Ψηφιακό πελατολόγιο: Ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του στον κλάδο των αυτοκινήτων

Το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης συναλλαγών θα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, καλύπτοντας επαγγέλματα στον κλάδο των αυτοκινήτων, όπως συνεργεία και πλυντήρια.

Ψηφιακό πελατολόγιο: Ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του στον κλάδο των αυτοκινήτων

Το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης συναλλαγών θα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, καλύπτοντας επαγγέλματα στον κλάδο των αυτοκινήτων, όπως συνεργεία και πλυντήρια.

Από σήμερα τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή το ψηφιακό πελατολόγιο, για τις επιχειρήσεις του κλάδου των αυτοκινήτων.

Με το σύστημα αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα μπορεί να ελέγχει κάθε υπηρεσία, σε όλο το φάσμα της αγοράς αυτοκινήτου, καταγράφοντας την πινακίδα κάθε πελάτη κατά την είσοδο στην εγκατάσταση του επιχειρηματία και συσχετίζοντάς την με την τελική απόδειξη.

Πώς λειτουργεί το σύστημα

Με το νέο σύστημα η διαδικασία καταγραφής είναι πλήρως αυτοματοποιημένη: κατά την είσοδο ενός οχήματος, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την πινακίδα του μέσω της εφαρμογής. Κατά την έξοδο από το συνεργείο θα πρέπει να σκαναριστεί και η απόδειξη της συναλλαγής. Με αυτόν τον τρόπο, η ΑΑΔΕ μπορεί να συγκρίνει τον αριθμό των οχημάτων με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί, ενεργοποιώντας επιτόπιους ελέγχους σε περίπτωση αποκλίσεων.

Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση δεν θα υπάρχει πλέον δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων εν γνώσει του εμφανιζόμενου ως λήπτη ούτε δυνατότητα καταχώρησης τιμολογίου εν αγνοία του εμφανιζόμενου ως εκδότη.

Παράλληλα οι λήπτες θα μπορούν να επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία των ηλεκτρονικών τιμολογίων, ενώ για όλες τις συναλλαγές που διενεργούνται θα πραγματοποιούνται και αυτοματοποιημένες διασταυρώσεις, με δεδομένα από τις τράπεζες για να επιβεβαιωθεί εάν έχουν γίνει οι πληρωμές των εκδοθέντων τιμολογίων.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις θα είναι αυτές που θα ξεκινήσουν πρώτες την εφαρμογή του νέου μέτρου, ενώ σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι μικρότερες.

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί μια εξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν οι επιχειρήσεις και, μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης των αποδείξεων η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει ανά πάσα χρονική στιγμή:

  • πόσους πελάτες έχει εξυπηρετήσει η επιχείρηση,
  • πόσες αποδείξεις εκδόθηκαν,
  • πόσα εισπράχθηκαν και
  • τι ΦΠΑ θα πρέπει να αποδοθεί.

Οι πρώτοι κλάδοι που υποχρεούνται να εφαρμόσουν το ψηφιακό πελατολόγιο είναι:

  • τα συνεργεία,
  • οι εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων,
  • τα πάρκινγκ,
  • τα πλυντήρια οχημάτων και
  • τα βουλκανιζατέρ.

Μέσα στο καλοκαίρι και έως το τέλος του 2025 θα προστεθούν και άλλοι κλάδοι, όπως:

  • οι χώροι δεξιώσεων – κοινωνικών εκδηλώσεων,
  • τα κέντρα αισθητικής και φυσικοθεραπευτήρια,
  • οι σχολές χορού,
  • τα ξενοδοχεία και
  • τα οργανωμένα καταλύματα.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!