Το πρώτο φορτηγό diesel στον κόσμο

Το παρουσίασε η Benz & Cie. το 1923 και έφερε 4κύλινδρο μοτέρ 45 ίππων

Το πρώτο φορτηγό diesel στον κόσμο

Το παρουσίασε η Benz & Cie. το 1923 και έφερε 4κύλινδρο μοτέρ 45 ίππων

Σχεδόν έναν αιώνα πριν, το 1923, η Benz & Cie. παρουσίασε το πρώτο φορτηγό στον κόσμο με πετρελαιοκινητήρα. Ζύγιζε πέντε τόνους και ο τετρακύλινδρος OB 2 diesel απέδιδε 45 ίππους στις 1.000 στροφές ανά λεπτό. Σε σύγκριση μάλιστα με ένα βενζινοκίνητο φορτηγό, ο πετρελαιοκινητήρας πετύχαινε εξοικονόμηση καυσίμου κατά 86%. Αρχικά κατασκευάστηκαν δέκα κινητήρες OB 2.

Η πρώτη δοκιμαστική οδήγηση έγινε τον Σεπτέμβριο του 1923 στο Northern Black Forest με τον αρμόδιο μηχανικό να εκθειάζει την κατανάλωση του κινητήρα, ο οποίος μπορούσε να χρησιμοποιήσει gas oil, κηροζίνη, Texas oil και κίτρινο ή καφέ παραφινέλαιο.

Το 1911 η Daimler-Motoren-Gesellschaft ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός μικρού πετρελαιοκινητήρα για εμπορικούς και γεωργικούς σκοπούς. Κατασκεύασε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα ντίζελ με ψεκασμό αέρα, ο οποίος είχε απόδοση 40 ίππων στις 1.000 σ.α.λ. και απέδειξε τις δυνατότητές του κατά τη διάρκεια δοκιμών που έγιναν το 1923.

Μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, ο κινητήρας με σύστημα προθαλάμου επικρατεί εκείνου της DMG. Ο πρώτος από κοινού αναπτυγμένος κινητήρας ντίζελ προθαλάμου ήταν ο εξακύλινδρος κινητήρας OM 5 του 1927 (55 kW / 75 hp με μετατόπιση 8,6 λίτρων). Η συντομογραφία OM για κινητήρες ντίζελ προέρχεται από τον “κινητήρα λαδιού» και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σήμερα από τη Mercedes-Benz.

Το OM 5 που εγκαινίασε τη σειρά παραγωγής το 1928 ήταν εξοπλισμένο με τη νέα αντλία ψεκασμού της Bosch. Ο Robert Bosch είχε αρχίσει να εργάζεται στην αντλία ψεκασμού ντίζελ το 1922. Το 1927 παρουσιάστηκε η βελτιωμένη τεχνολογία ψεκασμού και συνέβαλε στην αποδοχή της κίνησης ντίζελ. Ο ίδιος ο Bosch ήταν πεπεισμένος για την υπεροχή του πετρελαιοκινητήρα: το 1924 ήταν ένας από τους πρώτους πελάτες που παραγγέλθηκαν ένα φορτηγό ντίζελ από την Benz & Cie.

Κι ενώ αρχικά οι πωλήσεις προχωρούσαν με αργό ρυθμό, υπήρξε θετική ανταπόκριση από την Αγγλία. Τον Ιούνιο του 1928 ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό πέντε τόνων παραδόθηκε στη βρετανική Mercedes-Benz Ltd ενώ το “Commercial Motors”, ένα ειδικό περιοδικό της εποχής, επαίνεσε τα χαρακτηριστικά του φορτηγού Mercedes-Benz για πέντε συνεχόμενα τεύχη. Στη συνέχεια, το φθινόπωρο του 1928, το Royal English Automobile Club απένειμε στην Daimler-Benz AG το Dewar Trophy.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!