Αρχική εφαρμογή σε τρία ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, το Citroen Jumpy, το Peugeot Expert και το Opel Vivaro, θα έχει η νέα τεχνολογία κίνησης μηδενικών ρύπων του Ομίλου Stellantis που παρουσιάστηκε σε διαδικτυακή εκδήλωση.
Συνδυάζοντας την τεχνολογία κυψελών καυσίμων (fuel cell) με αυτή της επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, επιτυγχάνεται αυξημένη αυτονομία και μειωμένος χρόνος ανεφοδιασμού σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τα στελέχη της Stellantis, η αυτονομία θα ξεπερνά τα 400 χλμ. και ο χρόνος ανεφοδιασμού θα είναι μόλις 3 λεπτά.
Η μετατροπή γίνεται στο τεχνικό κέντρο της Opel στο Russelsheim, χρησιμοποιώντας ως βάση τα τρία ηλεκτρικά van: Μπροστά, στο χώρο του ηλεκτροκινητήρα, θα βρίσκεται το σύστημα fuel cell 45 kW και ο ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων, ενώ στο πάτωμα του οχήματος (εκεί όπου είναι οι μπαταρίες) θα τοποθετηθούν οι τρεις δεξαμενές υδρογόνου (4,4 κιλών). Έτσι δεν θα επηρεάζεται αρνητικά ο χώρος φόρτωσης.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Κάτω από τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού θα υπάρχει η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh που θα φορτίζεται στην πρίζα. Η μπαταρία θα δίνει επιπλέον δύναμη όταν χρειάζεται, αλλά και αυτονομία 50 χλμ. σε περίπτωση που εξαντληθεί το υδρογόνο, ώστε ο οδηγός να φθάσει στο πλησιέστερο σημείο ανεφοδιασμού.
Οι παραγγελίες των τριών ελαφρών van υδρογόνου θα αρχίσουν στα τέλη του 2021. Απαντώντας σε ερώτηση του MotorOne, τα στελέχη της Stellantis είπαν ότι εξετάζεται σε επόμενο στάδιο η χρήση της τεχνολογίας και σε επιβατικά μοντέλα.