 |
(SUV TOTAL) |
(70,9%) |
(61,1%) |
(+9,8) |
(62,9%) |
(58,6%) |
(+4,4) |
|
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,8%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 9-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 56% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν σημαντική άνοδο 56,7% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με τον περσινό!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,5% της αγοράς, παρουσιάζοντας αύξηση το 9-μηνο (+9,9%) αλλά όχι και τον Σεπτέμβριο που παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι: 851 ταξινομήσεις έναντι 865 το ‘24.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (31,2%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
|
|
Σεπτέμβριος2025 |
Σεπτέμβριος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιαν. – Σεπ.2025 |
Ιαν. – Σεπ.2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Αυγ. ‘25 |
Βενζίνη |
21,2% |
28,7% |
-7,5 |
31,2% |
38,2% |
-6,9 |
28.,1% |
Πετρέλαιο |
4,6% |
3,3% |
+1,4 |
3,4% |
7,9% |
-4,5 |
9,4% |
Υβριδικά (HEV) |
54,3% |
46,6% |
+7,7 |
49,8% |
41,2% |
+8,5 |
34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) |
9,4% |
7,6% |
+1,8 |
7,1% |
5,6% |
+1,5 |
8,8% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) |
6,9% |
9,0% |
–2,0 |
5,5% |
5,2% |
+0,3 |
15,8% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
-0,0 |
3,2% |
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,6% |
4,9% |
-1,2 |
3,0% |
1,8% |
+1,2 |
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2025 |
Αύγουστος 2024 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
677.786 |
643.394 |
+5,3% |
7.168.848 |
7.179.268 |
-0,1% |
ΕΕ 14(2) |
568.116 |
547.490 |
+3,8% |
6.197.920 |
6.244.690 |
-0,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
708.441 |
670.898 |
+5,6% |
7.426.559 |
7.421.313 |
0,1% |
Ελλάδα |
8.191 |
8.149 |
+0,5% |
99.959 |
98.374 |
1,6% |