Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επέστρεψε φέτος στην Ιαπωνία για πρώτη φορά έπειτα από 12 χρόνια, για έναν απαιτητικό ασφάλτινο αγώνα που αποτέλεσε το φινάλε της σεζόν του 2022. Το Ράλλυ Ιαπωνίας ξεκίνησε επεισοδιακά, με το Hyundai i20 N του Ισπανού Dani Sordo να τυλίγεται στις φλόγες, γεγονός που προκάλεσε την ακύρωση της 3ης και της 4ης ειδικής διαδρομής, όπως συνέβη και με την 8η, στο τέλος της πρώτης πλήρους ημέρας.
Ο Elfyn Evans της Toyota είχε τεθεί επικεφαλής του αγώνα, εμπρός από τον Thierry Neuville. Στο ξεκίνημα της δεύτερης πλήρους ημέρας, ο Φινλανδός Πρωταθλητής Kalle Rovanpera χτύπησε σε βράχο και προκάλεσε ζημιές στη δεξιά πλευρά του Toyota GR Yaris που οδηγεί, καθώς και αστοχία ελαστικού, που τον έθεσε εκτός μάχης για τη νίκη.
Ο Neuville είχε πολύ καλό ρυθμό τη δεύτερη ημέρα, ενώ ο αντιθέτως ο Evans άρχισε να χάνει το δικό του, αντιμετωπίζοντας σημαντικά προβλήματα υποστροφής. Στη 12η από τις 19 συνολικά ειδικές διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν, ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N πέρασε επικεφαλής και ήταν ταχύτερος στην τελευταία ειδική της ημέρας.
Μία αστοχία ελαστικού στη δεύτερη ειδική της τελευταίας ημέρας έθεσε τέλος στις ελπίδες του Evans για νίκη. Αυτό έκρινε και την έκβαση του ράλλυ, καθώς ο Thierry Neuville βρισκόταν περίπου ένα λεπτό μπροστά από τον team-mate του -για τελευταία φορά- Ott Tanak. O Ιρλανδός Craig Breen, με το Ford Puma της M-Sport και καινούργιο συνοδηγό τον James Fulton, ήταν ο μοναδικός που είχε ρισκάρει να βάλει ελαστικά βροχής, ποντάροντας στην Power Stage.
Όταν κατέφθασε η βροχή, μόνο o Breen είχε τα κατάλληλα ελαστικά, με αποτέλεσμα να κατακτήσει τη νίκη στην προτελευταία ειδική και την Power Stage, για τους 5 επιπλέον βαθμούς που δίνει. Ο Neuville κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη, έπειτα από το Ράλλυ Ακρόπολις, εμπρός από τον Ott Tanak, στον τελευταίο αγώνα του Εσθονού με τη Hyundai, ενώ ο το βάθρο συμπλήρωσε ο τοπικός ήρωας Takamoto Katsuta.
H Hyundai είχε ξεκινήσει τη σεζόν με προβλήματα αξιοπιστίας, γεγονός που επέτρεψε στην Toyota να θέσει τις βάσεις για την κατάκτηση αμφότερων των τίτλων έχοντας δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από νωρίς. Στο δεύτερο μισό της σεζόν, η Hyundai κατάφερε να αντεπιτεθεί και ολοκλήρωσε τη σεζόν με πέντε νίκες (έναντι 7 της Toyota) σε 13 αγώνες, κάτι που αποτελεί ρεκόρ για την ίδια στο WRC και θέτει τις βάσεις για μία συναρπαστική χρονιά το 2023.