F1-GP Μπαχρέιν FP1: O Lando Norris ταχύτερος από το ξεκίνημα

Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μη αντιπροσωπευτική πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στα πλαίσια του GP Μπαχρέιν.

F1-GP Μπαχρέιν FP1: O Lando Norris ταχύτερος από το ξεκίνημα

Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μη αντιπροσωπευτική πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στα πλαίσια του GP Μπαχρέιν.

Τα 60 λεπτά του FP1 για το Grand Prix Μπαχρέιν της Formula 1 διεξήχθησαν σε ηλιοφάνεια, και κατά συνέπεια, σε μη αντιπροσωπευτικές -πιο θερμές- συνθήκες, με θερμοκρασία ασφάλτου στους 46 βαθμούς Κελσίου. Επίσης, έξι νέοι οδηγοί «κατέλαβαν» μεγάλο μέρος του grid, κάνοντας την κατάταξη αρκετά απρόβλεπτη. Η διαδικασία ξεκίνησε με πολύ χαμηλή πρόσφυση στην πίστα.

Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη McLaren, με διαφορά 0,238 δλ. από τον Pierre Gasly, ο οποίος πλασαρίστηκε 2ος στον πίνακα των χρόνων με την Alpine, που θύμισε την ανταγωνιστικότητα που είχε επιδείξει στα τεστ προετοιμασίας στην πίστα του Sakhir. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton με την αναβαθμισμένη Ferrari, ωστόσο βρέθηκε 0,6 δλ. μακριά από την κορυφή.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μπαχρέιν

Είδαμε αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα από τους οδηγούς της McLaren. Μάλιστα, ο Oscar Piastri βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία στροφή, στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα λίγο μετά το μέσο της διαδικασίας, ενώ είχε σημειώσει τους ταχύτερους χρόνους στα δύο πρώτα sector της πίστας, γεγονός που τον περιόρισε στη 10η θέση του FP1.

Στο στρατόπεδο της Ferrari, μόνο ο Hamilton χρησιμοποιούσε το νέο δάπεδο και ο νεαρός Dino Beganovic (14ος) το παλιό, καθώς η ιταλική ομάδα πραγματοποιούσε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των δύο λύσεων. Το νέο δάπεδο θα τοποθετηθεί στο μονοθέσιο του Charles Leclerc στο FP2. Ο Hamilton ανέφερε ότι δεν ήταν ευχαριστημένος με την ισορροπία του μονοθεσίου, αλλά το απέδωσε και στην έλλειψη πρόσφυσης της πίστας. Η Ferrari κέρδιζε στις ευθείες, αλλά έχανε χρόνο στις στροφές.

Στην 4η θέση κατετάγη ο Alex Albon με τη Williams, που δείχνει δυνατή -για το δικό της βεληνεκές- όπως πάντα φέτος. Περίπου 20 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, η Williams απελευθέρωσε τον Albon στο διάβα του Yuki Tsunoda. Ωστόσο, ο Albon δεν επιτάχυνε γρήγορα, και ο Tsunoda τον προσπέρασε από την «αργή» λωρίδα του pit lane. Ο Tsunoda κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για το περιστατικό, αλλά τη γλίτωσε με μία απλή επίπληξη.

Λίγο αργότερα, ο Luke Browning (που αντικαθιστούσε τον Carlos Sainz στο FP1), πλησίασε με γρήγορο ρυθμό τον Albon, ο οποίος προσπάθησε να βγει από τη μέση, αλλά παραλίγο να προκαλέσει σύγκρουση μεταξύ των δύο Williams, καθώς κινήθηκε προς την κατεύθυνση που επέλεξε και ο νεαρός Βρετανός.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Esteban Ocon με τη Haas, εμπρός από τους Nico Hulkenberg (Sauber), τον Jack Doohan (Alpine), Liam Lawson (Racing Bulls) και Yuki Tsunoda, που βρέθηκε στην 9η θέση με τη Red Bull.

Στα τέσσερα μονοθέσια των ομάδων της Red Bull, που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Honda, τοποθετήθηκε 2η φετινή μπαταρία και μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος, από τις δύο που επιτρέπονται καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, κάτι που μπορεί να σημαίνει ποινές αργότερα στη σεζόν, αν δεν είναι εφικτή η χρήση των προηγούμενων εξαρτημάτων στην υπόλοιπη σεζόν.

Λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας, ο Tsunoda ανέφερε στον ασύρματο της Red Bull ότι υπήρχε καθυστέρηση στην απόκριση από το πεντάλ του γκαζιού και το χαρακτήρισε «τεμπέλικο». Ίσως όμως αυτό οφείλονταν στον άνεμο, όπως ανέφερε ο ίδιος. Λίγο αργότερα, ο Ιάπωνας προσπέρασε τα pits της Red Bull, κατευθυνόμενος προς αυτό της Racing Bulls, της προηγούμενης ομάδας του.

Οι οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν μεταξύ των τριών τελευταίων, καθώς ο Andrea Kimi Antonelli έχασε ουσιαστικά όλη τη διαδικασία. O Ιταλός ανέφερε πρόβλημα απώλειας ισχύος έπειτα από μόλις 6 λεπτά στη διαδικασία, πιθανώς λόγω διαρροής νερού. Ο Ιταλός επέστρεψε στα pits άμεσα και οι μηχανικοί «στρώθηκαν» στη δουλειά, προσπαθώντας να αποσυναρμολογήσουν τον κινητήρα από το κιβώτιο και δυσκολεύονταν πάρα πολύ να το καταφέρουν.

Για το ξεκίνημα της διαδικασίας, από τις κορυφαίες ομάδες, οι McLaren και Red Bull προτίμησαν τη μέση γόμα, ενώ Ferrari και Mercedes ένα σετ σκληρών ελαστικών. Ταχύτερος οδηγός από τους νεαρούς ήταν ο Luke Browning με τη Williams, στη 13η θέση, εμπρός από τον Dino Beganovic με τη Ferrari. Στη 16η θέση, ακριβώς πίσω από τον έμπειρο team-mate του, κατετάγη ο Felipe Drugovich με την Aston Martin, εμπρός από τον Ryo Hirakawa (Haas), τον Frederik Vesti (Mercedes) και τον Ayumu Iwasa (Red Bull).

F1 Χρόνοι FP1 GP Μπαχρέιν 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!