Η Stellantis φέρνει το υδρογόνο στα επαγγελματικά οχήματα

Η τεχνολογία συνδυάζει δύο πηγές ενέργειας: υδρογόνο και μπαταρία

Η Stellantis φέρνει το υδρογόνο στα επαγγελματικά οχήματα

Η τεχνολογία συνδυάζει δύο πηγές ενέργειας: υδρογόνο και μπαταρία

Αρχική εφαρμογή σε τρία ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, το Citroen Jumpy, το Peugeot Expert και το Opel Vivaro, θα έχει η νέα τεχνολογία κίνησης μηδενικών ρύπων του Ομίλου Stellantis που παρουσιάστηκε σε διαδικτυακή εκδήλωση.

Συνδυάζοντας την τεχνολογία κυψελών καυσίμων (fuel cell) με αυτή της επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, επιτυγχάνεται αυξημένη αυτονομία και μειωμένος χρόνος ανεφοδιασμού σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τα στελέχη της Stellantis, η αυτονομία θα ξεπερνά τα 400 χλμ. και ο χρόνος ανεφοδιασμού θα είναι μόλις 3 λεπτά.

Η μετατροπή γίνεται στο τεχνικό κέντρο της Opel στο Russelsheim, χρησιμοποιώντας ως βάση τα τρία ηλεκτρικά van: Μπροστά, στο χώρο του ηλεκτροκινητήρα, θα βρίσκεται το σύστημα fuel cell 45 kW και ο ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων, ενώ στο πάτωμα του οχήματος (εκεί όπου είναι οι μπαταρίες) θα τοποθετηθούν οι τρεις δεξαμενές υδρογόνου (4,4 κιλών). Έτσι δεν θα επηρεάζεται αρνητικά ο χώρος φόρτωσης.

Κάτω από τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού θα υπάρχει η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh που θα φορτίζεται στην πρίζα. Η μπαταρία θα δίνει επιπλέον δύναμη όταν χρειάζεται, αλλά και αυτονομία 50 χλμ. σε περίπτωση που εξαντληθεί το υδρογόνο, ώστε ο οδηγός να φθάσει στο πλησιέστερο σημείο ανεφοδιασμού.

Οι παραγγελίες των τριών ελαφρών van υδρογόνου θα αρχίσουν στα τέλη του 2021. Απαντώντας σε ερώτηση του MotorOne, τα στελέχη της Stellantis είπαν ότι εξετάζεται σε επόμενο στάδιο η χρήση της τεχνολογίας και σε επιβατικά μοντέλα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!