Δονούμενη Porsche για βέλτιστη αεροδυναμική

Η Porsche διερευνά το ενδεχόμενο ενός δονούμενου αυτοκινήτου, για να βελτιώσει την αεροδυναμική συμπεριφορά, αλλά φυσικά η ιδέα αυτή απέχει πολύ από την εφαρμογή της σε μοντέλα παραγωγής.

Δονούμενη Porsche για βέλτιστη αεροδυναμική

Η Porsche διερευνά το ενδεχόμενο ενός δονούμενου αυτοκινήτου, για να βελτιώσει την αεροδυναμική συμπεριφορά, αλλά φυσικά η ιδέα αυτή απέχει πολύ από την εφαρμογή της σε μοντέλα παραγωγής.

Καθώς επιταχύνεται η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, οι εταιρείες αναζητούν τρόπους για να κάνουν τα μοντέλα τους όλο και πιο αεροδυναμικά. Και αυτό έχει οδηγήσει σε μερικές συναρπαστικές και, μερικές φορές, περίεργες λύσεις. Η Porsche παραδέχτηκε πρόσφατα ότι μεταξύ των μεθόδων που δοκιμάζει, για να κάνει τα αυτοκίνητα να διαπερνούν τον αέρα πιο αποτελεσματικά, το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης ερευνά να κάνει ένα ολόκληρο αυτοκίνητο να δονείται.

«Εξετάζουμε αν είναι δυνατόν να μειώσουμε το συντελεστή οπισθέλκουσας σε ορισμένα σημεία του αμαξώματος, εισάγοντας δονήσεις συστηματικά» δήλωσε ο καθηγητής Andreas Wagner, πρόεδρος του προγράμματος μηχανολογίας αυτοκινήτων στο πανεπιστήμιο. «Εάν εισαγάγετε έναν καθορισμένο παλμό στη ροή γύρω από το αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας ηχεία, μπορεί να επηρεαστεί η συμπεριφορά του όσον αφορά το διαχωρισμό της ροής αέρα».

Ωστόσο, η μέθοδος εξακολουθεί να παρουσιάζει ορισμένες προκλήσεις και βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο εξέλιξης. Η Porsche θα ήθελε, όπως είναι αναμενόμενο, να διασφαλίσει ότι η μέθοδος δεν θα επηρεάσει αρνητικά το θόρυβο και τους κραδασμούς εντός της καμπίνας επιβατών. «Πρέπει να βεβαιωθούμε, για παράδειγμα, ότι οι επιβάτες δεν ακούνε βουητό ή θόρυβο», δήλωσε ο Wagner. «Αυτό έχει ακόμα δρόμο να διανύσει πριν να τεθεί σε παραγωγή».

Η αυτοκινητοβιομηχανία επεξεργάζεται επίσης τρόπους για να κάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πιο αεροδυναμικά, με συστήματα που βρίσκονται πιο κοντά σε στάδιο παραγωγής. Η ενεργές αεροτομές, για παράδειγμα, έχουν ακόμα πολλές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες για να κάνουν τα οχήματα να κινούνται με μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Σε αυτό βοηθούν τα συνεχώς εξελισσόμενα εργαλεία προσομοίωσης.

«Οι υπολογιστικές προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής έχουν αποκτήσει τεράστια σημασία τα τελευταία 20 χρόνια», λέει ο Wagner. «Οι άνθρωποι έχουν κατανοήσει καλύτερα τις μαθηματικές μεθόδους, έχουν αναπτύξει πιο ακριβή εργαλεία και έχουν επίσης αυξήσει την επεξεργαστική ισχύ των υπολογιστών». Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης.

Οι υπολογιστές δυσκολεύονται να προσομοιώσουν την αεροδυναμική επίδραση της περιστροφής των τροχών για παράδειγμα. Παράλληλα, και η παραμόρφωση των ελαστικών υπό το βάρος ενός οχήματος είναι επίσης πολύ δύσκολο να προσομοιωθεί με ακρίβεια. Τώρα αναπτύσσονται ευφυείς αλγόριθμοι για να διευκολύνουν το έργο αυτό και η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στον τομέα της αεροδυναμικής.

«Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέα δεδομένα από ένα απόθεμα υπαρχόντων δεδομένων μέσω παρεμβολής και παρέκτασης», δήλωσε ο Δρ Thomas Wiegand, διευθυντής έρευνα και εξέλιξης αεροδυναμικής στην Porsche. «Αυτό θα μας επέτρεπε να σχεδιάσουμε συγκεκριμένα πειράματα και να μειώσουμε τον αριθμό τους. Και δεν θα χρειαζόταν πλέον να μετράμε όλες τις παραλλαγές για την ταξινόμηση».

Γραφικά αερουδυναμικής

Αυτή η έρευνα δεν σημαίνει ότι όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα αρχίσουν να μοιάζουν μεταξύ τους. Η έρευνα της Porsche της επιτρέπει να γίνει καλύτερη στην κατασκευή αποδοτικών οχημάτων για να επιτρέπει στους σχεδιαστές της περισσότερη ελευθερία, όχι περιορισμούς.

«Μια καλή τιμή συντελεστή οπισθέλκουσας μπορεί να επιτευχθεί με διαφορετικούς τρόπους. Αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε το πίσω μέρος, για παράδειγμα, μπορείτε να αλλάξετε το ύψος της πίσω θύρας και του διαχύτη στο κάτω μέρος» , δήλωσε ο Marcel Straub, ο επικεφαλής μηχανολόγος αεροδυναμικής και θερμικής διαχείρισης στην Porsche Engineering. «Δεν θα υπάρχει κίνδυνος να μπερδέψετε το ένα αυτοκίνητο με το άλλο, ακόμη και για τα καλύτερα οχήματα από άποψη αεροδυναμικής».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!